نوشته شده توسط : swot

سازمان ملل متحد می گوید درگیری های سوریه که از مارس سال گذشته آغاز شده به کشته شدن حدود هشت هزار نفر منجر شده است

جاکوب کلینبیرگر، مسئول صلیب سرخ جهانی که به روسیه سفر کرده گفته است که دولت روسیه در مورد تضمین برقراری آتش بسی روزانه در سوریه نشانه هایی از حمایت بروز داده است.

آقای کلینبیرگ که این سخنان را در پی دیدارش با سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه در مسکو بیان کرد، جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

مسئول صلیب سرخ جهانی به روسیه سفر کرده تا از مقامات این کشور بخواهد تا سوریه را وادار کنندکه به آنها اجازه ارسال کمک های انساندوستانه به مناطق مورد نیاز را بدهد.

صلیب سرخ جهانی می گوید برای خارج کردن مجروحان از مناطقی که درگیری هایی در آنها در جریان است و همچنین برای رساندن مواد غذایی و سایر تجهیزات پزشکی و درمانی توقفی دست کم دو ساعته در روز در این درگیری ها ضروری است.

این نهاد بین المللی تاکید کرده که در حال حاضر وضعیت انسانی در شهرهای حمص، ادلب و درعا وخیم است.

خبرنگار بی بی سی در مسکو می گوید آقای کلینبیرگر امیدوار است که روسیه از نفوذش بر مقامات سوریه استفاده کرده و دست کم آتش بسی کوتاه را در مناطقی که درگیری هایی در آن در جریان است، ایجاد کند.

گزارش ها همچنین حاکی است که یک گروه پنج نفره از کارشناسان به همراه کوفی عنان، نماینده وِیژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه امروز دوشنبه ۱۹ مارس وارد سوریه شده است.

قرار است این تیم اعزامی که درزمینه برقراری صلح و میانجیگری تجاربی دارد، مذاکراتی را در مورد پیشنهاد آقای عنان به بشار اسد در مورد پایان دادن به خشونت های این کشور انجام دهد.

پیشتر آقای عنان در جریان دیدارش از سوریه به آقای اسد اعزام یک گروه از ناظران بین المللی را برای بررسی اوضاع این کشور و پایان دادن به خشونت ها پیشنهاد داده بود.

افزایش درگیری ها

در همین حال گزارش ها حاکی از درگیری هایی چندین ساعته بین مخالفان و نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه طی شب گذشته است.

شاهدان عینی از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی هایی سنگین در نیمه شب گذشته در محله المزه خبر داده اند.

این منطقه که در قلب دمشق واقع است، به دلیل مجاورتش با محل زندگی کارکنان امنیتی تحت محافظت قرار دارد.

گروه ناظر حقوق بشر سوریه از درگیری های شب گذشته در دمشق به عنوان " شدیدترین درگیری هایی که تاکنون در نزدیکی مراکز امنیتی دمشق اتفاق می افتد، نام برده است."

خبرنگار بی بی سی می گوید این درگیریها تا ساعات اولیه صبح امروز دوشنبه ۱۹ مارس (۲۹ اسفند ماه) ادامه داشته است.

به گفته خبرنگار بی بی سی در حال حاضر تظاهراتی از سوی طرفداران دولت بشار اسد در جریان است.

این در حالی است که روز گذشته ( یکشنبه ۱۸ مارس) در پی انفجار بمبی که در یک خودرو کار گذاشته شده بود، دست کم دو نفر کشته و ۳۰ نفر مجروح شدند.

خبرنگار بی بی سی می گوید در حال حاضر تظاهراتی در حمایت از دولت در دمشق در جریان است

روز شنبه ( ۱۷ مارس) هم حداقل ۲۷ نفر در دو انفجار در پایتخت سوریه کشته شدند. آن انفجارها ۹۷ زخمی به جا گذاشت.

تلویزیون دولتی آن انفجارها را حملات "تروریستی" توصیف کرد.

با این حال فعالان مخالف در سوریه، دولت این کشور را به ترتیب دادن این نوع حوادث برای بی اعتبار کردن گروه های مخالف متهم کرده اند.

