لاریجانی: پذیرش سركردگی آمریكا داستانی كاملا شكست خورده است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش گروه اخبار ایران در رسانه های جهان، 'محمدجواد لاریجانی' در گفت و گویی اختصاصی با شبكه تلویزیونی یورونیوز، افزود: ما می توانیم صحبت یا معامله كنیم، بده ، بستان داشته باشیم ؛ كارهای بسیاری می توانیم انجام دهیم، اما دستور قبول نمی كنیم.

وی تصریح كرد: این سركردگی را آلمان، ساركوزی یا دیگران می توانند قبول كنند اما قطعا ایرانی ها قبول نمی كنند.

او ادامه داد: ایران با یك نظام اجتماعی - سیاسی متفاوت به عنوان یك قدرت با نفوذ در منطقه ظهور می كند، ما مردم سالاری مخصوص به خود داریم كه بر اساس سیستم لیبرال سكولار نیست بلكه بر مبانی عقلانیت اسلامی است.

وی تاكید كرد: ایران با تجربه سه دهه اخیر، از كشوری آلت دست آمریكا به كشوری برجسته در منطقه تبدیل شد؛ ما سطحی پیشرفته در زمینه علم و فناوری داریم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در ادامه گفت: فكر می كنم خود را جای مردم آمریكا قرار دادن نامطبوع خواهد بود چون به نظر می رسد داوطلبان ریاست جمهوری آمریكا برای كسب اعتماد مردم و رسیدن به این مسئولیت قبل از اینكه نظر موافق مردم را كسب كنند، به دنبال جلب رضایت 'نتانیاهو' و 'آیپك' می روند.

'لاریجانی' افزود: در حالی كه برنامه هسته ای ایران بسیار شفاف است و همه به این موضوع آگاهی دارند، سیاستمداران آمریكایی برای تغییر مسیر توجه مردم از این موضوع استفاده می كنند و با این مقدمه چینی سیاسی، توجه آنها را از مشكلات اقتصادی كه حل و فصل آن بسیار سخت است، دور می كنند.

وی اظهاركرد: این صحبت های نفرت انگیز درباره خشونت علیه یك ملت بی سابقه است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه شفافیت برنامه هسته ای ایران در كجا قرار گرفته كه بازرسان آژانس می گویند دست خالی از ایران بازگشته اند و راه بسته است؟ گفت: نظارت در تاسیسات هسته ای ایران مداوم است و دوربین ها استقرار یافته اند؛ 'دست خالی' اصطلاح بدی است كه مورد استفاده قرار گرفته چون واقعا بستگی دارد كه ماموریت خود را چگونه تعریف كنند؛ بدیهی است كه آنها باید ماموریت خود را راحت توصیف می كردند، آنها نمی توانند بدون مقدمه بگویند می خواهم به آنجا بروم و نظارت كنم.

لاریجانی افزود: ما كاملا با شفافیت موافقت كردیم اما معادله دو طرف دارد، از ما انتظار شفافیت است و ما انتظار همكاری از طرف دیگر داریم، ما باید به همه جوانب فعالیت های اتمی غیر نظامی دسترسی داشته باشیم.

وی با بیان اینكه كشورهای دیگر باید با ما همكاری كنند، تصریح كرد: ما از همه این ها محروم هستیم و آنها به طور یكجانبه از ایران می خواهند شفاف باشد؛ این كاملا متناقض است.

او اظهاركرد: ما از رآكتور اتمی تهران برای تولید دارو و درمان بیماری سرطان استفاده می كنیم و قاعدتا باید بتوانیم اورانیوم غنی شده 20درصدی بخریم.

لاریجانی اضافه كرد: آنها اول گفتند باید مبادله كنیم، ما گفتیم موافقیم اما آنها گفتند باید همه اورانیوم حداقل غنی شده را بدهید و این بی معنی است.

ایرانم**1021





:: برچسب‌ها: جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: