نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، آثار بخش رقابتی چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در فضاهای نمایشگاهی مختلفی از جمله فرهنگسرای نیاوران، موسسه فرهنگی و هنری صبا و موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نمایش درمی‌آید.

در این نمایشگاه از میان 9 هزار و 900 عكس رسیده به جشنواره 148 قطعه عكس و از میان 567 اثر سفال و سرامیك رسیده به دبیرخانه،‌ 139 اثر انتخاب شده كه در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمد.

در ابتدای ورودی این بخش عكس هایی از بخش رقابتی جشنواره به دیوارنصب شده است. بیشتر این تصاویر لحظه های زیبایی از خلوت و عبادت افراد مختلف در یك مكان معنوی مثل مسجد و یا كلیسا را به تصویر كشیده است.

اگر چه هنرمندان عكاس، گاهی مسجدی كاهگلی در بوشهر و گاهی نماز دسته جمعی در مسجدی بسیار شیك در دبی را به نمایش گذاشته اند ،اما فضای معنوی این تصاویر در تمام آنها مشترك است.

آیین های عاشورایی، بازار سنتی شهرهای مختلف، آثار باستانی و بسیاری موضوعات اجتماعی دیگردستمایه كار این هنرمندان قرارگرفته است.

'یلدا معیری' از هنرمندان برجسته رشته عكاس، دو تصویر از سفر خود به مناطق قحطی زده سومالی را به جشنواره ارسال كرده است كه چهره های رنگ پرده و چشم های بی فروغ زنان و كودكان گرسنه این دو تصویر، هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد.

'احمد معینی جم' نیز از عكاسان خبرگزاری جمهوری اسلامی -ایرنا- كه تاكنون موفق به دریافت جوایز معتبر بسیاری از جشنواره های عكاسی در سراسر دنیا شده است، نیز تصویری از چهره یك هوادار آبی پوش را ترسیم كرده است كه موها و صورت خود را در حمایت از تیم محبوب خود با رنگ سفید و آبی رنگ آمیزی كرده است.

تصویر قربانیان جنگ در افغانستان كه چهره معصوم كودكی با یك پای مصنوعی رانشان می‌دهد، كاری از'حسین فاطمی' است كه تصویر تاثیرگذار را خلق كرده است.

بخش دیگری از سالن نمایشگاه فرهنگسرای نیاوران به نمایش آثار سفال و سرامیك شركت كنندگان در چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اختصاص دارد.این آثار شامل موضوعات عینی مثل حیوانات ،اشیا و نمادهای طبیعت و مفاهیم انتزاعی چون رهایی و عرفان است.

این بخش نیز مانند بخش عكس دارای تنوع بسیاراست و موضوعات مختلف دستمایه كار هنرمندان قرار گرفته است.

در ابتدای ورود به نمایشگاه مجموعه ای از 5 صورتك از 'نگار علیشاه' توجه بینندگان را به خود جلب می كند.این اثر كه با ریخته گری دوغابی و نقاشی زیرلعابی در ابعاد 12 در 40 تهیه شده است،حالت های مختلف چهره را با رنگ های متنوع نشان می دهد.

'راحله زارعی' ازخراسان در بشقاب هایی سفالی سوره مباركه فجر را با خط برجسته ترسیم كرده است كه با طرح گل و مرغ تزئین شده است.علاوه بر این در بشقابی دیگر طرحی با عنوان 'ضامن آهو' كشیده است كه در این اثر غلبه رنگ سبز و فیروزه ای به چشم می آید.

از نكات جالب نمایشگاه سفال جشنواره تجسمی فجر مشاهده چندین مجسمه سفالی از رقص سماء دوستداران مولانا است كه هر كدام از هنرمندان با بهره گیری از رنگ و طرح نگاه متفاوتی به این موضوع عرفانی كرده اند.

تعداد رشته‌های جشنواره و رشد آثار هنرمندان شركت كننده را از ویژگی‌های این دوره است.

چهارمین دوره جشنواره تجسمی فجر فرصتی مناسب است تا دوره های گذشته این فعالیت هنری ارزیابی و آسیب شناسی شود و مسیر جشنواره بر اساس نتایج این بررسی تداوم یابد.ضمن اینكه بخش بین الملل آن نیز نیازمند تقویت بیشتر است.

چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجردر كنار رویدادهای هنری تئاتر،موسیقی و فیلم فجر كه از قدمت بسیاری برخوردار است ،رفته رفته می رود تا نام خود را در كنار سایر فعالیت های هنری مستحكم می كند و محفلی برای حضور علاقمندان به هنر و عرصه ای برای رقابت آنها باشد.

جشنواره تجسمی فجر تا 14 اسفند ماه برپاست.

فراهنگ**9173**1588



:: برچسب‌ها: موسیقی , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه ایران از مركز راهبردی جبهه فكری انقلاب اسلامی، بیش از 150 نفر از استادان و نخبگان فكر و اندیشه در 10 روز به بررسی و داوری آثار ارایه شده در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر پرداختند تا جایزه گفتمان انقلاب اسلامی به آثار ارایه شده در این جشنواره تعلق گیرد.

این داوری كه به نوعی نسبت سنجی سینمای ایران با گفتمان انقلاب اسلامی است، بر اساس محورها و شاخص هایی كه در تعامل با استادان و با تامل در آرا و نظریات متفكران جبهه فكری انقلاب اسلامی احصا شده، روی داده است.

در این آیین عوامل، سازندگان و بازیگران آثار برتر این حوزه در سی امین جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت.

فراهنگ 2025**1588



:: برچسب‌ها: اتومبیل , کودک , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از فدراسیون شنا ، ولی پور پس از گذراندن اردوی آماده سازی فشرده ی دو ماهه در دانشگاه 'تسینگ هوا' چین و زیر نظر مربیان چینی روز جمعه 28 بهمن ماه از پكن عازم شهر لندن محل برگزاری مسابقات انتخابی المپیك خواهد شد.

این رقابتها طی روزهای 28 بهمن لغایت 8 اسفند ماه با حضور 50 كشور جهان برگزار می شود.

ولی پور یكی از امیدهای ایران برای كسب سهمیه بازیهای 2012 المپیك لندن است .

1587**1440



:: برچسب‌ها: قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، گروه 'تریوی كالین والون' از كشور سوییس متشكل از نوازندگانی شامل 'كالین والون' نوازنده پیانو، 'پاتریس موره' نوازنده كنترباس و 'ساموئل روهرر' نوازنده سازهای كوبه‌ای شب گذشته(سه شنبه) در دومین روز اجراهای بخش بین الملل بیست وهفتمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه رفت.

با نوازندگی 'پاتریس موره' نوازنده ساز كنتر باس، قسمت اول كنسرت آغاز شد. این گروه از ابتدا سعی می كرد با تمام داشته های موسیقایی خود در انتقال مفهومی موسیقی، موفق عمل كند.

پدهای پیانو كه با تكرارهای مداوم همراه بود، بستر آرامی را برای ادامه اجرا فراهم می كرد، مهمترین قابلیت این گروه، اجرای جمله های كوچك اما مفهومی بود كه با فضای فلاژوله(نوعی تكنیك نوازندگی) كنترباس و تولید اصوات از سوی نوازنده دارم تثبیت می شد.

'ساموئل روهرر' نوازنده درام نیز در اجرای جمله های ریتمیك موفق عمل می كرد كه این مهم در بداهه پردازی بر روی دور 12، در كنار دیگر اعضای گروه مشهود بود.

تكرار تم های بریده شده و مدلاسیون های زود گذر، از دیگر قابلیت های اجرایی این گروه بود كه نشان داد این گروه در كنار اجرای خوب، گذارهای ملودیك و ریتمیك را به خوبی ادا می كند.

یكی از قابلیت های اجرایی این گروه رعایت نوآنس در بیان ملودی بود كه این امكان را به گروه می داد كه در مدت كوتاهی صدا را به بلندترین و آرام ترین حد ممكن برساند.

یكی از تكنیك های اجرایی مرسوم در این نوعی موسیقی، پیتسی كاتوهای (زخمه با انگشت راست) ساز كنتر باس است كه 'پاتریس موره' نیز به خوبی این تكنیك را اجرا می كرد كه موجب شد فضای امن و آرامی برای بداهه پردازی های پیانو و درام فراهم شود.

'كالین والون' نوازنده پیانو نیز مهمترین بخش اجرای ملودیك این گروه را بر عهده داشت كه بر پایه فضا سازی و بداهه پردازی و پرش های متعدد فواصل موسیقایی استوار بود.

با فلاژوله های كنترباس، بخش دیگری از این اجرا آغاز شد و نوازندگان سعی می كردند فضایی كاملا غیر موزیكال را با گیلیساندوها و تكنیك های اجرایی غیر مرسوم برای پیشبرد مفاهیم موسیقایی خود فراهم كنند.

یكی از بهترین قسمت های این كنسرت، كادانس پایانی بود كه پس از بداهه پردازی های متعدد در بالاترین قدرت صدادهی اركستر با یك آكورد دیسوناس پایان یافت.

موسیقی اجرایی توسط این گروه طی كنسرت، یك خط موازی و آرام را دنبال كرد كه این نوع بیان موسیقایی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

بیست وهفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا 30 بهمن ماه ادامه دارد.

فراهنگ ** 9252 ** 1071



:: برچسب‌ها: به من , سفر , بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به پایان رسید و در نهایت برترین های سینمای ایران و بخش بین الملل این رویداد سینمایی در رقابتی نزدیك معرفی شدند، اما مواردی در آن مشاهده شد كه در ادامه به آنها پرداخته می شود:

** نظم در جشنواره

جشنواره سی ام فیلم فجر با دیگر دوره های این رویداد سینمایی یك تفاوت اساسی داشت و آن برگزاری نظم در برپایی مراسم افتتاحیه و اختتامیه و اكران فیلم ها در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد و سینماهای مردمی بود.

در این دوره از جشنواره فیلم فجر، حدود 60 اثر سینمایی در بخش مسابقه سینمای ایران و نگاه نو در سینمای اهالی رسانه به نمایش عمومی رسید كه جز دو تغییر، تمامی آثار سینمایی در سالن همایش های برج میلاد اكران شدند.

همچنین در این دوره مخاطبان و علاقه مندان به سینما در زمان تحویل بلیت های خود، از فهرست فیلم هایی كه قرار بود در سینماهای مختلف تهران اكران شوند مطلع بوده و به راحتی و براساس برنامه ریزی مدون، آثار مورد علاقه خود را در سینماهای مختلف تماشا كردند.

** مهجوریت بخش بین الملل

در عین حال نمایش فیلم های سینمایی كارگردان كار اولی و آثار حاضر در بخش سودای سیمرغ در این دوره از جشنواره فیلم فجر نشان داد به رغم صحبت های انجام شده، بخش بین الملل در عمل، از جایگاه ویژه ای در سی امین دوره این رویداد برخوردار نبود و به نظر می رسد برای دوره های بعدی باید در این بخش برنامه ریزی های جدی داشت.

برگزاری دومین كنفرانس هالیوودیسم و شش نشست با حضور میهمانان خارجی نیز اتفاقی درخور توجه در این دوره بود اما در نهایت عدم برنامه ریزی مدون در این بخش موجب شد اطلاع رسانی بسیار ضعیفی در باره این كنفرانس صورت گیرد و حضور میهمانان خارجی و مباحث مطرح شده در این جلسات به درستی به اطلاع عموم نرسد و كنفرانس هالیوودیسم فقط در قالب یك عنوان باقی بماند.

** بازار فیلم و حكایتی كه همچنان باقی است

در بخش بازار فیلم نیز به رغم حضور 30 موسسه سینمایی و تعدادی از شركت های خارجی، در نهایت همانند سال های گذشته دستاوردهای مالی این بازار به درستی از سوی دست اندركاران برگزار كننده این بازار به اطلاع عمومی نرسید و این ضعف همچنان گریبان بخش بازار فیلم جشنواره فیلم فجر را رها نكرده است.

به نظر می رسد این بخش نیازمند بازبینی جدی است و روند كنونی برگزاری این بازار كمكی به سینمای ایران نخواهد كرد.

** برگزاری نشست های پرسش و پاسخ به سبكی جدید

برگزاری نشست های پرسش و پاسخ برای فیلم های سینمایی در جشنواره سی ام با تغییرات قابل توجهی روبرو بود.

حضور یك منتقد میهمان در كنار 'محمد گبرلو' به عنوان مجری این نشست ها روند صحیحی به برگزاری آنها داده بود اما برخی بی احترامی از سوی فیلمسازان به اهالی رسانه و در عین حال پرسش های افرادی كه عموما خبرنگار نبوده و در این جلسات حضور می یافتند از كیفیت این نشست ها كاسته بود.

همچنین حضور افراد غیر رسانه ای در سالن همایش های برج میلاد به عنوان سینمای اهالی رسانه نیز از دیگر آسیب های این دوره از جشنواره فیلم فجر بود كه امید است در دوره های بعد این روند تصحیح شود.

** نامزدهایی كه دیر معرفی شدند

اعلام دیرهنگام نامزدهای بخش مسابقه آن هم از برنامه سینمایی 'هفت' نیز اتفاق عجیب این دوره از جشنواره فیلم فجر بود.

دبیر سی امین جشنواره فیلم فجر در اقدامی عجیب نامزدهای این بخش را در ابتدا در اختیار برنامه تلویزیونی 'هفت' قرار داد تا اینگونه عدالت رسانه ای از میان برود و اصحاب رسانه های سایبر و مكتوب، فهرست نامزدهای دریافت سیمرغ را دیرتر از برنامه 'هفت' دریافت كنند.

** از حضور عجیب برخی فیلم ها در بخش مسابقه تا بچه ای سرراهی بنام سینمای مستند

مسلم آنكه سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر از تنوع بسیار مطلوبی برخوردار بود اما به عقیده بسیاری از كارشناسان برخی فیلم های حاضر در بخش مسابقه این رویداد سینمایی در قواره حضور در این بخش نبودند كه از جمله این آثار می توان به فیلم های 'بیداری'، 'همه باهم' و 'یك سطر واقعیت' اشاره كرد.

همچنین اكران همزمان فیلم های مستند كه به عنوان بخشی نو به این جشنواره افزوده شده بود با فیلم های بلند سینمایی در سینمای رسانه ها، نشان داد كه رویكردها به سینمای مستند همچنان به مثابه بچه سر راهی است و اصراری برای دیده شدن این نوع آثار در جشنواره فیلم فجر وجود نداشت.

در مجموع بیش از 150 اثر سینمایی بلند و مستند در بخش رقابتی و آیینه سینمای ایران در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشتند و در مجموع حضور این آثار و تنوع ژانری آنها نشان از سالی پربار برای سینما در سال 91 دارد.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه به دبیری 'محمد خزاعی' برگزار شد.

فراهنگ ** 1983 ** 1071



:: برچسب‌ها: خام , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 563
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot


:: برچسب‌ها: اروپا , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 697
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'لطف الله فروزنده' روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: كسانی كه ادعا می كنند هدف دولت از اصلاح وضعیت استخدام نیروهای شركتی و سامان دادن به آنها یك اقدام تبلیغاتی در آستانه انتخابات است كاملا بی انصافی می كنند.

وی افزود: برای این كه به طور كلی این مساله را جمع كنیم، یك مصوبه در این زمینه در ابتدای سال جاری داشتیم كه این مصوبه اشكالاتی داشت و اكنون ایرادها را برطرف كرده ایم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری اظهار داشت: ما واقعا حذف شركت های پیمانكاری را در راستای عدالت می دانیم و با قوت و قدرت هم این كار را انجام می دهیم و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد و هیچ هدفی هم جز خدمت به مردم نداریم.

فروزنده همچنین درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی گفت: مشاغل حاكمیتی هفت مورد از دستگاه ها را به آنها ابلاغ كرده ایم و كسانی كه در مشاغل حاكمیتی باشند از پیمانی به رسمی تبدیل می شوند.

وی افزود: ما تا پایان سال این موضوع را به همه دستگاه ها ابلاغ می كنیم و به آنها اختیار می دهیم كه بتوانند نیروها را تبدیل وضعیت كنند و امیدواریم تا پایان امسال نیروهای پیمانی كه در مشاغل حاكمیتی هستند تبدیل وضعیت شوند.

سیام**1723**9132



:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot
 جبهه پایداری

نفر اول فهرست جبهه پایداری، مرتضی آقا تهرانی از شاگردان معروف محمدتقی مصباح یزدی است

جبهه پایداری انقلاب اسلامی، تشکل انتخاباتی مورد حمایت محمد تقی مصباح یزدی، نظریه پرداز نزدیک به رهبر ایران، فهرست ۳۰ نفره نامزدهای انتخاباتی خود در حوزه تهران، ری و شمیرانات را منتشر کرد.

جبهه متحد اصولگرایان، ائتلافی از احزاب اصلی محافظه کار ایران برای انتخابات مجلس نهم نیز فهرست نهایی ۳۰ نفره خود را برای تهران منتشر کرده که دارای تفاوتی اندک با فهرست قبلی منتشر شده از سوی همین تشکل در هفته گذشته است.

مقایسه لیست های منتشر شده از سوی این دو تشکل در سه شنبه ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) نشان می دهد که نام غلامعلی حداد عادل، مسعود میرکاظمی، اسماعیل کوثری و علیرضا مرندی در هر دو فهرست وجود دارد.

نفر اول فهرست جبهه پایداری، مرتضی آقا تهرانی از شاگردان معروف محمدتقی مصباح یزدی و استاد اخلاق سابق هیات دولت ایران است.

در مقابل، فهرست جبهه متحد، دارای دو "سرلیست" است که عبارتند از غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس هفتم و رئیس کمیسون فرهنگی مجلس هشتم و محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس دوم مجلس هشتم و عضو جامعه روحانیت مبارز.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه ای که به همراه فهرست نامزدهای خود برای تهران منتشر کرده، شاخص های مورد نظر خود برای گزینش کاندیداهای انتخاباتی را نیز توضیح داده است.

"سابقه شفاف در دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و پیروی و تبعیت از ولایت فقیه"، "اعتقاد به صدور انقلاب اسلامی"، "برخورداری از شفافیت موضع و مواجهه به موقع درمقابل فتنه گران در سال ۸۸ و عدم انتساب به گروه ساکتین فتنه"، "شفافیت موضع نسبت به جریان انحرافی و مواجهه عملی با این جریان" و "اعتقاد به جنگ نرم در عرصه فرهنگی" از جمله شاخص های مورد اشاره این جبهه هستند.

"بعضی از اعضای جبهه پایداری گفته اند که علی رغم اختلافات میان فهرست های انتخاباتی آنها و جبهه متحد در شهرهای بزرگ، احتمالا در حوزه های انتخاباتی کوچک دارای نامزدهای مشترک بیشتری با جبهه رقیب خواهند بود"

نیروهای نزدیک به آیت الله خامنه ای، معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم را "جریان فتنه"، همفکران اسفندیار مشایی رئیس دفتر محمود احمدی نژاد را "جریان انحرافی" و محافظه کاران متهم به عدم مقابله کافی با اعتراضات انتخاباتی دو سال پیش را "ساکتین فتنه" توصیف می کنند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه امروز خود، هشدارهای رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر "توطئه و برنامه ریزی دشمنان انقلاب اسلامی جهت ایجاد چالش امنیتی در انتخابات پیش رو" را مورد تاکید قرار داده است.

این جبهه افزوده است که بر مبنای همین هشدارها، به صورت مداوم "تحرکات دشمنان و پیاده نظام داخلی شان در عرصه های رسانه ای و سیاسی را رصد نموده و ضمن آگاهی بخشی به آحاد مردم در این خصوص، تمام توان خود را برای مقابله با توطئه ها به کار خواهد بست".

پیش از تشکیل فهرست های جداگانه جبهه متحد و جبهه پایداری، تلاش های زیادی در سطح شخصیت ها و تشکل های محافظه کار برای دستیابی به نوعی وحدت انتخاباتی میان این دو ائتلاف صورت گرفت که به نتیجه ای نرسید.

بعضی از اعضای جبهه پایداری گفته اند که علی رغم اختلافات میان فهرست های انتخاباتی آنها و جبهه متحد در شهرهای بزرگ، احتمالا در حوزه های انتخاباتی کوچک دارای نامزدهای مشترک بیشتری با جبهه رقیب خواهند بود تا شانس انتخاب کاندیداهایی چون اعضای "جریان انحرافی" افزایش نیابد.



:: برچسب‌ها: طبیعت , پاییز , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری صدای روسیه ، سفر دوم این جهانگرد به اورست برای ماه 'مه' میلادی برنامه ریزی شده است.

براساس این گزارش،كانیوخوف با عبور از اقیانوس ها و بیابانها تاكنون چندین مرتبه دور جهان سفر كرده و یك بار موفق به فتح قله اورست شده است.

كانیوخوف همچنین قطب شمال و جنوب و هفت نقطه بلند دنیا را زیر پاگذاشته است.

به مناسبت شصتمین سالگرد تولد این جهانگرد روس ، آثار وی در دانشگاه دولتی دریایی ( خاور دور روسیه ) به نمایش در آمده است.

اورست بلندترین قله دنیا است كه ارتفاع آن به 8 هزار و 848 متر می رسد و در هند قرار دارد.

7132**1440



:: برچسب‌ها: تابستان , تایلند , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، تالار وحدت در روز چهارم جشنواره موسیقی فجر در ساعت 30: 18 و 21 به ترتیب میزبان اركستر سمفونیك صدا وسیما و اركستر موسیقی ملی می شود.

'كارگاه آموزشی گیتار كلاسیك' گروه آوازی 'سونات و 'كر فرهنگسرای اندیشه' و 'گروه سامان احتشامی' نیز به ترتیب در ساعت 30: 10، 30: 18 و 21 در تالار رودكی برنامه اجرا می كنند.

همچنین گروه موسیقی 'بازار از سوییس - سوئد و 'بازار بلو ' از سوئد ساعت 30: 18 و 21 در تالار ایوان شمس به صحنه می روند.

فرهنگسرای نیاوران ساعت 16، 30: 18 و 21 میزبان گروه های 'فریبا اسدی'، 'سهند' و 'گیتار نوازی' اولیك بویكا از اكراین خواهد بود.

گروه 'لیان' نیز ساعت 20 در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه می رود.

'كوارتت كلاسیك' به همراه گروه 'ماخور' ساعت 30: 18 و 21 در فرهنگسرای ارسباران به اجرای برنامه می پردازند.

اركستر كودكان ایران زمین نیز ساعت 30: 18 در سالن اندیشه حوزه هنری برنامه اجرا می كند.

گروه 'بیداد اصفهان' و 'برازین' ساعت 19 در پژوهشكده فرهنگ و هنر برنامه خواهند داشت. سالن سوره حوزه هنری نیز ساعت 19 میزبان گروه 'اركستر دانشجویان پردیس' و 'ژوله' خواهد بود.

مازیار فلاحی در دو نوبت و در ساعت های 30: 18 و 21 در سالن همایش های برج میلاد به صحنه می رود.

همچنین نشست تخصصی 'اقتصاد موسیقی و بحران نشر' ساعت 10:30 با سخنرانی 'رامین صدیقی' در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

بیست وهفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا 30 بهمن ماه ادامه دارد.

فراهنگ ** 9252 ** 1071



:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، شبكه تلویزیونی یورونیوز روز چهارشنبه در گزارشی اعلام كرد،ضعف و فقر اقتصادی در دولت ایتالیا به اندازه ای رسیده كه شهر 'رم' كه پیشتر خود را داوطلب برگزاری این رویداد مهم بین المللی ورزشی كرده بود،از این امر سر باز زده ونامزدی خود را برای برگزاری بازی های المپیك 2020 میلادی پس بگیرد.

بنابراین گزارش، 'ماریو مونتی'نخست وزیرایتالیا درمورد انصراف كشورش از نامزدی این رخداد مهم بین المللی ورزشی با وجود مخالفت برخی از گروه های حاضر در پارلمان به صراحت اظهار كرد: دولت با توجه به شرایط (اقتصاد اسفبار) جاری در ایتالیا، مسولیتی در تضمین مالی برگزاری این مراسم برعهده نگرفته است.

وی افزود:با توجه به وضعیت اقتصادی، ارزیابی های بعمل آمده نشان می دهد، ریسك این مسئله را نمی توانیم، بپذیریم.

این گزارش درادامه می افزاید، تصمیم دولت به انصراف از نامزدی برگزاری بازی های المپیك 2020 موجی از اختلافات را در بین احزاب سیاسی در ایتالیا برانگیخته است.

'جیانی آلمانو' شهردار رم نیز باابرازناخرسندی از تصمیم دولت دراین مورد به خبرنگاران گفت؛ به نگرانی های نخست وزیر احترام می گذارد، اما قادر به درك آن نیست.

وی گفت:ما بااین عمل تنها برای آینده رم سرمایه گذاری نمی كردیم، بلكه این سرمایه گذاری برای آینده تمام كشور صورت می گرفت.

برپایه این گزارش، برآورد می شود، برگزاری بازی های المپیك 2020میلادی، برای میزبان آن حدود 8 میلیارد ودویست میلیون یورو هزینه در برداشته باشد.درحالیكه اشتغالزایی برای 170 هزار نفر به همراه دارد و درنهایت رقمی حدود 3 میلیاردو پانصد میلیون یورونیزسودآوری داشته باشد.

كشتی بحران بدهی های مالی فزاینده منطقه پولی واحد یورو در بین كشورهای اتحادیه اروپا به وضعیت اسفباری رسیده است. این كشتی در یونان دچار آب گرفتگی شده و در حال فرو رفتن در دریای ورشكستگی وزوال اقتصادی جهانی است.

این در حالی است كه كارشناسان بخشی از این مشكلات اقتصادی اروپا را ناشی از فشارهای كاخ سفید بر كشورهای این قاره جهت اعمال تحریم هایی علیه ایران می دانند.

این كارشناسان معتقدند، اقدامات دیكته شده به اروپا علیه تهران با شدت وسرعتی بهت آور اثرات خود را علیه این كشورها نشان می دهد.

صویر **1302**1590**



:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در معاملات امروز بورس تهران 10 درصد (معادل 600 میلیون سهم) گسترش نفت و گاز پارسیان متعلق به شركت سرمایه گذاری غدیر عرضه شد كه هر سهم آن 480 تومان كشف قیمت شد.

براساس پیغام ناظر بازار شركت بورس، هر ایستگاه معاملاتی 800 هزار سهم و سهمیه مشتریان بر خط (آنلاین) حداكثر 10 هزار سهم بود.

براساس این گزارش شركت گسترش نفت و گاز پارسیان سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 آذرماه 90 را با سرمایه شش هزار میلیارد ریال و بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده، هزار و 564 ریال اعلام كرده است.

در عین حال هیات مدیره این شركت تصمیم دارد تقسیم هزار و 250 ریال به ازای هر سهم را به مجمع عمومی سال مالی 91 پیشنهاد كند.

لازم به ذكر است كه شركت پیش بینی سود هر سهم تلفیقی سال مالی91 را اعلام نكرده است.

اقتصام** 9141**1319



:: برچسب‌ها: آسمان , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، شبكه تلویزیونی یورونیوز روز چهارشنبه در ویژه برنامه ای به موضوع پناه آوردن هرچه بیشتر اقشار و شهروندان عادی یونانی به مراكز توزیع غذای رایگان پرداخت و متذكر شد كه بار بحران این كشور را مردم بمنظور تامین معاش برگرده خود احساس می كنند.

این مراكز كه پیش از این برای پخش غذا به مهاجران و افراد بسیار فقیر در نظر گرفته شده بود، هم اكنون با افزایش چشمگیر شهروندان نیازمند یونانی برای دریافت غذای گرم روبرو است.

یكی از كاركنان این مراكز خیریه از تصویربردار یورونیوز خواست از این صحنه ها را به درستی ضبط نموده و به دیگر كشورهای خارجی فقر مردم یونان را نشان دهند.

برپایه این گزارش هم اكنون روزانه حدود 2هزار نفر تنها در شهر آتن پایتخت یونان برای دریافت یك وعده غذا مراجعه می كنند.

'خورخس آپوستولو پولس' رییس انجمن خیریه 'سیتی سیس' در آتن ابراز امیدواری كرد كه كار توزیع غذا برای مردم نیازمند همچنان ادامه یابد، با این حال وی نگران افزایش شمار هرچه بیشتر متقاضیان به این مراكز خیریه ای است.

این مركز خیریه ای كه متعلق به شهرداری آتن و همچنین كلیسای ارتودكس در یونان است اعلام كرد تنها در یكسال گذشته شمار افرادی نیازمند و مراجعه كنندن به این مراكز برای دریافت غذا 20درصد افزایش یافته است.

بنابراین گزارش درحالی كه صندوق بین المللی پول طی دو سال گذشته اشاره كرده یونان در نتایج خود صرفه جویی های خوبی داشته است، اما شهروندان عادی بار پیامدهای ریاضتی دولت را به دوش می كشند.

دولت و پارلمان یونان طی روزها اخیر طرح ریاضت و انقباض جدید اقتصادی برای راضی ساختن كشورهای عضو واحد پولی یورو را به تصویب رسانده اند تا بتوانند به دریافت كمك مالی 130 میلیارد یورو یی دست یابند.

اما به نظر می رسد این تلاش ها از سوی طرف مقابل با چندان پاسخ دلگرم كننده ای روبرو نبوده است.

تحلیلگران اقتصادی هشدار داده اند درصورت عدم كمك كشورهای عضو اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول به یونان بحران زده، این كشور ورشكسته و بطور طبیعی از حوزه پولی مشترك یورو خارج می شود.

این امر به معنی از هم پاشیدن اتحاد پولی یورو در كل منطقه اروپا تلقی خواهد شد.

صویر/1302**1514



:: برچسب‌ها: نور , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 592
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

باشگاه گلاسگو رنجرز به دلیل بدهی‌هایش در آستانه ورشکستگی قرار گرفت

گلاسکو رنجرز، یکی از قدیمی ترین باشگاه های جهان، در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

امروز (سه شنبه ۱۴ فوریه) باشگاه گلاسکو رنجرز با تایید اداراه مالیات اسکاتلند، رسما ناتوانی در پرداخت بدهی‌هایش را به دادگاه اعلام کرد.

در این مرحله باشگاه وارد روندی می‌شود که به آن مرحله administration گفته می‌شود، که در آن دادگاه ضمن محافظت قانونی باشگاه بحران‌زده در برابر طلبکاران، طرف ثالثی را برای اداره امور مالی باشگاه تا زمان پرداخت بدهی‌ها تعیین می‌کند.

در حال حاضر یک شرکت مستقر در لندن مسئولیت اداره و بازپرداخت بدهی‌های رنجرز را برعهده گرفته است. اما چنانچه در این مرحله و از طریق فروش بخشی از دارایی‌ها، بدهی‌های رنجرز پرداخت نشود، این باشگاه ناچار تن به حراج کامل دارایی‌های خود خواهد داد.

مبلغی که این باشگاه باید پرداخت کند بزودی با رای یک دادگاه مالیاتی مشخص خواهد شد، اما رقم بدهی‌های باشگاه بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

علاوه بر این، گلاسکو رنجرز با اعلام رسمی ورود به مرحله administration، در جدول لیگ برتر اسکاتلند ۱۰ امتیاز از دست خواهد داد. در نتیجه این تیم از سلتیک، همشهری و رقیب دیرینه خود ۱۴ امتیاز عقب می‌افتد و رقابت‌تنگاتنگ همیشگی دو تیم کمرنگ خواهد شد.

گلاسگو رنجرز که پرافتخارترین تیم در لیگ اسکاتلند است، در سه فصل گذشته قهرمان این لیگ شده است. این تیم در سال ۱۹۶۱ نایب قهرمان، و در سال ۱۹۷۲ قهرمان جام برندگان جام اروپا شد.

اگر مشکل پرداخت بدهی‌های گلاسگو رنجرز تا زمان مقرر حل و فصل نشود، یوفا به این تیم مجوز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را نخواهد داد.

با وجود بحران مالی گسترده فعلی، منع حضور در رقابت‌های اروپایی با توجه به درآمد ناشی از فروش حق پخش بازی‌ها و درآمدهای جانبی دیگر، مشکلات این باشگاه دوچندان خواهد شد.



:: برچسب‌ها: سفر , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot
عزاداری اهالی کلیسا برای کشیش های مقتول

عزاداری اهالی کلیسا برای کشیش های مقتول

دادستان ها در کلمبیا می گویند دو کشیش کلمبیایی که سال قبل در بوگوتا، پایتخت، به ضرب گلوله کشته شده بودند، شخصا قاتلان خود را برای این کار اجیر کرده بودند.

اجساد ریچارد پیفانو، ۳۷ ساله، و رافائل رئاتیگا، ۳۵ ساله، در ژانویه سال ۲۰۱۱ در اتومبیلی در جنوب بوگوتا پیدا شد.

بستگان کشیش ها می گویند که آنها قربانی سرقت مسلحانه شده اند.

اما این پرونده اکنون دستخوش چرخشی باورنکردنی شده است.

دادستان ها می گویند این دو کشیش، پس از آنکه یکی از آنها مبتلا به ایدز شد، پیمان خودکشی امضا کردند.

اما از آنجا که جرات این کار را نداشتند اقدام به اجیر کردن آدم کش حرفه ای کردند.

خانواده این دو کشیش گزارش ها دایر بر روابط جنسی آن دو با یکدیگر را رد کرده اند.

دو متهم به قتل از طریق تماس هایی که با تلفن کشیش ها گرفته شده بود ردگیری و دستگیر شدند. آنها تحت محاکمه قرار دارند.

دادستان ها ادعا می کنند مقتولان معادل ۸۵۰۰ دلار به آدم کشان پرداختند تا قتل را انجام دهند و طوری صحنه سازی کنند که گویی حادثه یک سرقت مسلحانه بوده.

روزنامه کلمبیایی ال تیمپو می نویسد که این دو کشیش از دوران تحصیل دوست بوده اند و اغلب مراسم عشای ربانی و سایر مراسم مذهبی را با هم اجرا می کردند.

پدر رئاتیگا در آخرین مراسم عشای ربانی اش از اهالی کلیسا خواسته بود برای سانتا مارتا یا همان قدیس آرمان های از دست رفته دعا کنند.

پدر پیفانو در آخرین برنامه اش از اهالی کلیسا خواسته بود تا برای او دعا کنند.

خودکشی مانند همجنسگرایی در کلیسای کاتولیک ممنوع است.



:: برچسب‌ها: روش , فوتبال , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot
اوراق مشارکت پارس جنوبی

اوراق مشارکت پارس جنوبی پیش از این چند عرضه شده بود اما خریداری نداشت

در حالی که حجم زیادی اوراق مشارکت برای توسعه پارس جنوبی، صنعت برق و راه و حمل ونقل منتشر شده، بانک صادرات ایران و بانک صنعت و معدن نیز دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می کنند.

بانک صنعت و معدن یک هزار میلیارد تومان برای تامین منابع مالی طرح های صنعتی و معدنی از اول اسفند منتشر می کند و بانک صادرات نیز یک هزار میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده در ششم اسفند منتشر خواهد کرد.

سه هفته بعد از بحران ارزی و در پیش گرفتن سیاست ارز تک نرخی و افزایش سود اوراق مشارکت از ۱۷ درصد به بیست درصد، سیلی از فروش انواع و اقسام اوراق مشارکت به راه افتاده است.

این اقدام در حالی صورت گرفته که تا پیش از این وزارت نفت چند بار تلاش کرد تا اوراق مشارکت طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را که به شدت از کمبود منابع مالی رنج می برد، بفروشد اما نتوانست بیش از بیست درصد این اوراق مشارکت را بفروشد.

علت اصلی این بود که نرخ تورم به مرز بیست درصد رسیده بود و کسی علاقمند نبود که با پولهایش اوراقی را بخرد که سودش چند درصد کمتر از نرخ تورم بود.

با آنکه حجم نقدینگی در ایران به رقم ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است اما واحدهای تولیدی و صنعتی به شدت از کمبود نقدینگی رنج می برند.

در ماههای اخیر بانک مرکزی تلاش کرده بود تا نظر شورای پول و اعتبار برای تغییر در میزان سود سپرده های بانکی و اوراق مشارکت را افزایش دهد بلکه بخشی از این نقدینگی را جذب بانکها کند تا بانکها منابع را به سمت نیازهای تولیدی و صنعتی هدایت کنند.

اوراق مشارکت نیروگاهی

چند وزارتخانه اوراق مشارکت منتشر کرده اند و چند بانک نیز در روزهای آینده اوراق مشارکت منتشر می کنند

اما درخواست بانک مرکزی برای افزایش سود تا زمانی که بازار سکه و ارز به شدت متلاطم نشده بود، گوش شنوایی پیدا می کرد و دولت محمود احمدی نژاد به شدت با این درخواست مخالفت می کرد.

انتشار و فروش اوراق مشارکت از ابتدا تاکنون (میلیارد ریال) - منبع بانک مرکزی

سال انتشار میزان انتشار میزان فروش
۱۳۷۳ ۷۵ ۷۵
۱۳۷۴ ۲۲۵ ۲۲۵
۱۳۷۵ ۴۰۱ ۴۰۱
۱۳۷۶ ۲,۵۴۸ ۲,۴۷۲
۱۳۷۷ ۳,۱۳۰ ۳,۱۳۰
۱۳۷۸ ۲,۴۵۰ ۲,۳۷۷
۱۳۷۹ ۲,۳۸۰ ۲,۳۸۰
۱۳۸۰ ۶,۱۰۰ ۶,۰۹۹
۱۳۸۱ ۶,۱۰۰ ۵,۳۷۷
۱۳۸۲ ۱۱,۸۸۵ ۱۱,۷۹۶
۱۳۸۳ ۱۹,۷۰۰ ۱۸,۵۹۰
۱۳۸۴ ۱۷,۰۰۰ ۱۷,۰۰۰
۱۳۸۵ ۱۹,۲۰۰ ۱۵,۷۷۵
۱۳۸۶ ۳۳,۰۵۰ ۲۳,۵۱۰
۱۳۸۷ ۱۱,۸۰۰ ۱۱,۲۹۹
۱۳۸۸ ۱۷,۷۰۰ ۱۷,۶۹۷
۱۳۸۹ ۱۷۹,۴۲۰ ۱۵۶,۸۰۵
جمع ۳۳۳,۱۶۴ ۲۹۵,۰۰۸

سرانجام بعد از یک ماهی که بحران ارزی، بر فضای کشور سایه انداخته بود، دولت مجبور شد نظر شورای پول و اعتبار را بپذیرد بلکه با افزایش نرخ سود سپرده های بانکی و سود اوراق مشارکت، بخشی از نقدینگی سرگردان که بازار سکه و ارز را به هم ریخته بود، به سمت بانک ها برگردد و بخشی از نیازهای واحدهای تولیدی از این طریق تامین شود.

بازار اوراق مشارکت سکه شد

بعد از بحران ارزی، در اولین قدم شرکت ملی نفت ایران که تجربه ناموفقی در فروش اوراق مشارکت داشت، مجددا اوراق مشارکت پارس جنوبی را عرضه کرد که برعکس دفعات گذشته، با استقبال رو به رو شد.

احمد قلعه بانی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفته که یک هزارو ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در مرحله دوم به فروش رسیده و در مرحله سوم نیز ۵۰۰ میلیارد تومان عرضه شد که نصف آن به فروش رسید.

همزمان با شرکت ملی نفت ایران، وزارت نیرو نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت طرح توسعه نیروگاهی را منتشر کرد که با واکنش وزارت نفت رو به رو شد.

نگرانی وزارت نفت این بود که با انتشار اوراق مشارکت از سوی بقیه بخش های اقتصادی، تقاضا برای خرید اوراق مشارکت پارس جنوبی کم شود.

آقای قلعه بانی با ابراز تاسف از همزمان شدن اوراق مشارکت پارس جنوبی با اوراق مشارکت سایر وزارتخانه ها گفت که امیدوارم بودیم که با این اوراق مشارکت "سرمایه اندکی جذب پروژه ملی پارس جنوبی شود.

همزمان با وزارت نفت و نیرو، وزارت راه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه طرح های راه و حمل و نقل منتشر کرده که فروش آن تا ۲۹ بهمن ادامه خواهد داشت و تا چند روز دیگر نیز قرار است ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر نیز منتشر کند.

علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته که به دلیل استقبال "غیرمنتظره مردم در خرید اوراق مشارکت وزارت راه "مصمم هستیم کل ۴۰ هزار میلیارد ریال اوراق پیش بینی شده در سال جاری را به فروش برسانیم."

حالا بانک صادرات و بانک صنعت و معدن نیز اعلام کرده اند که در چند روز آینده اوراق تازه ای منتشر می کنند و این مشکل وزارت نفت را دو چندان می کند. چون میدان گازی پارس جنوبی که بزرگترین میدان گازی ایران است در چند سال گذشته و بعد از خروج شرکت های بین المللی به شدت با کمبود منابع مالی دست و پنجه نرم می کند و اجرای پروژه به دلیل کمبود منابع مالی با تاخیر طولانی مواجه است.

با وجود آرام شدن بازار، قیمت انواع ارزهای نظیر دلار و یورو و پوند همچنان بالاست و اگر بگیرو ببندهای نیروی انتظامی و فشارهای بانک مرکزی بر صرافی ها کم شود، ممکن است دوباره نقدینگی به سمت بازار سکه و ارز سرازیر شود و دست فروشندگان اوراق مشارکت خالی بماند و کسی رغبت نکند این اوراق را بخرد.

نگرانی دیگری که وجود دارد این است که نقدینگی سرگردانی که حالا بخشی از آن به سمت اوراق مشارکت سرازیر شده، یکباره تغییر جهت بدهد و بازار مسکن را به هم بریزد.

کارشناسان می گویند که اگر بانک مرکزی برنامه دقیقی برای کنترل این حجم عظیم نقدینگی که در شش سال گذشته تقریبا پنج برابر شده، نداشته باشد، هر آن باید منتظر بحرانی نظیر بحران سکه و ارز در بخش های اقتصادی باشد.



:: برچسب‌ها: مرخصی , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

روزنامه های امروز، فردای ۲۵ بهمن سالگرد حبس و حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد، هیچ گزارشی از حوادث شهرهای پلیس زده کشور و تلاش آن ها برای ممانعت از تجمع مردم و حتی ازدحام خیابان های تهران در ساعت های بعد از ظهر نداده اند اما عکس هائی از تظاهرات روز گذشته در بحرین با تیترهای پرهیجان بالای صفحه اول بیشتر روزنامه ها نشسته است.

"هجوم به معترضان بحرینی" تیتر اصلی تهران امروزاست، روزنامه جمهوری اسلامی نوشته "اعتراض های مردمی سراسر بحرین را در بر گرفت" کیهان با عنوان بزرگ "حی علی الجهاد" شعار کفن پوشان بحرین را بالای صفحه اول خود آورده و رسالت نوشته "آل سعود و آل خلیفه مردم بحرین را به گلوله بستند".