دو شهر دمشق و حلب از جمله شهرهای سوریه هستند که در جریان اعتراضات یک سال اخیر عمدتا آرام بوده اند.

سازمان ملل متحد تخمین می زند که بیش از هشت هزار نفر در این درگیری ها کشته شده اند.

آقای اسد اصرار دارد که با "گروه های جنایتکار مسلح" که قصد بی ثبات کردن سوریه را دارند می جنگد.



:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot
مراسم انتقال مسئولیت یک شرکت امنیتی به وزارت داخله

حامد کرزی شرکت های امنیتی را تهدیدی برای امنیت افغانستان دانسته است

وزارت داخله (کشور) افغانستان می‌گوید که لغو اجباری برخی از شرکت‌های خصوصی امنیتی را تا حدود سه ماه به تاخیر انداخته است.

براساس برنامه‌ای که از قبل روی آن توافق شده بود، قرار بود فعالیت تمام شرکت‌های خصوصی امنیتی، به جز شرکت‌هایی که مسئول تامین امنیت مراکز دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها هستند، از آغاز سال جدید خورشیدی (۱۳۹۱) متوقف شود.

اما مقامات می‌گویند که شماری از این شرکت‌ها برای توقف فعالیت خود به وقت بیشتری نیاز داشته‌اند.

نورخان حیدری، از مسئولان بخش "محافظت عامه" در وزارت داخله می‌گوید: این شرکت‌ها، عمدتا مسئولیت تامین امنیت کاروان‌های تدارکاتی ناتو را به عهده دارند.

مقامات می‌گویند که به این شرکت‌ها از چند هفته تا سه ماه وقت داده شده است تا تمام مسئولیت‌های خود را به نیروهای امنیتی افغانستان واگذار کنند.

کنترل بیشتر

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، از منتقدان اصلی فعالیت شرکت‌های خصوصی امنیتی بوده است. آقای کرزی کارمندان برخی از این شرکت‌ها را به آزار مردم و برهم زدن امنیت متهم کرده است.

اما همزمان، بسیاری از نهادهای غیردولتی، از جمله بانک‌های خصوصی و دفاتر تجارتی، نسبت به سپردن مسئولیت تامین امنیت خود به نیروهای پلیس افغانستان نگران هستند.

این نهادها سوال‌هایی را در مورد ظرفیت و توانایی واحد "محافظت عامه" که مسئول تامین امنیت آنهاست، مطرح کرده‌اند.

ناظران می‌گویند که این نگرانی می‌تواند باعث کاهش سرمایه‌گذاری در افغانستان و حتی توقف فعالیت برخی از نهادهای خارجی شود.

از زمان صدور فرمان ریاست جمهوری در مورد توقف فعالیت این شرکت‌ها تاکنون حدود ۵۸ شرکت امنیتی منحل شده است، اما بیش از ۴۰ شرکت دیگر به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

از شرکت‌هایی که منحل شده‌اند، حدود نیم آن، شرکت های امنیتی خارجی هستند.

اقدام آقای کرزی در انحلال این شرکت‌ها، بخشی از تلاش‌های او برای انتقال مسئولیت‌های بیشتر از نهادهای خارجی به نیروهای افغان بوده است.

حکومت افغانستان در گذشته هشدار داده بود که اگر جلو فعالیت شرکت‌های خصوصی امنیتی گرفته نشود، کارمندان این شرکت‌ها به دردسر بزرگی برای امنیت افغانستان تبدیل خواهند شد.



:: برچسب‌ها: قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

بگزارش گروه شب ایرنا،واژگونی خودروی علی دایی در جاده اصفهان – تهران كه منجر به جراحت و اعزام او به بیمارستان شد علاوه بر ایجاد نگرانی در میان ایرانی‌ها موجب نگرانی باشگاه بایرن مونیخ هم شده است.

باشگاه بایرن با انتشار بیانیه‌ای در سایت رسمی خود موجبات نگرانی خود را از خبر تصادف شهریار فوتبال ایران اعلام كرد.

علی دایی در دوران بازیكنی خود مدتی در عضویت تیم بایرن بود و حالا این باشگاه سرشناس آلمانی نشان داده پیگیر اخبار مربوط به ستاره سال‌های گذشته خود هست.

گفتنی است در پایان این بیانیه، باشگاه بایرن برای این اسطوره فوتبال ایران آرزوی سلامتی كرده است.



:: برچسب‌ها: سیاه , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot
فرناندو تورز

فرناندو تورز بعد از مدت‌ها ناکامی و ۲۴ بازی بدون گل، مقابل لستر دو گل برای چلسی زد

چلسی با با پیروزی ۵-۲ بر لستر، به مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال انگلستان راه یافت.

در این بازی که امروز (۱۸ مارس) در استمفورد بریج، استادیوم خانگی چلسی، برگزار شد، فرناندو تورز با ارائه یک بازی پرتحرک و چشمگیر دو گل (۶۷ و ۸۵) زد و دو پاس گل داد.

سه گل دیگر چلسی را کیهیل (۱۲)، کالو (۱۷) و میرلش (۹۰) به ثمر رساندند و دو گل لستر را نیز بکفورد (۷۷) و مارشال (۸۸) زدند.

فرناندو تورز که سال گذشته با مبلغ ۵۰ میلیون پوند و شکستن رکورد نقل انتقالات بریتانیا از لیورپول به چلسی پیوست، پیش از این دیدار ، در مجموع ۵۲ بازی که در رقابت‌های مختلف برای چلسی انجام داده تنها ۷ گل به ثمر رسانده بود.

تورز همچنین در ۲۴ مسابقه گذشته، که مجموعا ۱۵۴۱ دقیقه در زمین بازی بوده برای چلسی گل نزده بود.

چلسی از زمان اخراج آندره ویلاش بواش (چهارم مارس) و انتصاب روبرتو دی ماتئو به عنوان سرمربی موقت، در چهار بازی انجام داده خود در مسابقات مختلف پیروز شده است.

مهمترین پیروزی این تیم در این دوره کوتاه، جبران شکست ۳-۱ در بازی رفت، با پیروزی ۴-۱ در بازی چهارشنبه گذشته (۱۴ مارس) مقابل ناپل ایتالیا در استمفوردبریج بود که موجب صعود چلسی به جمع هشت تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد.

امروز در بازی دیگر مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلستان، لیورپول در زمین خود استوک را دو بر یک شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. گل‌های لیورپول را سوارز (۲۳) و داونینگ (۵۷) زدند و تک گل استوک را نیز کراوچ (۲۶) به ثمر رساند.

پیروزی پر گل منچستریونایتد در لیگ برتر

خاویر هرناندز دو گل از پنج گل منچستریونایتد در برابر وولوز را به ثمر رساند

منچستر یونایتد با ۵ گل ولورهمپتون را در هم کوبید. یونایتد که با حذف از لیگ اروپا و ناکامی در دیگر جام‌های انگلستان، تنها امیدش در این فصل قهرمانی در لیگ برتر است.

در این بازی که در زمین تیم بحران‌زده وولوز انجام شد، منچستریونایتد با گل‌های اوانز (۲۱)، والنسیا (۴۳)، ولبک (۴۵)، و هرناندز (۵۶ و ۶۱) میزبان خود را شکست داد و با ۷۰ امتیاز و یک بازی بیشتر، فاصله خود با منچسترسیتی در صدر جدول را به ۴ امتیاز رساند.

منچستر سیتی چهارشنبه آینده (۲۱ مارس) میزبان چلسی خواهد بود.

امروز یک بازی دیگر نیز از هفته بیست و نهم لیگ برتر برگزار شد که طی آن نیوکاسل مهمان خود نوریچ را با تنها گل سیسه (۱۱) شکست داد.

در جدول لیگ برتر انگلستان، نیوکاسل با ۴۷ امتیاز ششم و نوریچ با ۳۶ امتیاز سیزدهم است.