تظاهرات در بهرین

تیتر و عکس صفحه اول تهران امروز

همه جا شلوغ جز ایران، پس چه شد ۲۵ بهمن؟

ابتکار در سرمقاله خود نوشته همواره از صدا‌ وسیمای خودمان می‌شنویم که در گوشه و کنار دنیا، به‌ ویژه در کشورهای نامطبوعمان! اوضاع به‌هم‌ریخته و شلوغ است. در آن سرزمین‌ها، هر شب می‌شنویم که همواره اعتراضات به راه است؛ کارمندان، کارگران، رانندگان تا چقّال و بقّال و... از وضع نامناسب معیشتی خویش در آه و فغان به سر می‌برند و دائماً در سیما می‌بینیم که مردم شال و کلاه کرده‌اند و با پلیس در خیابان‌ها درگیرند و... در کشور خودمان هیچ خبری نیست؛ همه چیز در امن و امان است؛ نه اعتراضی،نه پلیسی و نه خبری.

غلامرضا کمالی پناه اضافه کرده خوب خدا را سپاس اما آیا جواب رفتار نجیبانه مردم، بی‌خیالی مسئولان است؟ آیا باید دردسر مسئولان کمتر شده باشد؛ با خیال راحت بخوابند و به سایر کارهای خود بپردازند؟ البته، گویی خیالشان راحت شده‌ است و از فرط بیکاری به خود پیچیده‌اند! مجلس و دولت گریبان هم را گرفته‌اند، گروه‌های سیاسی برای پیشی گرفتن از هم، تنها دغدغه‌شان این است که کدام یک، اصیل و بصیر هستند و کدام ‌یک، ساکت و فتنه‌جو و منحرف؟ مردم هم وضعشان خوب است؛ به برنامه‌ریزی نیازی نیست.

به نوشته سرمقاله ابتکار اصولاً از نظر اینان، مشکلی وجود ندارد که بخواهند به آن فکر کنند و یا برای رفع آن برنامه بدهند. گویی، تنها مشکل این است که کدام گروه بر اسب مراد سوار شود و اختیاردار امور قانون‌گذاری و اجرایی در کشور گردد ـ این مشکل را هم نه با مردم که میان خودشان دارند ـ و حتماً راه برون‌رفتی برایش می‌یابند. استنباط عامه مردم از رفتارهای سیاسی و سیاستمداران، در برهه کنونی همین است.

طنزنویس کیهان در ستون گفت و شنود با عنوان سوسیس چنین نوشته:

گفت: پس چی شد؟! گفتم: چی؟ چی شد؟ گفت: مگر امیر ارجمند و مزروعی نمایندگان موسوی و خاتمی در خارج کشور برای روز ۲۵ بهمن تظاهرات سکوت اعلام نکرده بودند. پس چی شد؟ تظاهرات سکوت یعنی چی؟!

گفتم: اعلام کرده بودند که هواداران جنبش سبز اعتراض خود به جمهوری اسلامی را در پیاده روها و یا کتابخانه دانشگاه ها با حفظ سکوت اعلام کنند!

گفت: مگر بقیه مردم در پیاده روها جیغ می زنند و راه می روند؟! شرط حضور در کتابخانه ها هم سکوت است.

گفتم: چه عرض کنم؟! خل و چل تر از آنها خودشان هستند. یکی از اراذل و اوباش وارد کتابخانه شد و با صدای بلند گفت؛ آقا! ساندویچ سوسیس داری؟ مدیر کتابخانه گفت؛ هیس! هیس! اینجا کتابخانه است، نباید بلند صحبت کنی و یارو صدایش را آورد پایین و یواشکی پرسید؛ ساندویچ سوسیس داری؟

علنی شدن اختلافات تهران و حماس

دو روز بعد از سفر اسماعیل هنیه، رهبر حماس و نخست وزیر پیشین فلسطین به تهران، که عکس و گزارش دیدار وی با رهبر جمهوری اسلامی در صفحه اول بیشتر روزنامه ها آمد که از موفقیت این سفر و رهنمودهای آیت الله خامنه ای به فلسطینی ها برای دوری از سازشگران خبر داده بودند، سرمقاله دو روزنامه نزدیک به حکومت نشان می دهد اختلافاتی بین بخش سیاسی حماس و تهران ظاهر شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشتهآشکار شده است که رهبران جنبش حماس، از امضای توافق‌نامه با جنبش فتح ناراضی هستند و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی را به تک روی و عدم کسب موافقت رهبران حماس متهم می‌کنند. به نظر می‌رسد این آغاز یک اختلاف اصولی در جنبش حماس باشد که سرنوشت این جنبش در گرو آن است .

این روزنامه از قول محمود الزهار که از وی به عنوان یکی از رهبران برجسته و مطرح حماس یاد کرده به انتقاد از توافق نامه دوحه پرداخته و نوشته این توافق‌نامه بیانگر موفقیت برنامه‌های جنبش فتح و اقدامات این جنبش درخصوص مذاکره با اسرائیل است و دادن پست نخست وزیری به محمود عباس در دولت آینده فلسطین اقدامی نادرست است چرا که محمود عباس، سیاست‌های خود را درخصوص همکاری با اسراییل اعمال خواهد کرد و این برای حماس قابل قبول نخواهد بود.

نکته مهم این سرمقاله جائی است که ادعا می کند خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس پشتوانه حمایتی و نفوذ خود را در میان رهبران حماس از دست داده و نمی‌تواند بدون کسب موافقت آنها تصمیمات مهمی از قبیل آنچه در دوحه رخ داد اتخاذ کند. این واقعیت، خود را در بدنه جنبش حماس بیشتر نشان خواهد داد و مشکلات زیادی را برای این جنبش پدید خواهد آورد.

کیهان هم به رهبران سیاسی حماس تاخته و نوشته آن ها با رژیم عربستان و قطر ارتباط صمیمانه ای برقرار کرده و وانمود می کرد همه این ارتباطات برای جذب کمک های مالی دولت های عربی است و فلسطینی ها هم احساس می کردند راه دیگری برای اداره خود ندارند بر این اساس دحلان را در حد یک عنصر کارآمد و دلسوز قبول داشتند.

این روزنامه با متهم کردن بخشی از حماس به داشتن ارتباط با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، دحلان را کسی معرفی کرده که در جریان درگیری های عناصر وابسته به محمود عباس با نیروهای مقاومت در غزه، تأمین کننده سلاح هایی بود که توأمان سینه نیروهای فتح و حماس و جهاد را می درید چیزی نگذشت که فتحی ها اسنادی را نشان دادند که دحلان با سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، عربستان و قطر ارتباط ویژه دارد و ریزترین اطلاعات فلسطینی ها را به این سرویس ها ارائه و در قبال آن مبالغ فراوانی پول دریافت کرده است.

کیهان نوشته خالد مشعل و شاخه سیاسی حماس را به عنوان کسانی که از میدان دور بوده اند و دیپلومات هائی بوده اند که بیشتر در معرض وسوسه سران عرب قرار داشته اند مسبب اصلی توافق های جدید به وساطت دوحه بین فلسطینی ها معرفی کرده است.

همه تقصیر دارند جز دولت

"رشد اقتصادی ۵.۵ در صد" عنوان اصلی جهان صنعتاست، دنیای اقتصاد از "گرد همائی چهار ضلع سیاست پولی" نوشته و قدس از "نامه کشورهای اروپای شرقی به مجلس ایران" برای خودداری از تحریم نفتی اروپا خبر داده است.

حمیدرضا شکوهی در سرمقاله مردم سالاری نوشته دولتمردان، از شخص رئیس جمهور گرفته تا عوامل دیگر مرتبط با دولت، تمایل دارند همه تقصیرها را به گردن عوامل بیرون از دولت بیندازند و خود را مبرا از هر عیب و ایرادی جلوه دهند.

این مقاله به عنوان نمونه به گفته های دیروز احمدی نژاد اشاره کرده که درباره وضعیت اخیر بازار سکه و ارز گفته طرف خودش بازار سکه و ارز را خراب کرده و چند صد میلیارد دلار بالا می کشد و بعد دولت را متهم می کند. و یا از کسی یاد کرده که ۱۵۰ میلیارد تومان برده زمانی که به او می گوییم برگرداند، می گوید به ما تهمت نزنید اما جایی دیگر ۱۰هزار تهمت می زند و ککش هم نمی گزد. همزمان استاندار تهران هم گفته افرادی که به افزایش قیمت سکه و ارز دامن می زدند شناسایی شده اند. عده ای ماموریت دارند دولت را از کار بیندازند.

سرمقاله مردم سالاری نوشته البته آقای احمدی نژاد نگفته آن کسی که بازار سکه و ارز را خراب کرده و پول بالا کشیده و آن کسی که ۱۰ هزار - دقت کنید: ده هزار - تهمت می زند و ککش هم نمی گزد چه کسی بوده؛ همانطور که استاندار او هم نمی گوید این افرادی که به افزایش قیمت سکه و ارز دامن می زنند یا آنهایی که ماموریت دارند دولت را از کار بیندازند چه کسانی هستند.

در ادامه این مقاله آمده به نظر می رسد این تاکتیک ها دیگر بیش از حد نخ نما شده است و مردم نمی توانند بپذیرند همه تقصیرات را به گردن «بعضی ها» و «عده ای» بیندازند. هر چند نوشتن در مورد این موضوع چندان فایده ای در تغییر عملکرد دولت ندارد و دولت در یک سال و نیم باقی مانده از عمرش هم احتمالا همان راه خود را طی می کند. اما کمترین فایده این نوشته این است که حداقل وجدانمان راحت شود که حرفمان را زده ایم.

کارتون سلمان طاهری، شرق

کارتون سلمان طاهری، شرق

حسین راغفر در شرق نوشته لایحه بودجه پیشنهادی دولت هیچ‌ اشاره‌ای به منابع مربوط به یارانه‌های نقدی ندارد. این در حالی است که با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت موظف است منابع و مصارف اجرای هدفمندی یارانه‌ها را در بودجه سنواتی بگنجاند. انتظار می‌رفت دولت جزییات مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ لحاظ کند. اما عدم ارایه جزییات ردیف بودجه اجرای قانون هدفمندی پرسش‌های متعددی ایجاد کرده.

نخست سئوال به نظر نویسنده اقتصاددان این است که آیا عملکرد دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها ظرف دوره یکساله گذشته مشخص نیست یا حداقل گزارش مکتوب و مشخصی از اینکه چه میزان از منابع مالی پرداخت به مردم در قالب یارانه‌ها از افزایش درآمد خدمات مربوط به آب، گاز، برق و در واقع افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین شده است؟ این پرسش به ویژه وقتی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند که از سوی مراجع ذی‌ربط اعلام شده است که حداقل تعداد ۱۰ میلیون نفر از دریافت‌کنندگان یارانه‌های نقدی حذف خواهند شد. پرسش بعدی این است که میزان سهم پرداختی یارانه هر نفر چه مبلغی خواهد بود. پرسش سوم نیز این است که منابع تامین‌کننده هزینه‌های اجرایی طرح هدفمندی چه منابعی هستند؟

به نوشته مقاله شرق پاسخ به این پرسش می‌تواند روشن ‌کند که هزینه‌های عمومی از جمله بنزین، گاز، آب، برق و دیگر حامل‌های انرژی که دولت عرضه می‌کند، چه مبلغی خواهند بود؟ به این ترتیب سوالات بسیار زیاد پاسخ نگفته‌ای در مورد نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده وجود دارد که در واقع می‌تواند به پرسش‌های متعدد دیگری در ذهن شهروندان منجر شود. علاوه بر آنکه ابهام در این موارد می‌تواند به دغدغه‌های شهروندان و واجدان شرایط دریافت یارانه نقدی بیش از پیش دامن بزند.

همایش های انتخاباتی دولت و هو کردن مشایی

شرق در عنوان اصلی خود از زبان محمود احمدی نژاد از "هزینه میلیاردی نامزدهای انتخابات" گله کرده، مردم سالاری از قول منتقدان دولت نوشته "دولت مجری انتخابات است نه برگزار کننده همایش های انتخاباتی" و ابتکار از "چانه‌زنی برای سرلیست‌های پایتخت" خبر داده است.

تیتر و گزارش صفحه اول جهان صنعت

تیتر و گزارش صفحه اول جهان صنعت

شرق در گزارشی نوشته پیش‌بینی اصولگرایان منتقد دولت درست از آب درآمده و در آستانه انتخابات، همایش‌هایی با عناوین مختلف از سوی بخش‌ها و نهاد‌های مختلف دولت در حال برگزاری است. گردهمایی‌هایی که حتی انتقادات تند اصولگرایان مانع از تعویق یا لغو آنها نشده و دولت ابایی از برگزاری این نشست‌ها ندارد حتی اگر متهم به تلاش برای تاثیر‌گذاری در انتخابات شود. یکی از این همایش‌ها دیروز در سالن وزارت کشور برگزار شد.

به نوشته این گزارش قبل از سخنرانی احمدی نژاد، حمیدرضا افراشته معاون حوزه مشاوران جوان دولت سخنانی گفت که با حاشیه‌هایی همراه بود. وی سخنرانی خود را این‌گونه آغاز کرد «بنده تشکر خودم را خدمت جناب مهندس مشایی که در جمع حضور ندارند، اعلام می‌کنم.» و این سخنان واکنش برخی‌ها از حاضران را در پی داشت که او را «هو» کردند و برخی معترضان نیز برنامه را ترک کردند.

تهران امروز نوشته تلاش جبهه حامیان دولت برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات شتاب بیشتری به خود می‌گیرد. هواداران دولت موسوم به جبهه حامیان گفتمان انقلاب اسلامی در ادامه گردهمایی‌های اغلب جنجالی خود، که معمولا هر دو ماه یک بار برگزار می شود، ‌این بار مهمان وزارت کشور بودند. نشست دیروز اگرچه برای ایجاد هماهنگی های لازم میان طیف حامی دولت برگزار شده بود و مهمانانش از پول بیت المال به این میتینگ شبه انتخاباتی آمده بودند اما اتفاقاتی در آن روی داد که نشان از اختلافات جدی در جبهه آنان دارد.