:: برچسب‌ها: غذا , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

'تحویل حال الي احسن الحال' این است كه ان شاء الله در این سال نو ما تغییرات روحي بدهیم، یعني واقعاً تحول برایمان حاصل بشود و او به این است كه همان طوري كه سیره انبیا از اول تا آخر بوده است كه جنگ و صلحشان براي خدا بوده است، هیچ پیغمبري جنگ نكرد الّا براي خدا و صلح نكرد الّا براي خدا و امسال نوروز ما بین دو عید واقع شده است، یكي عید سعید ولادت حضرت امام حسین(ع) كه احیا كننده دین اسلام بود از صدر اسلام تا آخر الزمان، و یكي هم عید 15 شعبان ولي عصر - ارواحنا له الفداء - كه او تا ازل دین خداي تبارك و تعالي را احیا مي‏كند.

ما امیدواریم كه ملت ما در این سال نو بطوري عمل بكند كه سیره انبیا بوده است، بطوري عمل بكند كه سیره اولیا بوده است و عمده این است كه هواهاي نفس از بین برود.

انسان در طول عمر مبتلاي به این هواي نفس است كه محتاج به ریاضت است و من كه گوینده‏ام، موفق نشدم به این عمل و من امیدوارم كه ملت ایران و همه مسلمانان دنیا یك تحولي پیدا كنند در این سال نو كه براي خدا كار كنند، براي سلطه خودشان نباشد، براي پیروزي خودشان نباشد، براي هواهاي نفساني نباشد و خداوند ان شاء اللَّه همه را توفیق بدهد كه در راه خداي تبارك و تعالي مجاهدت كنند و ان شاء اللَّه این روز بر همه مبارك باشد، و خداوند همه مسلمین را با هم متفق كند در مقابل كفر جهاني.

** بخشی از پیام نوروزی امام خمینی(ره) در اول فروردین سال 1368

فراهنگ ** 1003 **1319



:: برچسب‌ها: خانه , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

سردار ' سید حمید صدرالسادات' در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: هم اكنون كار تعویض كارت های معافی با كارت های هوشمند، بر اساس برنامه اعلام شده انجام می شود و استقبال از این كار نیز مطلوب است.

وی با بیان اینكه پس از مهلت مقرر كه برای تعویض كارت های معافیت اعلام شده است، كارت های قدیمی از درجه اعتبار ساقط می شود، گفت: دارندگان این كارت ها برای اینكه با مشكلی مواجه نشوند باید در مهلت مقرر برای انجام كارهای اداری این كار، به دفاتر پلیس به اضافه 10 مراجعه كنند.

رییس سازمان وظیفه عمومی تنها مشكل انجام این كار را رعایت نكردن زمانبدی اعلام شده از سوی مردم دانست و خاطر نشان كرد: این موضوع باعث كندی كار می شود زیرا برنامه ریزی ها را تغییر می دهد.

وی درباره كارت های صادره شده نیز گفت: تا كنون دو سری از كارت های معافیت هوشمند صادر و از طریق پست برای متقاضیان ارسال شده است.

صدرالسادات تاكید كرد روند كار شكل گرفته و با هماهنگی های انجام شده پس از تعطیلات نوروز 91، تعویض كارت ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

رییس سازمان وظیفه عمومی در پایان از تعویض كارت های پایان خدمت با كارت های هوشمند جدید از اردیبهشت یا نهایتا خردادماه سال 91 خبر داد، گفت: زمانبندی انجام این كار بزودی اعلام خواهد شد.

وی تاكید كرد در مجموع ظرف دو سال، تمام كارت های معافیت و پایان خدمت باید تعویض شوند و سازمان وظیفه عمومی نیز آمادگی كامل برای انجام این كار را در مهلت مقرر دارد.

بر اساس زمانبندی سازمان وظیفه عمومی ناجا دارندگان كارت های قدیمی معافیت از دهم دی ماه سال 90 تا دهم اردیبهشت ماه سال 91 فرصت دارند برای تعویض كارت خود با كارت هوشمند به دفاتر پلیس به اضافه 10 مراجعه كنند.

جدول زمانبندی مهلت باقی مانده این طرح بر اساس تاریخ صدور كارت به قرار زیر است:

- از سال 1370 تا 1379 از دهم اسفندماه تا دهم فروردین ماه 1391

- از سال 1360 تا 1369 از دهم فروردین ماه سال 91 تا دهم اردیبهشت ماه

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی این زمانبندی قابل تمدید نیست و پس از انقضای مهلت فوق كارت های قدیمی از درجه اعتبار ساقط خواهند شد.