به نوشته این روزنامه هو کردن های مکرر سخنرانان و اعتراض ها به احمدی نژاد بارها در جلسه دیروز تکرار شد. سالن ۴‌ هزار نفری وزارت کشور دیروز میزبان ۵ هزار نفر از سرشاخه های مشاوران جوان رئیس جمهور بود تا شمه انتخاباتی نشست به ظاهر غیر انتخاباتی نیز تکمیل شده و شعارهای تبلیغاتی پشت در ماندگان همایش مذکور بر گوش حاضران در سالن سنگینی کند.

فیلم روز با حضور داماد خواهر شخصیت اجرائی

پوریا عالمی در ستون کاناپه اعتماد، موضوع فیلمی را شرح داد: گفتیم: «شما کارت چی‌یه پسرم؟» داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور گفت: «من داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور هستم.» گفتم: «آفرین. خسته نباشی. دیگه چی کارها بلدی؟» گفت: «البته من دوشغله هستم. شغل دومم این است که معاون معاون شخصیت اجرایی کشور هم هستم.»

علی، پسر شیعه شده اولیور استون، صفحه اول قدس

علی، پسر شیعه شده اولیور استون، صفحه اول قدس

در بخش دیگر این طنز "احمدی‌نژاد؛ کارآفرین برتر سال" معرفی شده با این توضیح: آقای احمدی‌نژاد چقدر شغل ایجاد کرده، شغل‌های مهمی مثل مشاور، معاون، معاون معاون، مشاور مشاور، معاون مشاور معاون، مشاور معاون معاون مشاور و همین‌طوری بگیر برو جلو. حالا می‌فهمیم این چند میلیون شغلی که دولت می‌گوید در این چند سال ساخته چی است.

دنباله فیلم به آن جا می رسد که: از توی طبقه ششم ساختمان کوثر که زیرمجموعه‌ی نهاد ریاست جمهوری است و تحت مدیریت رحیم مشایی، یک دفعه سر و صدا بلند شد. ما دویدیم بیرون دیدیم یک صندلی روی هوا است، یک گلدان دارد به سمت پنجره می‌رود، یک جاچسبی نزدیک سقف است، یک لنگه کفش به صورت کات‌دار مشغول پرواز است... خلاصه بلبشویی بود. بعد گفتیم چی شده؟

نویسنده ستون طنز اعتماد اضافه کرده: یکی گفت: «بین د.خ.ش.ا.ک [داماد خواهر شخصیت اجرایی کشور] و یکی از مشاوران جوان درگیری فیزیکی به وجود آمده. بر پایه همین گزارش شدت این درگیری در حدی است که منجر به جرح و خونریزی فک و دهان د.خ.ش.ا.ک شده است. این درگیری در نهایت با دخالت نیروهای حراست پایان می‌یابد.»



:: برچسب‌ها: جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه الجزایرروز سه شنبه تاكید كرد كه درخواست اعزام ناظرانی از سوی نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل به صورت رسمی از مجراهای سیاسی انجام شده است.

مدلسی،افزود سازمان همكاری های اسلامی نیز در روند انتخابات آینده مجلس الجزایر نظارت فعالی خواهد داشت.

به گفته وزیر خارجه الجزایر از نهادهای بین المللی غیر دولتی نیز برای نظارت بر روند برگزاری انتخابات در كشور دعوت بعمل آمده است.

كمیته ای از اتحادیه آفریقا نیز روز گذشته با مسوولیت 'لیوناردو سیماو' وزیر خارجه سابق موزامبیك برای بررسی اعزام ناظران خود به الجزایر وارد این كشور شد.

'عبدالعزیز بوتفلیقه' رییس جمهور الجزایر در روزهای گذشته در سخنانی با تاكید بر برگزاری انتخابات آینده مجلس در 10 می 2012 ( 21 اردیبهشت 1391 ) بر برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف نوید داد.

وی در این سخنرانی بار دیگر از نهادهای بین المللی درخواست كرد تا در این انتخابات نظارت بیطرفانه ای داشته باشند.

رییس جمهوری الجزایر پیش از این از سازمان های بین المللی از جمله سازمان همكاری های اسلامی به صورت رسمی خواسته بود تا نمایندگان خود را برای نظارت برروند انتخابات آینده مجلس به الجزایر گسیل كنند.

دلیل درخواست رییس جمهور الجزایر از نهادهای بین المللی برای اعزام نمایندگان خود به این كشور به دلیل اظهارات تعدادی از احزاب و فعالان سیاسی این كشور درماه های اخیراست كه با اعلام نگرانی از عدم سلامت انتخابات و برگزار نشدن یك انتخابات سالم و شفاف ، خواستار بركناری دولت فعلی الجزایر شدند.

احزاب و تشكل های سیاسی الجزایر در 21 اردیبهشت ماه سال آینده برای تصاحب 462 كرسی نمایندگی مجلس ملی مردمی این كشور به رقابت خواهند پرداخت.

كارشناسان سیاسی معتقدند كه با توجه به بیداری اسلامی در منطقه و اصلاحات درحال انجام در الجزایر احزاب سیاسی اسلامی پیروز میدان انتخاباتی آینده این كشور خواهند بود.

خاورم ** 1200



:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 542
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا،‌ 'علی دایی' سه شنبه شب در نشست خبری بعد از بازی دو تیم فوتبال صنعت نفت آبادان و راه آهن تهران در گفت و گو با خبرنگاران اضافه كرد:‌ متاسفانه این بازی در دقایق پایانی اتفاقات عجیبی داشت و در حالی كه وقت های اضافه به پایان رسیده بود، گل دوم را دریافت كردیم.

دایی اظهار داشت: در دقایق اضافه، اتفاقی نیفتاد كه داور سوت پایان را نزد و درست 36 ثانیه بیشتر كه داور اجازه ادامه بازی را داد، ما گل دوم را دریافت كردیم.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن تهران در حالی كه در بازی های قبلی شدیدا به نحوه قضاوت داوران اعتراض داشت، گفت: من هرگز به داوری اعتراض نكرده بودم و این نخستین بار بود كه به نحوه داوری اعتراض كردم.

دایی در خصوص این بازی اظهار داشت: بازی كاملا پایاپای انجام شد هر چند كه تیم صنعت نفت آبادان موقعیت های بهتری برای گلزنی داشت.

وی ادامه داد: مساوی، عادلانه ترین نتیجه این بازی بود اما تیم صنعت نفت آبادان به كمك داور سه امتیاز را كسب كردند.

دایی گفت: در بازی امروز به دلیل بازیكنان مصدوم و محروم از سه بازیكن جوان استفاده كردم كه تجربه اولشان بود. از عملكرد آنها رضایت دارم اما در یك لحظه دروازه تیم ما باز شد.

دایی ادامه داد: در دور برگشت در لحظات آخر گل نخورده بودیم و بعد از 12 بازی این اولین بار بود كه در دقایق پایانی گل خوردیم.

وی تصریح كرد: 8 بازی دیگر تا پایان مسابقات لیگ برتر باقی مانده است كه فقط دو بازی خارج از خانه داریم. سعی می كنیم در این مسابقات فاصله خود را با پایین جدول زیاد كنیم.

تیم فوتبال راه آهن تهران عصر امروز (سه شنبه)‌ در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال با نتیجه 2 بر یك مقابل تیم صنعت نفت آبادان شكست خورد.ك/3

7104 / 1589



:: برچسب‌ها: جزیره , اروپا , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بخش ترك نشین قبرس ،در حالی كه روند مذاكره برای یافتن راهكاری برای حل مشكلات جزیره قبرس بین رهبران دو بخش ترك و یونانی نشین این جزیره به كندی ادامه دارد ، طرف یونانی اقدامات جدیدی برای طولانی ساختن این روند انجام می دهد.

در این راستا بخش یونانی نشین قبرس، متن پیش نویس طرح صلحی را كه قرار بود در آینده نزدیك به سازمان ملل ارائه شود، در اختیار رسانه های خبری قرار داد.

' درویش اراوغلو' رهبر بخش ترك نشین قبرس در این خصوص واكنش شدیدی نشان داد و گفت: این تاكتیكی از طرف رهبر بخش یونانی نشین برای متوقف كردن مذاكرات برای وحدت دو بخش است.

رهبر بخش یونانی نشین قبرس افزود: در حالی كه برخی موضوعات با توجه به حساسیت آنها باید مخفی نگه داشته شوند ولی بخش یونانی نشین قبرس ، پیش نویس سند صلح را در اختیار احزاب سیاسی و ارگانهای انتشاراتی و مطبوعاتی این بخش قرار داده است .

وی اظهارداشت : انتشار این پیش نویس در مطبوعات ، امكان اصلاح آن را از بین برد و به نظر من این امر تاكتیكی برای مسدود كردن امكان توافق و ادامه دشمنی است.

اراوغلو اظهارداشت : نارضایتی خود را از این موضوع در دیدار با رهبر بخش یونانی نشین عنوان خواهدكرد .

خاورم ** 230



:: برچسب‌ها: خانواده , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، 'علی دایی' روز سه شنبه در نشست خبری بعد از بازی دو تیم نفت و راه آهن افزود: متاسفانه این بازی در دقایق پایانی اتفاقات عجیبی داشت و در حالی كه وقت اضافی به پایان رسیده بود گل دوم را دریافت كردیم.

وی اظهار كرد: در دقایق اضافی اتفاقی نیفتاد كه داور سوت پایان را نزد و درست در 36ثانیه بیشتری كه داور اجازه ادامه بازی را داد ما گل دوم را دریافت كردیم.

سرمربی راه آهن، گفت: من هرگز به داوری اعتراض نكرده بودم و این اولین بار بود كه به نحوه داوری اعتراض كردم.

دایی در خصوص بازی گفت: این بازی كاملا پایاپای انجام شد هرچند كه تیم صنعت نفت موقعیت های بهتری برای گلزنی داشت.

وی ادامه داد: مساوی عادلانه ترین نتیجه این بازی بود اما نفتی ها به كمك داور سه امتیاز را كسب كردند.

دایی گفت: در بازی امروز به دلیل داشتن بازیكنان مصدوم و محروم، از سه جوان استفاده كردم كه تجربه اولشان بود و از عملكرد آنها رضایت دارم اما در یك لحظه دروازه ما باز شد.

وی ادامه داد: در دور برگشت در لحظات آخر گل نخورده بودیم و بعد از 12 بازی این اولین بار بود كه در دقایق پایانی گل خوردیم.

وی گفت: هشت بازی دیگر تا پایان مسابقات باقی مانده است كه فقط دو بازی خارج از خانه داریم و سعی می كنیم در این مسابقات فاصله خود را با پایین جدول زیاد كنیم.

تیم فوتبال راه آهن، عصر سه شنبه و از هفته بیست و ششم لیگ برتر با نتیجه دو بر یك مقابل نفت آبادان شكست خورد.ك/3

7104/646



:: برچسب‌ها: سان , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا و به نقل از آسوشیتدپرس (AP)، هواپیمای حامل 'كارلوس توس' هم اكنون در بندر شمالی انگلستان به زمین نشسته است.

این مهاجم آرژانتینی، ماه سپتامبر سال 2011 متهم شد از دستور 'روبرتو مانچینی' سرمربی فیروزه ای پوشان شهر منچستر برای حضور در دیدار با تیم بایرن مونیخ آلمان در مسابقه های

لیگ قهرمانان اروپا امتناع كرده است.

وی از آن تاریخ تا به امروز در هیچ یك از دیدارهای تیم خود به میدان فرستاده نشده است.

توس كه به 'آپاچی' فوتبال آرژانتین معروف است، سه ماه پیش شهر منچستر انگلیس را به مقصد زادگاه خود ترك كرد.

وی كه در این مدت تلاش فراوانی برای جدایی از جمع منچستر سیتی ها انجام داده بود، در ماه ژانویه سال 2011 كه فصل نقل و انتقالات در فوتبال جزیره محسوب می شود، تلاش مضاعفی برای جدا شدن از منچستر سیتی انجام داد اما این مساله ممكن نشد.

شایان ذكر است، اختلافات آشكاری میان توس و مانچینی سرمربی ایتالیایی تیم منچستر سیتی وجود دارد اما با این وجود پیش از رسیدن به شهر منچستر اعلام كرد، امید زیادی به بازگشت به تیم خود و سهیم شدن در قهرمانی تیمش در فصل جاری فوتبال جزیره دارد.

1346 / 1589



:: برچسب‌ها: باند , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

بیست و سومین سالگرد خروج آخرین سرباز شوروی سابق از افغانستان در ۲۶ دلو/بهمن ۱۳۶۷، از مهمترین مسائل مورد بحث روزنامه های چاپ امروز کابل است.

ارتش شوروی سابق در ۶ جدی/دی سال ۱۳۵۸ وارد افغانستان شد و پس از نه سال جنگ در این کشور، بر اساس توفقات ژنو در سال ۱۳۶۷ از افغانستان خارج شد.

روزنامه وحدت در سرمقاله خود با عنوان "تفاوتها و شباهتهای خروج دیروز و خروج امروز" نوشته که دانستن این شباهتها و تفاوتها به فهم منطق سیاسی و کاکردهای متفاوت نخبگان فکری و سیاسی افغانستان در دو برهه از تاریخ این کشور کمک می‌کند.

این روزنامه افزوده که حضور نظامی شوروی سابق "تهاجمی ظالمانه و خصمانه" بود برای "اشغال دایمی افغانستان"، اما حضور کنونی نیروهای خارجی در این کشور بر اساس مجوز شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفته و هدف آن هم اشغال افغانستان نیست، بلکه نجات این کشور از شر تروریسم است.

نویسنده وحدت معتقد است که در دهه هشتاد میلادی جنگ علیه نیروهای شوروی سابق برای مردم مقدس و آزادیخواهانه بود، اما امروز "اکثر مردم افغانستان" نه تنها با حضور نیروهای خارجی موافق هستند، بلکه خروج آنها را مایه نگرانی خود می‌دانند.

روزنامه در مورد شباهت این دو خروج، وضعیت امنیتی افغانستان را بررسی کرده و نوشته که چشم انداز آینده امنیتی کشور به همان میزان "تیره" است که در دلو/بهمن سال ۱۳۶۷ بود. به نظر نویسنده وحدت، مسئول "ناکامی" امروز در این زمینه "حکومت" افغانستان است که نتوانسته از فرصتها استفاده کند.

ویسا ۲۶ دلو را یادگاری از "غیرت" مردم افغانستان دانسته و نوشته که در این تاریخ با شکست یک امپراتوری، "حماسه" مردم افغانستان کامل شد. این روزنامه افزوده نیروهای شوروی سابق با غرور و بر خلاف اصول جهانی وارد افغانستان شده بود اما در ۲۶ دلو با "سرافگندگی و شرمندگی" این کشور را ترک کرد.

به نظر این روزنامه شباهتهایی میان وضعیت افغانستان در وقت خروج نیروهای شوروی سابق و وضعیت کنونی این کشور وجود دارد. نویسنده افزوده که در آن وقت هم شماری از افراد و گروهها در پی تحکیم قدرت خود بودند و حالا هم کسانی هستند که در پی معامله با "نیروهای استکباری" بر سر زندگی مردم هستند.

سرمقاله نویس ویسا اما توضیح بیشتری در این مورد ارائه نکرده است.

روزنامه هشت صبح در سرمقاله خود با اشاره به تایید مرگ ملا عبیدالله، معاون ملا عمر رهبر گروه طالبان و وزیر دفاع پیشین این گروه، نوشته که "با همه ارادت و اخلاصی که طالبان نسبت به پاکستان داشته، حالا دیگر پاکستان نیز جای امنی برای برای طالبان نیست".

گروه طالبان روز دوشنبه، ۲۴ دلو تایید کرد که ملا عبیدالله در سال ۲۰۱۰ در زندانی در شهر کراچی پاکستان درگذشته است. یک سخنگوی طالبان گفته که هر چند به خانواده ملا عبیدالله گفته شده که او در اثر بیماری قلبی درگذشته، اما هنوز مشخص نیست که دلیل مرگ او همین بیماری بوده یا شکنجه در زندان.

هشت صبح افزوده که اعلام خبر مرگ معاون ملا عمر در زندانی در پاکستان نشان داد که این کشور علی‌رغم حمایتش از گروه طالبان، از این گروه "استفاده ابزاری" می‌کند و هیچ‌گونه تعهدی برای حمایت واقعی از رهبران آن ندارد.

نویسنده تاکید کرده که به زندان افکندن یا تحویل دادن رهبران طالبان به آمریکایی‌ها، از همان اول باید این آگاهی را در میان ستیزه‌جویان این گروه ایجاد می‌کرد که پاکستان دوست واقعی آنها نیست و نباید با "اتکا به پاکستان" در داخل افغانستان دست به جنگ بزنند.

هشت صبح اما در ادامه افزوده است: "طالبان، که با چشم‌های بسته از پاکستان اطاعت می‌کنند، بارها دیدند که پاکستان چقدر با این گروه بازی‌های کودکانه را انجام می‌دهد و هنوز این گروه نمی‌داند که نتیجه‌ی این بازی، همیشه به‌نفع پاکستان بوده است."

محمد اکرام اندیشمند در مقاله‌ای در ماندگار نوشته که حذف مسائل مربوط به جنگ در چهل سال اخیر از کتاب تاریخ در مدارس افغانستان، "چشم‌پوشی عامدانه از دخالت پاکستان" در امور افغانستان و هیچ‌انگاشتن مقاومت مردم در برابر این دخالت است.

نویسنده افزوده که پاکستان در دهه نود میلادی به صورت "مستقیم و گسترده" در جنگهای داخلی افغانستان نقش داشت و در کنار آن گروه القاعده هم نقش و سهمی داشت.

مقاله‌نویس ماندگار در ادامه حذف این بخش از تاریخ افغانستان از کتابهای مدارس را "اقدامی ناموجه و بازی ناشیانه با تاریخ" دانسته و آن را به شخص فاروق وردک، وزیر معارف (آموزش و پرورش) نسبت داده و پرسیده که آیا می‌توان وحدت ملی را با "بیان دروغ" در ذهنیت نسل جدید پایه گذاشت.

اندیشمند ضمن تاکید بر این که وحدت ملی کالای قابل خرید و وارداتی نیست، نوشته که وحدت ملی برخلاف تصور وزارت معارف، با بیان درست رویدادها محقق می‌‌شود و نه چشم‌پوشی از واقعیتهای تاریخی. نویسنده معتقد است که اقدام اخیر به اعتبار تاریخ رسمی کشور آسیب می‌رساند.

روزنامه آرمان ملی نهادهای دولتی و از جمله وزارت معارف، تحصیلات عالی و اطلاعات و فرهنگ را به شدت مورد انتقاد قرار داده که از چاپ کتابهای مربوط به این نهادها در چاپخانه دولتی آزادی خودداری می‌کنند و این کتابها را در خارج از کشور چاپ می‌کنند.

روزنامه افزوده که در گذشته همه کتابهای درسی نهادهای آموزشی در این چاپخانه چاپ می‌شد که هم کیفیت خود داشت و هم درآمد آن به حساب خود دولت واریز می‌شد، اما حالا سود شماری از مقامها و شخصیت‌های برجسته مطرح است که این کتابها در خارج از کشور چاپ می‌شود.

آرمان ملی تاکید کرده که دولت باید یک سازمان انتشاراتی بزرگ داشته باشد تا دیگر نیازی به چاپ کتابهای مدارس و نهادهای دولتی در خارج از کشور نباشد. به نظر روزنامه، وزارتخانه‌های معارف و تحصیلات عالی باید تا حال باید خود صاحب چاپخانه می‌بودند تا کتابهای خود را در آنها چاپ می‌کردند.

روزنامه محور در گزارش صفحه نخست خود تقدیر شهرداری کابل و رئیس جمهور افغانستان از یک راننده شهرداری کابل را بررسی کرده و نوشته که این راننده، که آدم خان نام دارد، قهرمان اصلی مردم افغانستان است.

اخیرا شهرداری کابل در مراسمی رسمی در روز بازنشستگی آدم خان او را به دلیل خدمت ۴۸ ساله‌اش در شهرداری کابل مورد تقدیر قرار داد و خودروی را که با آن در این مدت در بخش تنظیف شهرداری کار می‌کرد، او اهدا کرد.

محور با تاکید بر این که باید معیار تقدیر از کارمندان دولت باید شایستگی و کارکردهای آنها باشد، نوشته که این مهم نیست که هدیه‌ای که به آدم خان داده شد، چقدر ارزش دارد، بلکه مهم این است که فرهنگ احترام به "قهرمانان واقعی" مردم توسعه یابد.



:: برچسب‌ها: غروب , باند , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا‌،'احمد شجاعی' روز سه شنبه در جریان سفر به چهارمحال و بختیاری برای افتتاح آزمایشگاه سم شناسی استان در جمع خبرنگاران استان،افزود: استان های تهران با 143 فوتی، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی هر یك با 52 فوتی و استان فارس با 34 فوتی به ترتیب بیشترین فوتی ناشی از مسمومیت با گاز را داشته اند.

وی همچنین اظهار داشت: استان های بوشهر و هرمزگان در این مدت هیچ مورد گاز گرفتگی نداشتند.

شجاعی درباره تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در كشور گفت : تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در 9 ماهه امسال در كشور 14.3 درصدكاهش داشته است

وی افزود: تعداد فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی در این مدت 16 هزار و 176 نفر بوده است.

7360/558/



:: برچسب‌ها: مردم , ایتالیا , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، رقابت های دور رفت لیگ باشگاهی پینگ پنگ

معلولان و جانبازان به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی نفت پایتخت اصفهان در این شهر برگزار شد.

این مسابقات با حضور 11 تیم از استان های البرز، زنجان، كهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، كرمان، آذربایجان شرقی، گلستان، اصفهان، تهران و خراسان رضوی و با حضور 100 ورزشكار در روزهای 22 تا 25 بهمن ماه برگزار شد و در پایان با احتساب مجموع امتیازات مرحله رفت و برگشت، تیم های برتر مشخص شدند.

كلاس نشسته:

1 - شركت نفت پایتخت اصفهان

2 - آسایشگاه شهید فیاض بخش مشهد

3 - هیات البرز

كلاس ایستاده:

1 - هیات البرز

2 - شركت نفت پایتخت اصفهان

3 - هیات كرمان

شایان ذكر است، مرحله برگشت رقابت های لیگ، روز 9 آبان ماه امسال به میزبانی هیات خراسان رضوی در شهر مشهد برگزار شد.

1346 / 1589



:: برچسب‌ها: دریا , باغ وحش , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا ، در این بیانیه آمده است : رژیم صهیونیستی حیات نا مشروع خود را در گرو ترور و ماجراجویی های خطرناك می داند. از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی و حامیانش متهم اصلی حوادث تروریستی بوده و انتساب حوادث اخیر به جمهوری اسلامی ایران كاملا بی پایه و اساس است.

اینگونه به نظر می رسد كه حوادث مشكوك اخیر توسط مسوولان رژیم صهیونیستی طراحی و با هدف مخدوش كردن چهره جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجرا در آمده است. جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم همواره اقدامات تروریستی را محكوم كرده و فتنه اخیر رژیم صهیونیستی را تلاشی بی ثمر برای انحراف افكار عمومی از اقدامات تروریستی این رژیم از جمله در سرزمین های اشغالی و ترور دانشمندان ایرانی ارزیابی می كند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران همچنین حمایت برخی كشورهای غربی از اقدامات رژیم صهیونیستی و خارج كردن نام برخی از گروه های تروریستی از فهرست گروههای تروریستی را محكوم كرده و این امر را موجب ترویج و تقویت تروریسم در جهان می داند.

خاورم 2012 * 230** 1506



:: برچسب‌ها: سیاتل , ایتالیا , برف ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

'سروش سروشیان' روز سه شنبه در 'همایش آب و خشكسالی' در كرمان افزود: مدلها نشان می دهد كه خبرهای خوشی در مورد آب برای دهه های آینده در قرن جاری میلادی وجود ندارد.

وی ادامه داد: خاورمیانه، شمال آفریقا، آمریكا و بخشی از استرالیا از جمله مناطقی است كه در معرض خشكسالی قرار دارند و ایران نیز همین شرایط را در سالهای آینده خواهد داشت.

او اظهار داشت: بیشترین فشارها و مشكلات ناشی از بحران آب و خشكسالیها در آسیا است و به همین دلیل مهندسی آب، ساخت سدها و كانالكشی عظیم در این كشورها مورد نظر جدی قرار دارد.

استاد مهندسی آب در دانشگاه كالیفرنیا گفت: كره زمین از 70 میلیون سال پیش تاكنون دستخوش تغییراتی بوده و این تغییرات هم اینك با گرم شدن زمین و ایجاد تغییرات اقلیمی ادامه دارد.

وی بیان كرد: یكی از شانسهای كره زمین وجود كوههای بزرگ و كوهستانهای عظیم است كه نقش بزرگی در حركت رطوبت در جهان ایجاد می كنند.

سروشیان افزود: اقیانوسها نبض و قلب اقلیم هستند و 78 درصد بارندگی كره زمین بر روی اقیانوسها انجام می شود.

وی گفت: طی سالهای اخیر بارندگیهای جهان شدیدتر شده و در مقابل خشكسالیها نیز طولانی تر و شدت آنها بیشتر می شود.

این استاد مهندسی آب ادامه داد: درجه حرارت كره زمین در نیمكره شمالی و جنوبی در 10 سال گذشته در حال بالا رفتن است.

رییس گروه مطالعات آب و كشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران نیز در این نشست گفت: 92 درصد آب مصرفی ما مربوط به بخش كشاورزی است و متاسفانه بهره وری پایینی نیز در این زمینه وجود دارد اما طی سالهای گذشته فعالان بخش كشاورزی به مسئله كمبود آب توجه نكرده اند.

'عباس كشاورز' افزود: 90 تا 98 درصد تولیدات در بخشهای مختلف به آب وابسته است و رویكرد ما بهره برداری از آب می باشد.

وی ادامه داد: از برنامه اول تا پنجم توسعه برای آب و نگرش مربوط به آب قوانین بسیاری وجود دارد كه بر روی موارد ویژه ای مانند افت سطح آب زیرزمینی تاكید وجود دارد.

او بیان كرد: بحث ملی شدن آب در كشور وجود داشت كه پس از انقلاب این طرح با عنوان 'توزیع عادلانه' مطرح شد.

رییس گروه مطالعات آب و كشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران افزود: در بحث آمایش سرزمین در كشور هرگونه توسعه منوط به آب است لذا همسونگری در رابطه با اهداف این آمایش باید در بین همه تصمیم گیران وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: بطور كلی ظرفیت كشاورزی پاسخگوی توسعه ملی ما نیست و در هیچ كجای دنیا در كشورهای نیمه رفاه، سهم بخش كشاورزی در اقتصاد آنها بیش از 10 درصد نیست.

كشاورز گفت: ارزش تولیدات كشور ما 30 میلیارد دلار است و باید از این پس در بخش كشاورزی خوشبینانه اما واقعگرا ورود كرد.

رییس گروه مطالعات آب و كشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران بیان كرد: توسعه كشور به این بستگی دارد كه جمعیت ایران با فرهنگ و چگونگی برخورد با آب آشنا شود زیرا تنها آشنایی و آگاهی كارشناسان، اساتید، دانشجویان و فعالان این حوزه برای رفع مشكلات مربوطه كافی نیست.

رییس دفتر توانمندی و ساماندهی كشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران نیز با اشاره به این كه خشكی با خشكسالی متفاوت است اظهار داشت: 65 كشور در كمربند خشكی جهان قرار دارند كه تمامی مساحت ایران تحت تاثیر این خشكی جهان است.

'حسین شریعتمدار' افزود: خشكسالی را باید مدیریت كرد كه موفقیت در این زمینه به تدبیر، خرد، تعقل، اراده كارشناسان و مسوولان و همت مردم بستگی دارد.

وی بیان كرد: چاره اندیشی اساسی در یك برنامه بلندمدت از جمله راهكارهای اجرایی مقابله با خشكسالی است.

'همایش آب و خشكسالی' با حضور استاندار و معاون عمرانی استاندار كرمان، نایب رییس و رییس دفتر توانمندی و ساماندهی كشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران، استاد مهندسی آب دانشگاه كالیفرنیا و نمایندگان مردم شهرستانهای كرمان و بافت در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.ك/2

7443/8154



:: برچسب‌ها: جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

اروپای غرق شده در بحران مالی كه از سال 2008، امواج این بحران پیكره اقتصادی این منطقه را خراشیده و روز به روز بر چالش ها و كاهش سرمایه افزوده است، امید به بازگشت به دوران طلایی را از دست داده می بیند.

روابط اروپا با آمریكای لاتین كه پس از پایان جنگ سرد، روند رو به رشدی را شاهد بود، در سال های اخیر متوقف شده و قدرت های نوظهور می روند تا جای این كشورها بگیرند.