اجتمام** 1379***1572



:: برچسب‌ها: هنر , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، آمریكا ، ژاپن و كره جنوبی در راستای سیاست های خصمانه و دوگانه خود علیه پیونگ یانگ، برنامه پرتاب ماهواره این كشور را مورد انتقاد قرار داده اند.

این سه كشور پرتاب این ماهواره را كه قرار است در ماه آوریل با یك فروند موشك ساخت كره شمالی انجام شود، تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه دانسته اند.

خبرگزاری كره شمالی امروز نوشت: استفاده صلح آمیز از فضا حق مسلم هر كشور دارای حاكمیت است .

این گزارش می افزاید: پرتاب ماهواره یك حركت علمی و تحقیقاتی محسوب می شود و به معنای انحصار فضایی نیست .

كره شمالی در سال های 1998 و 2009 ماهواره های ' كوانگ میونگ سونگ 1 و 2 ' را به فضا پرتاب كرده است .

كره شمالی از ناظران بین المللی برای نظارت بر برنامه جدید خود دعوت كرده است.

آمریكا در راستای سیاست های مداخله جویانه در امور كشورها و مخالفت با دستاوردهای علمی سایر ملت، موضوع پرتاب ماهواره را به مسایل موشكی گره زده و علیه آن تبلیغ می كند.

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: جشن تولد , جزیره , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot
سایت تازه تاسیس 'بریتانیا برای ایرانیان'

وزیر امور خارجه بریتانیا، هدف از راه‌اندازی وبسایت 'بریتانیا برای ایرانیان'را آشنایی مردم ایران با زندگی و فرهنگ در بریتانیا و ارتباط میان دو کشور بیان کرده است

وزیر امور خارجه بریتانیا، فیلتر شدن سایت تازه تاسیس 'بریتانیا برای ایرانیان' توسط دولت ایران را محکوم کرده است.

این وبسایت با هدف ایجاد امکان برقراری ارتباط و گفت و گوی مستقیم با ایرانیان راه اندازی شده است.

آقای هیگ در واکنش به مسدود کردن این سایت در داخل ایران گفت: "وب سایت 'بریتانیا برای ایرانیان' برای برقراری ارتباط با ایرانیان به منظور تبیین و تشریح سیاست‎های بریتانیا و تعامل با ایرانیان بر سر این مسایل راه اندازی شده است."

آقای هیگ در بخشی از بیانیه خود گفته است: "میلیون‌ها سایت در ایران فیلتر شده، دسترسی به خدمات نامه های الکترونیکی محدود شده، شبکه های تلویزیون‎‌های بین المللی مختل شده‌اند، مراکز تولید فیلم و تئاتر تعطیل شده است، کتاب ها چاپ نمی شوند، ادبیات کهن، بازنویسی شده و روزنامه ها تعطیل شده اند."

وزیر امور خارجه بریتانیا افزود: "ما نزاعی با مردم ایران نداریم و از این که مقامات ایران از تعامل و نقش داشتن شهروندان خود با جهان خارج در هراسند، متاسفیم."

وبسایت 'بریتانیا برای ایرانیان' در آستانه سال نوی ایرانیان راه اندازی شده و آقای هیگ هم به همین مناسبت پیامی ویدئویی خطاب به ایرانی ها منتشر کرده است.

آقای هیگ در این پیام ویدئویی عید نوروز را به ایرانی ها تبریک گفته است.

وزیر امور خارجه بریتانیا، هدف از راه‌اندازی این وبسایت را آشنایی مردم ایران با زندگی و فرهنگ در بریتانیا و ارتباط میان دو کشور بیان کرده است.

آقای هیگ گفته است که سیاست‌های بریتانیا در برابر مسایلی چون حقوق بشر در ایران و برنامه هسته‌ای این کشور در این سایت مطرح می شود.

وزیر امور خارجه بریتانیا، دسامبر سال پیش هم از فیلتر کردن سایت سفارت بریتانیا در ایران خبر داده و آن را "مخرب" توصیف کرده بود.