ناگفته پیداست كه وجود روابط تاریخی بین اروپا و آمریكای لاتین، عواملی مانند پیشینه استعماری كشورهای اروپایی همواره جوی همراه با بی اعتمادی ایجاد كرده بود. علاوه بر آن، بحران اقتصادی حاكم بر اروپا، فرصت مناسبی برای سایر رقبای اقتصادی ایجاد كرد تا با نفوذ و سرمایه گذاری بیشتر، بازار تجاری را از اروپاییان بربایند.

در سال های اخیر، قاره سبز با برگزاری نشست های متعددی با اتحادیه ها و بلوك های اقتصادی در آمریكای لاتین، تلاش كرده است تا بیش از پیش در این منطقه نفوذ كند، اما این نشستها به دلیل شرایط تحمیلی اروپا، همواره با شكست مواجه شده است.

گزارش روزنامه خبری رسمی 'ال پاییس' اسپانیا این ادعای تحلیلگران اقتصادی منطقه آمریكای لاتین را تكمیل كرده و با انتشار مقاله ای از 'سوزان گراتیوس' دكترای علوم سیاسی دانشگاه هامبورگ و محقق و هماهنگ كننده موسسه ارتباطات اروپا و آمریكای لاتین(IRELA) كه محور تحقیقاتش همواره روابط اروپا و آمریكای لاتین بوده، به چالش روابط اقتصادی قاره سبز با آمریكای لاتین پرداخته است.

این مقاله كه با تیتر 'خداحافظی آرام اروپا از آمریكای لاتین' منتشر شد، به موضوع به حاشیه رفتن موقعیت اقتصادی اروپا در این منطقه پرداخته و می نویسد: نرخ روابط تجاری اروپا با آمریكای لاتین در سال 1990 تا سقف 25 درصد اعلام شده بود كه در سال 2011 این رقم به 14 درصد كاهش پیدا كرده و اروپا جای خود را به كشور چین این غول آسیایی داده و اكنون نیز این كشور به عنوان اولین شریك تجاری برزیل و شیلی معرفی شده است.

بنا به گزارش 'گراتیوس'، اروپا در سال های اخیر سطح روابط تجاری خود را با بیشتر كشورهای منطقه آمریكای لاتین كاهش داده، اما همچنان روابط خود را با برزیل حفظ كرده است.

**چین و روسیه جایگزین اروپا

--------------------------------

سی كشور آمریكای لاتین كه زمانی حیاط خلوت آمریكا محسوب می شد، در سال های اخیر به دلیل جاذبه های سرمایه گذاری كه عمدتا در بخش های معادن فلزی، صنایع استخراجی، تولیدات متكی بر منابع طبیعی و صنعت خودرو، فرصت بسیار خوبی برای كشورهای قدرتمند اقتصادی در جهت تولید ارزان و فروش بیشتر فراهم كرده است.

همچنین منابع و ذخایر انرژی بسیار غنی از جمله حوضچه های نفتی 'اورینكو' بزرگ‌ترین ذخایر شناخته شده نفت جهان كه در حدود ١.2 تریلیون بشكه نفت بسیار سنگین دارد و هم اكنون حدود24٠ میلیارد بشكه آن قابل استخراج است، از وسوسه انگیزترین عوامل نفوذ كشورهای قدرتمند اقتصادی در این منطقه به شمار می رود.

علاوه بر این می توان گفت كه در كنار جذابیت های اقتصادی منطقه آمریكای لاتین، این منطقه به دلیل به قدرت رسیدن گروه ها و احزاب مردمی و مخالف با سیاست های سلطه جویانه آمریكا، در سال های اخیر مورد توجه رقبای ایالات متحده در سراسر جهان قرار گرفته است.

هنگامی كه آمریكا با تلاش های بی حاصل و اتخاذ سیاست نفوذ در كشورهای آسیای جنوب شرقی در جهت منزوی كردن چین در این منطقه گام بر می داشت، نمی دانست كه زمانی هم می رسد كه چین با دو هدف سیاسی و اقتصادی در صدد گسترده تر كردن روابط با آمریكای لاتین و به چالش كشیدن آمریكا در منطقه ای برآید كه حیاط خلوت خود می داند. چین هم اكنون به بزرگترین رقیب اقتصادی آمریكا و اروپا در آمریكای لاتین تبدیل شده و به یمن آشنایی فزاینده با سازوكار اقتصادی در آمریكای لاتین و ذخایر هنگفت آن شروع به اعطای وام های ده ها میلیارد دلاری در منطقه كرده است.

اختلاف بیش از نیم قرن بین آمریكا و روسیه كه اوج این اختلافات به زمان جنگ سرد باز می گردد، در سال های اخیر روسیه را به عنوان یكی دیگر از رقیبان سرسخت آمریكا و اروپا در منطقه آمریكای لاتین تبدیل كرده است.

با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، آمریكا تلاش كرد تا با نفوذ در كشورهای شرق اروپا و جمهوری سابق عضو اتحاد شوروی، روسیه را در انزوای كامل قرار دهد. روسیه نیز در واكنش به تلاش های آمریكا برای نفوذ در كشورهای شرق اروپا و طرح ریزی انقلاب های رنگی و همچنین استقرار سامانه موشكی در چك و لهستان، در سال های اخیر نفوذ خود در منطقه آمریكای لاتین را افزایش داده و با انعقاد قراردادهای نظامی و امنیتی، منافع آمریكا در آمریكای لاتین را به چالش كشیده و موجب نگرانی مقامات كاخ سفید شده است. اتحادیه اروپا نیز در رقابت با روسیه و چین در سال های گذشته تلاش كرده است تا نفوذ و اعتبار اروپا در این منطقه را احیا كند، اما در صحنه بازی رقبا ناكام مانده است. كشورهای آمریكای لاتین به دنبال شركای مطمئنی می گردند كه مطامع استعماری نداشته باشند و بتوان با آن ها قراردادهای راهبردی با رویكرد احترام و برابری امضا كرد.

پژوهش**ف.د**9123



:: برچسب‌ها: به من , موزه , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار ایرنا'محمدحسین برخوردار'روز سه شنبه در یك نشست خبری با اشاره به افزایش نرخ رسمی ارز مرجع بیان داشت: بی شك این تغییرات بر روی قیمت واردات و تولیدات تاثیرگذار خواهد بود و نباید افزایش قیمت ها را دور از ذهن دانست.

وی در عین حال تصریح كرد: درمدت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تولیدكنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات همكاری لازم را با دولت برای كنترل بازار انجام دادند كه این روند همكاری برای جلوگیری از افزایش قیمت های ناشی از نوسانات نرخ ارز همچنان نیز ادامه دارد.

برخوردار ادامه داد: با اقدامات انجام شده در برخی موارد نه تنها با افزایش قیمت رو برو نشدیم بلكه كاهش قیمت نیز داشتیم و از سویی برای حمایت از حقوق مصرف كنندگان با افزایش خودسرانه قیمت برخورد شد.

وی تاكید كرد: نرخ تولید ومیزان سود تولیدكنندگان و واردكنندگان بخش تجهیزات فناوری اطلاعات مشخص است بنابراین با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان حمایت نباید افزایش قیمت ها غیرقابل قبول و غیرواقعی باشد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه ایران از نظر تولیدات تجهیزات فناوری اطلاعات تصریح كرد:از این نظر زیاد از كشورهای همسایه جلو نیستیم ،بنابراین باید با برنامه ریزی صحیح در تولید نسبت به افزایش بهره وری و كیفیت محصولات اقدام كنیم.

رییس سندیكای تولیدكنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات در باره صادرات این حوزه نیز اظهار داشت: بیشترین صادرات مربوط به بخش های نرم افزاری است و انجام برنامه ریزی برای صادرات نیزمنوط به ثبات در نرخ ارزخواهد بود.

اقتصام**3917**1601



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

خبرگزاری فرانسه پس از سخنان 'بنیامین نتانیاهو' و جزئیات انفجار نوشت: نحوه این بمب گذاریها مشابه شیوه ترور دانشمندان هسته ای ایران است كه با چسباندن بمب های مغناطیسی بر روی خودروی آنان كشته شدند.

به نوشته این رسانه، بمبگذاری ها در 'دهلی نو' و 'تفلیس' همچنین در فاصله سالگرد كشته شدن دو نفر از اعضای 'حزب الله' ، گروهی كه روابط نزدیكی با ایران دارد، صورت گرفته است.

پلیس هند روز دوشنبه اعلام كرد : یك فرد موتورسوار یك بمب مغناطیسی را بر روی خودروی سفارت اسراییل چسبانده است كه درپی انفجار و بروز حریق در آن یك دیپلمات زن اسراییلی 42 ساله كه همسر وابسته دفاعی اسراییل در سفارت این رژیم در 'دهلی نو' است، بشدت مجروح شد.

ادعای مقامات رژیم صیهونیستی علیه ایران در حالی بیان می شود كه جمهوری اسلامی بارها اعلام كرده است با تروریسم از هر نوع آن به شدت مخالفت است.

اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین طی سال های گذشته موجی از نفرت در میان مردم مسلمان منطقه ایجاد كرده است .

مترجمام**1450**5981**1577



:: برچسب‌ها: جشن تولد , پارک , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا به نقل از سایت فدراسیون فوتبال،پیش از این نیز'علی كفاشیان'، 'مهدی تاج' و 'عزیزالله محمدی' برای حضور در پست های مختلف مدیریتی فدراسیون فوتبال ثبت نام كرده بودند.

گفتنی است، انتخابات فدراسیون فوتبال 15 اسفند برگزار خواهد شد.

3783**1440



:: برچسب‌ها: هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، 'محمدرضا فرزین' روز سه شنبه در نشست 'تشریح نتایج طرح تحول اقتصادی و فضای سرمایه گذاری خارجی كشور' كه با حضور سفرا و نمایندگان خارجی مقیم تهران برگزار شد، افزود: به عبارت دیگر اجرای این قانون به نفع 80 درصد مردم جامعه بوده است.

وی با بیان این كه ضریب جینی ضریبی است كه توزیع درآمد در كشور را نشان می دهد، اظهار داشت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها موفق شدیم این ضریب را كه در شش ماهه دوم سال 89 در مناطق شهری 38 صدم بود به 367 هزارم كاهش دهیم.

وی با اشاره به این كه آمار نشان می دهد، توزیع درآمد در مناطق شهری بهبود یافته است، اظهار داشت: بهبود توزیع درآمد در مناطق روستایی بیش از مناطق شهری رخ داده است.

فرزین درباره تورم بعد از اجرای هدفمند كردن یارانه ها نیز گفت: در آذر 89 كه این طرح اجرا شد، تورم نقطه به نقطه 12 و 8 دهم درصد بود و تورم سالانه برابر با 10 و یك دهم درصد بود و طبیعی بود كه اجرای قانون منجر به افزایش تورم خواهد شد، زیرا قیمت تمام شده تولید در كشور افزایش یافت.

وی افزود: با اجرای هدفمند كردن یارانه ها تورم نقطه به نقطه روند افزایشی گرفت و به نقطه اوج خود كه 22 و 3 دهم درصد است در اواسط خرداد و اوایل تیر ماه رسید و به عبارت دیگر هدفمندی شوكی بود كه در این مدت اثر خود را در اقتصاد گذاشت.

وی گفت: در همان زمان تورم سالانه 15 و 4 دهم درصد شد و الان شاخص تورم نقطه به نقطه روند طبیعی خود را پیدا كرده است، به این معنا كه شوك هدفمندی و اصلاح قیمت ها تا آن زمان اثر خود را گذاشت و پس از آن متناسب با شرایط اقتصادی كشور حركت كرد.

فرزین با اشاره به این كه گفته می شود، به علت پرداخت یارانه های نقدی، تورم ایجاد می شود، گفت: پرداخت یارانه نقدی ربطی به تورم ندارد.

وی تصریح كرد: با اجرای این قانون پول جدیدی خلق نشده كه بتواند منشاء تورم شود، بلكه پول از مردم دریافت و به آنها پرداخت می شود.

فرزین گفت: بنا بر این آنچه كه اثر تورمی داشت از منظر هزینه بود كه آثار خود را در اقتصاد گذاشت و از منظر خلق پول جدید چون پول جدیدی خلق نشده بود آثار چندانی هم در كشور نداشت.

وی در پایان افزود: قانون هدفمندی یارانه ها به گونه ای اجرا و مدیریت شد كه با كمك هایی كه به تولید می شود، نتواند آثار تورمی زیادی در جامعه داشته باشد.

اقتصام** 9141/1594



:: برچسب‌ها: آب ,
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

'محسن برنجی' دبیر علمی این همایش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این همایش دو روزه با محوریت طب رزم در زمینه های بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، سلامت شغلی، اقنصاد در بهداشت، بهداشت مواد غذایی و بهداشت روان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این همایش اساتید دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران، دانشگاه پزشكی نهاجا و ستاد كل نیروهای مسلح حضور خواهند داشت.

دبیر علمی هشتمین همایش سراسری طب پیشگیری و بهداشت روان نیروی هوایی گفت: تامین آب بهداشتی در شرایط اضطراری، بهداشت مواد غذایی، دفع فاضلاب و حشرات و واكسیناسیون خانواده نیروی هوایی و سایر نیروهای ارتش از جمله برنامه های این همایش است.

برنجی با اشاره به كمبود بودجه بهداشتی، گفت: چنانچه یك دهم هزینه های درمان در زمینه پیشگیری هزینه شود نه تنها هزینه های درمان كاهش می یابد بلكه با صرفه جویی اقتصادی نیز مواجه خواهیم بود.

اجتمام**9105**1569**



:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

بر اساس جدول زمان بندی انتخابات منتشره از سوی وزارت كشور، مهلت داوطلبان تایید صلاحیت شده برای مهاجرت در دنیای سیاست و عرصه رقابت از اول بهمن ماه آغاز شده بود.

مهاجرت معكوس دو داوطلب انتخابات به پایتخت، سرنوشت سرلیستی یك فهرست انتخاباتی را تغییر داده است. همچنانكه یكی از دو سرلیست یك جبهه، حوزه انتخابیه خود را از قزوین به تهران تغییر داده است و دیگر عضو این فهرست سی نفره حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نیز پیش از حضور در این لیست، از حوزه انتخابیه بندرعباس ثبت نام كرده بود.

اخبار رسیده از خبرنگاران 'خبرهای یك' از آن حكایت دارد كه شمار محدودی از داوطلبان، حوزه انتخابیه خود را تغییر داده اند.