به دنبال حمله گروهی معترض در نوامبر سال گذشته به اماکن دیپلماتیک بریتانیا در تهران که منجر به وارد آمدن خسارات به سفارت این کشور و اقامتگاه دیپلمات های بریتانیا در باغ قلهک شد، این کشور سفارت خود در تهران را تعطیل کرد و از دیپلمات های ایرانی هم خواست که خاک بریتانیا را ترک کنند.

با تعطیلی سفارت بریتانیا در تهران و خروج دیپلمات های ایرانی از لندن، سفارتخانه ها و بخش کنسولی دو کشور تعطیل است.

دو کشور گفته‌اند که تعطیلی سفارتخانه‌ها به معنای قطع کامل روابط نیست بلکه "کاهش سطح رابطه" میان دو کشور است.

از زمان انقلاب سال ۱۳۵۷، روابط تهران و لندن تا کنون چند بار به سطح کاردار تنزل پیدا کرده است.



:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

' مقصود شمس آذر' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسافران از ورود به این محورها خودداری كنند و دیگر مسافرانی كه هم اكنون در شهرهای استان اسكان داده شده اند نیز اصراری برای ادامه سفر تا اطلاع ثانوی نداشته باشند.

وی از مسافران خواست درصورت امكان از وسایل ارتباط جمعی برای اطلاع از وضعیت راههای استان استفاده كنند تا به محض ایجاد مسیر ایمن برای مسافران به آگاهی آنان برسد.

شمس آذر گفت: هم اكنون فقط مسیر زنجان - ابهر در جاده ترانزیت برای تردد كامیونها باز است.

596/522/ 1645



:: برچسب‌ها: مردم , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

بهار از راه می رسد و طبیعت ردای سبز بر تن می كند. پرندگان نغمه شادی سر می دهند و روحی تازه در كالبد انسان ها دمیده می شود كه پویایی و نشاط را در آنها بارور می سازد.

بهاری دوباره در راه است و آدمیان برای تحولی دگر خویش را آماده می كنند و چه زیباست كه در ایران زمین این تحول با سالی جدید همراه است، نوروز از راه می رسد و با خود كوله باری از گذشته و تاریخ غنی این مرزو بوم را به ارمغان می آورد زیرا كه خود میراث جاودان نیاكان این سرزمین است.

نوروز برابر با اول فروردین ماه هجری خورشیدی، جشن شروع سال نو و یكی از كهن‌ترین اعیاد و از برجسته‌ترین و با شكوه‌ترین یادگارهای دوران باستان است كه علاوه بر ایرانیان بسیاری از مردم مناطق مختلف فلات ایران نیز آن را جشن می‌گیرند.

نوروز تركیبی از دو واژه نو و روز به معنی روز نوین است، كه در اصطلاح به معنای نخستین روز از اولین ماه سال خورشیدی می باشد كه در زبان قدیم به معنای نوك روچ یا نوك روز بوده است.

ایرانیان باستان نوروز را 'ناوا سرِدا' یعنی سال نو می نامیدند و در آسیای میانه نیز، زمان سغدیان و خوارزمشاهیان، از نوروز به عنوان نوسارد و نوسارجی به معنای سال نو یاد می كردند.

زمان و منشاء پیدایش نوروز، مشخص نیست، در برخی از متون‌ كهن ایران، همچون شاهنامه فردوسی و تاریخ طبری، 'جمشید' را پایه گذار آن می دانند.

در شاهنامه درباره شكل گیری نوروز این چنین آمده است: جمشید در حال گذشتن از آذربایجان، دستور داد تا در آنجا برای او تختی بگذارند و خودش با تاجی زرین بر روی تخت نشست. با رسیدن نور خورشید به تاج زرین او، جهان نورانی شد و مردم شادمانی كردند و آن روز را روز نو نامیدند.

همچنین در برخی از نقل های تاریخی، بابلیان را آغازگر نوروز دانسته اند و در آنها، رواج نوروز در ایران را به 538 سال قبل از میلاد یعنی زمان ورود كوروش به بابل نسبت می دهند.

هخامنشیان با جشن‌های نوروز آشنا بودند و آن را با شكوه و عظمتی خاص جشن می‌گرفتند و این جشن ها را در فاصله بین 21 اسفند تا 19 اردیبهشت برگزار می كردند.