در این میان، خبر رسیده كه یك نامزد انتخابات، حوزه انتخابیه خود را از ایلام به كرمانشاه تغییر داده و در این چارچوب، حداقل یك داوطلب به حوزه انتخابیه همدان و فامنین افزوده شده است.

سیام**2026



:: برچسب‌ها: طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

دكتر 'خیراله اسداللهی' روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان كرد: این افراد ‌بر پایه مرحله نخست تفاهم نامه كاری بین دانشگاه علوم پزشكی ایلام و واسط عراق در این دوره ها شركت می كنند.

وی ادامه داد: اكنون مقدمه كار برای توسعه زیرساخت های لازم به منظور برگزاری دوره های بازآموزی برای پرستاران استان واسط عراق در دست اقدام است.

او اظهار داشت: افزون بر این، قرار است در آینده نزدیك نیز برنامه های آموزشی و درمانی برای دانشجویان رشته های پزشكی استان واسط عراق در دانشگاه علوم پزشكی ایلام تدوین و اجرا شود.

اسداللهی افزود: تكمیل دوره های آموزشی و درمانی برای دانشجویان استان واسط عراق در دستور كار دانشگاه علوم پزشكی ایلام قرار دارد.

وی گفت:تلاش می شود كه با گسترش برنامه های آموزشی و درمانی زمینه لازم برای توسعه خدمات درمانی بین استان ایلام با كشور عراق فراهم شود.

استان ایلام دارای 430 كیلومتر مرز مشترك با عراق و همسایه استان مرزی واسط این كشور است.ك/3

7173/565/ 640



:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'مصطفی‌محمد نجار' این مطلب را روز سه‌شنبه در نشست سراسری سازمان فراگیر مشاوران جوان كه با حضور بیش از 4 هزار و 500 نفر از مشاوران جوان استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی كشور در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد، بیان كرد.

وی با یادآوری اینكه 'مشاوران جوان' در دستگاه‌های اجرایی بستری برای تربیت مدیران كارآمد و با ایمان ایجاد كرده است، گفت: رییس جمهوری تاكید ویژه‌ای بر استفاده جوانان در چرخه مدیریت كشور دارند و اكنون آثار آن را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم.

وزیر كشور با بیان اینكه طی دولت نهم و دهم اقدامات زیادی در بخش‌های مختلف كشور انجام شده است، گفت: توجه به سرمایه‌های انسانی و جوانان از طریق بكارگیری این قشر در بخش‌های مختلف از اقدامات قابل توجه دولت نهم و دهم است.

وی بابیان اینكه در عرصه‌های مختلف كشور جوانان ایران اسلامی گره گشا و مشكلات را برطرف كردند، یادآورشد، در دوران دفاع مقدس نیز جوانان صحنه‌های بزرگی را خلق و تهدیدات دشمن را به یك فرصت بزرگ تبدیل كردند بطوری كه از دل دفاع مقدس هزاران فرصت شكل گرفت.

نجار از دنیای جوانی به 'دنیای پاكی و خوبی‌ها' توصیف كرد و افزود: باید استعدادهای نهفته جوانان را به فعلیت رسانده و از آن استفاده كنیم.

وی به تحریم‌های چند ساله علیه كشورمان نیز اشاره كرد و گفت: این تحریم‌ها بویژه در حوزه دفاعی از دوران دفاع مقدس سبب شد كه جوانان با خلاقیت و نوآوری در عرصه دفاعی و علمی كشور فناوری‌های مختلف را بومی‌سازی كنند.

وی خاطرنشان كرد، این تحولات ارزشمند در سایه خلاقیت و تلاش نسل جوان كشور همراه با پیگیری دولت خدمتگزار نهم و دهم به نتیجه رسیده است.

نجار با تاكید بر اینكه تحریم‌ها سبب شد كه در علم و خلاقیت و نوآوری زبانزد جهان شویم، افزود: نظام استكباری از الگو شدن ملت ایران به وحشت افتاده است از این رو هر روز برای مقابله با پیشرفت ملت، برنامه‌های جدیدی را طراحی و مطرح می‌كنند.

وی اقدام استكبار در ترور فیزیكی دانشمندان هسته‌ای كشور را نیز یادآورشد و گفت: آنها درصددند به هر نحو ممكن در مقابل پیشرفت ملت ایران بایستند و در این راه حتی از ترور فیزكی نیز كوتاهی نمی‌كنند.

وزیر كشور تصریح كرد، این مساله نشان می‌دهد آنها در مقابل منطق جمهوری اسلامی ایران كم آورده اند.

**تلاش دشمن برای ناكارآمد نشان دادن نظام

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دشمن تلاش دارد نظام جمهوری اسلامی را ناكارآمد نشان داده و به نحوی مردم را مایوس كرده و شك و تردید در میان آنها ایجاد كند از این رو باید خدمات و اقدامات انجام شده در دولت را در میان مردم بیان كرد.

نجار با بیان اینكه دشمن با ایجاد یك جنگ روانی درصدد القای 'وجود بحران در ایران' است، گفت: آنها با تبلیغات گسترده تلاش كردند تا مانع از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن شوند اما مردم مانند همیشه هوشیار و با حضور موثر خود نشان دادند كه در راه آرمان‌های انقلاب كوتاه نمی‌آیند.

وزیر كشور در ادامه به بخشی از اقدامات انجام شده معاون عمرانی وزارت كشور در طی دولت دهم اشاره كرد و گفت: افتتاح 148 هزار پروژه عمرانی در سراسر كشور با اعتبار 18200 میلیارد تومانی، افتتاح 15 هزار پروژه با اعتبار بیش از 12 هزار میلیارد تومان و انتشار 7600 میلیارد تومان اوراق مشاركت برای شهرداری ها از جمله اقدامات انجام شده در طی دولت دهم در این بخش است.

وی به تحولات كنونی در جهان نیز اشاره كرد و گفت: اكنون دنیا شاهد است كه استكبار در آمریكای لاتین و منطقه به دلیل تحولات ایجاد شده، سنگرها را یك به یك از دست داده و در حال ترك مواضع خود است در حالی كه اقتدار جمهوری اسلامی ایران روز به روز در حال افزایش است و امروز كارآمدی اقتدار دینی در نظام را در جهان شاهد هستیم.

** انتخابات مجلس شورای اسلامی

وزیر كشور در ادامه انتخابات مجلس را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت كشور و اتخاذ تصمیم‌های بزرگ دارد.

وی افزود: با توجه به جایگاه و نقش مجلس، دشمن تلاش دارد تا از حضور پرشور مردم در انتخابات جلوگیری كند زیرا می‌داند كه حضور گسترده مردم نقطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و آنها از این حضور وحشت دارند.

نجار با بیان اینكه تمام سلیقه‌ها در انتخابات مجلس حضور دارند، افزود: پیش‌بینی می‌شود با وجود سنگ‌اندازی دشمن ملت ایران همچون همیشه در 12 اسفندماه باردیگر ثابت می‌كنند كه در صحنه حضور باشكوهی خواهند داشت.

در این آیین همچنین رییس سازمان فضایی كشور، وزیر امور خارجه، و 'حمیدرضا افراشته' معاون حوزه مشاوران جوان ریاست جمهوری سخنرانی كردند.

سیام*2023* 1418



:: برچسب‌ها: استرالیا , آبی , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

'علیرضا محجوب' روز سه شنبه در نشست خبری افزود: قانون بیمه بیكاری كه بیمه شدگان تامین اجتماعی مشمول آن بودند در سال 1365 به دنبال اخراج پنج هزار و 500 كارگر از شركت ایران خودرو، شكل گرفت.

وی ادامه داد: این قانون از زمان تصویب تا به امروز بدون تغییر مانده بود كه در مجلس های پنجم، ششم، هفتم و هشتم بیش از چهار نوبت پیشنهاد توسعه بیمه بیكاری به شكل گسترده تر ارائه شد.

وی بیان داشت: در طرح بیمه ای كه هم اكنون در مجلس مطرح شده همه متقاضیان كار را شامل می شود كه در قانون برنامه های سوم، چهارم و پنجم بر آن تاكید شده است.

به گفته محجوب، طرح یاد شده ظرف مدت 1.5 سال آماده شد كه در مجلس به فوریت آن رای داده شده است.

وی اظهار داشت: در صورت تصویب طرح، تمام نیروی كار كشور زیر پوشش آن قرار می گیرند.

وی گفت: با برخی ایرادهایی كه شورای نگهبان به این طرح گرفته است، هم اكنون نمایندگان در حال بر طرف كردن مشكلات آن هستند.

محجوب با اشاره به این كه برای اجرای این طرح 40 درصد حداقل دستمزد برای مجردها و 60 درصد نیز برای متاهل ها در نظر گرفته شده است، افزود: بیمه بیكاری برای همه افرادی است كه در كاریابی ها ثبت نام كنند و جویای كار باشند.

وی تاكید كرد: ممكن است اجرای چنین طرحی برای دولت تلخ باشد، اما با توجه به این كه نباید تبعات بیكاری به جامعه آسیب برساند، این داروی تلخ را با توجه به این كه برای بهبودی است، باید اجرا كرد.

محجوب اقدام دیگر مجلس هشتم در خصوص كارگران را اجرای بیمه اجتماعی كارگران ساختمانی ذكر كرد و گفت: تاكنون 400 هزار نفر كارگر ساختمانی بیمه شده اند.

وی ادامه داد: همچنین مجلس هشتم در زمینه مشاغل سخت و زیان آور اقدامات ارزشمندی را انجام داد كه بر اساس آن سابقه كار در مشاغل سخت و زیان آور هر یك سال معادل 1.5 سال شده است.

محجوب در خصوص ساماندهی قراردادهای موقت كار گفت: این طرح 75 تا 76 رای بیشتر در مجلس نیاورد، اما باید عزم خودمان را جزم كنیم تا این پدیده را كه یكی از مشمئز كننده ترین پدیده های جامعه كارگری است از میان برداریم.

وی با انتقاد از موضوع خصوصی سازی یادآور شد: خصوصی سازی مشكلاتی را برای كارگران ایجاد كرده است، اما این موضوع سر فصل سرمایه داری است كه باید با چالش هایی كه جامعه كارگری كشور مواجه می شود، مقابله كرد.

اقتصام** 9123 **1594



:: برچسب‌ها: طبیعت , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، سید محمود فاطمی عقدا روز سه شنبه در نخستین جشنواره ملی نوآوران صنعت ساختمان در محل هتل المپیك اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران بیشترین هزینه را برای تحقق دمكراسی كشورهای منطقه داده ،درحالی كه بیگانگان با حضور در بازار منطقه از این امر منتفع می شوند .

وی تصریح كرد : واقعیت این است كه ایران باید از بازار منطقه بویژه در ارتباط با صدور خدمات فنی ومهندسی بیشترین سهم را داشته باشد و توانمندی و قابلیت مهندسان كشور این مهم را اثبات كرده است .

رئیس مركز تحقیقات ساختمان ومسكن افزود : براساس سند چشم انداز 1404 ایران باید از هر جهت در منطقه رتبه اول را داشته باشد و نوآوران جوان با ارایه ایده های نوین ضمن تحقق پیشرفت در عرصه های مختلف ، زمینه لازم را فراهم كنند تا به جای واردات كالا و فناوریهای نوین از خارج ،این جریان حالت عكس به خود گیرد و كشورمان مركز صدور تازه ترین ابداعات به اقصی نقاط جهان باشد .

وی خاطرنشان ساخت : بیشترین معضلی كه در صنعت ساختمان در ارتباط با فناوریهای نوین داریم ، ناشی از غیربومی بودن آنها است و این وضعیت برازنده نظام اسلامی نیست .

فاطمی عقدا تاكید كرد : صنعت ساختمان با حجم سرمایه گذاری كلانی كه در آن صورت می گیرد و نیروی انسانی شاغل باید بتواند نیازهای خود را در داخل تامین كند و نیازی به واردات كالا و فناوری نداشته باشد .

وی اظهار امیدواری كرد : نوآوران جوان در بخش صنعت ساختمان كشور تلاش های مضاعفی برای دستیابی به بازار جهانی در این عرصه به كار بندند و بتوانیم به جایگاهی مناسب و در شان جمهوری اسلامی برسیم .

این جشنواره با معرفی آثار برگزیده و برتر عصر امروز به كار خود پایان می دهد .

اقتصام ** 1559**1319



:: برچسب‌ها: آیفون , ایتالیا , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از فدراسیون قایقرانی، در جلسه هیات رئیسه امروز طرح افزایش توانایی ورزشكاران كانو سوار و گزارش نتایج تست تیم های ملی روئینگ مطرح می شود.

همچنین در این جلسه احمد دنیامالی رئیس فدراسیون در رابطه با جلسه هیات رئیسه كنفدراسیون قایقرانی آسیا در تایلند، عرفان كرمی رئیس كمیته آموزش در خصوص منشور اخلاقی، مرتضی محرابی رئیس كمیته داوران در رابطه با گردهمایی داوران، فیروزه غیاثوند سرپرست نایب رئیسی بانوان در خصوص گردهمایی مربیان و نواب رئیس بانوان و به همراه مسعود مهدوی نیا ناظر كمیته ملی المپیك در فدراسیون در رابطه با بازدید از كانال ژیان گزارشهای خود را ارائه خواهند داد.

در ادامه این جلسه نیز حضور پولیاكف مربی روسی كانوئینگ جهان به عنوان مربی تیم ملی آبهای آرام كشورمان و ساخت و تولید قایقهای كانو و كایاك یكنفره بانوان توسط اعضاء هیات رئیسه بررسی خواهد شد.

1587**1440



:: برچسب‌ها: اروپا , واشنگتن , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

بنا بر اطلاعات رسیده به 'خبرهای یك'، رقم برخی از این قراردادها كه تا به امروز منعقد شده است، به 20 میلیون تومان می رسد.

در همین حال از كرمان خبر رسیده كه یك نماینده كنونی مجلس عملكرد خود را در قالب یك صفحه موسوم به رپرتاژ آگهی به اطلاع مردم رسانده است و جالب این كه این آگهی در نشریه ای به چاپ رسیده كه اخیرا به صاحب امتیازی یك نامزد انتخابات روانه دكه های محلی شده است. ظاهرا صاحب امتیاز این نشریه محلی و نماینده مورد بحث از یك فهرست انتخاباتی معرفی خواهند شد.

مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی از چهارم اسفندماه آغاز می شود و یك هفته ادامه خواهد داشت.

سیام**7378**2026



:: برچسب‌ها: سنگ , سان فرانسیسکو , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()