در زمان اشكانیان و ساسانیان نیز به مناسبت نوروز جشن های گوناگونی برگزار می شد. جشن نوروز در دوران ساسانیان چند روز به طول می‌ انجامید و نوروز به دو دوره كوچك و بزرگ تقسیم می شد، نوروز كوچك یا نوروز عامه از یكم تا پنجم فروردین بود و در روز ششم فروردین جشن نوروز بزرگ یا نوروز خاصه برپا می‌شد. از رسوم رایج آن روزگار این بود كه مردم در بامداد نوروز به یكدیگر آب می‌پاشیدند و شكر هدیه می‌دادند.

امروزه پس از گذشت چندین قرن از برگزاری نوروز مردم در سراسر كشور ایران آن را گرامی می دارند و با آداب و رسوم خاص خود به استقبال آن می روند، آدابی كه هر كدام ریشه در تاریخ پربار و غنی آنها دارد و هرساله تمام تلاش خویش را به كار می بندند تا به بهترین شكل آن را برگزار كنند.

نظافت و خانه تكانی از رسوم پسندیده عید نوروز است كه مردم قبل از فرا رسیدن نوروز آن را انجام می دهند، تا تحولی تازه در زندگی خود ایجاد كنند و آماده پذیرانی از میهمانان عید شوند. نظافت، خرید لباس نو و پوشیدن آن از دیگر آداب و رسوم ایرانیان به شمار می رود.

كاشتن دانه های غلات و حبوبات چند روز پیش از فرا رسیدن نوروز از جمله آیین های كهن ایرانیان بوده و هست.

از بزرگترین نماد آیین های نوروز، سفره هفت سین است كه در آن هفت نوع خوراكی كه با سین آغاز می شود را می گذارند و دلیل برگزیدن عدد هفت این است كه ایرانیان این عدد را مقدس می دانستند، در این سفره هفت چیز قرار می‌گیرد، كه سیر، سنجد، سمنو، سیب، سكه، سبزه، سماق، سركه از آن جمله اند.

هر هفت، سینی كه چیده می‌شود معنی خاصی دارد.

ایرانیان سیب را نماد زیبایی و تندرستی، سنجد را نماد عشق و محبت، سكه را نماد رزق و روزی، سبزه را نماد رویش، سنجد را نشان عشق، سمنو و سركه را نشان بركت و سیر را نماد دفع بیماری می دانستند.

علاوه بر هفت خوراكی، قرآن، آینه، لاله، شمع، ماهی قرمز، نرگس، سنبل و تخم مرغ رنگی نیز در سفره می گذارند.

در لحظه تحویل سال نو، افراد خانواده بر سر سفره عید نشسته و بزرگ خانواده قرآن را تلاوت می كند و پس از تحویل سال به دیگران عیدی می دهد.

ایام عید نوروز فرصت مناسبی برای صله رحم و ارتباط با خویشان و بستگان است و پس از تحویل سال ایرانیان به دید و بازدید بزرگان، خویشان و آشنایان می روند و این یكی از سنن پسندیده نوروز می باشد.

آخرین روز از عید نوروز مردم جشن سیزده فروردین را برگزار می كنند و بر اساس این سنت فرهنگی و كهن به دشت، صحرا و باغ می روند و آخرین روز عید را در طبیعت به گشت و گذار و تفریح می گذرانند.

امروزه پس از گذر چندین سده از پیدایش نوروز همواره آغاز سال نو گرامی داشته می شود و این ایام بهانه ای است تا همگان برای مدتی از زندگی روزمره فاصله بگیرند و تحولی هر چند كوچك همراه با بهار در خویش به وجود آورند.

اینك كه زمانی كوتاه به آغاز فصلی تازه و سالی نو باقی است، چون بهار، دل ها را پر از تازگی و طراوات سازیم تا با قلب هایی صاف و یكرنگ به استقبال این پیام آور رویش رویم.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: گل , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به نوشته این روزنامه، همچنین قرار است یك هیات از مخالفان سوری به منظور آغاز كارآمد سازی راه حل پیشنهادی پس از نشست سران اتحادیه عرب در بغداد، عازم عراق شوند.

نشست سران اتحادیه عرب در بغداد قرار است 29 مارس جاری (دهم فروردین آینده ) برگزار شود.

به نوشته الحیات، عراق پیش از این راه حلی را برای بحران سوریه ارائه كرده بود كه برخی از كشورهای عربی ضمن خودداری از تایید راه حل مزبور، آن را خروج از اجماع عربی دانستند.

در این میان، عبدالسلام المالكی از اعضای فراكسیون دولت قانون گفت كه از مدتی قبل، تماس با روسیه در خصوص كارآمد سازی راه حل پیشنهادی عراق آغاز شده است و این راه حل به طور اصولی به تشكل موسوم به 'شورای ملی سوریه' كه نماینده مخالفان این كشور به شمار می آید عرضه شده و این شورا از آن استقبال كرده است.

به گفته وی، در راه حل پیشنهادی عراق، تسریع انتخابات مجلس و گفت وگوی معاون رئیس جمهور با مخالفان، پیشنهاد و اعلام شده است كه بهتر است این مذاكرات در بغداد یا محل دیگری كه بعدا مشخص خواهد شد، برگزار شود.

المالكی گفت كه عراق اوضاع جاری سوریه و برخی كشورهای عربی را به دلیل دخالت القاعده در تحولات آن و تاثیر آن بر اوضاع عراق، نگران كننده می داند.

به گفته وی رئیس هیات عراق در نشست بغداد، دیدگاه كشورش را در خصوص بحران سوریه اعلام خواهد كرد.

المالكی در مورد اینكه آیا راه حل پیشنهادی عراق در خصوص بحران سوریه در نشست بغداد مطرح خواهد شد یا پس از آن اطلاعی نداده و تاكید كرد كه كشورش در خصوص سوریه به توافق عربی پایبند است.

این درحالی است كه علی الدباغ سخنگوی دولت عراق نیز پیش از این گفته بود كه در نشست بغداد سعی خواهد شد كه در خصوص بحران سوریه توافق نظر عربی حاصل شود .

وی تصمیم گیری های مهم در نشست بغداد مانند مسلح كردن مخالفان سوریه و یا فراخواندن بشار اسد به كناره گیری از قدرت را بعید دانست.

پیش از این یك هیات عراقی در ماه دسامبر گذشته و پس از پیشنهاد میانجیگری برای حل بحران سوریه ، به ریاست فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق با نبیل العربی دبیر كل اتحادیه عرب دیدار كردند.

مترجمام**1110**1369



:: برچسب‌ها: طبیعت , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ 'محمد رضا اكبرحلوایی' به اجرایی شدن شرایط جدید معافیت یگانه فرزند مراقب یا نگهدارنده پدر اشاره كرد و گفت: برابر قانون خدمت وظیفه عمومی، شرط بهره مندی مشمولان غیر غایبی كه یگانه مراقب و نگهدارنده پدر هستند، نیازمندی پدر به مراقبت است كه باید از سوی شورای پزشكی احراز شود.

بر این اساس، اشخاصی كه دارای كهولت سن باشند نیازی به طرح پرونده آنان در شورای پزشكی نیست.

وی خاطر نشان كرد برابر بررسی های صورت گرفته توسط ستاد كل نیروهای مسلح، اتمام 65 سالگی به عنوان كبر سن تعیین شده و در نتیجه از پنجم فروردین ماه سال 91 مشمولان غیر غایبی كه پدر آنان وارد 66 سالگی شود، بدون طرح پرونده در شورای پزشكی مورد رسیدگی قرار خواهندگرفت.

درباره پدران كمتراز 65 سال تمام، اعطای معافیت منوط به تعیین نیازمندی پدر مشمول به مراقبت توسط شورای پزشكی است.

معاون مشمولان و امورمعافیت های سازمان وظیفه عمومی درباره رسیدگی به درخواست هایی كه مربوط به مقررات سابق یگانه مراقب پدر بالای 59 سال بوده، گفت: افرادی كه درخواست خود را تا پایان روز چهارم فروردین ماه سال91 در دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی (پلیس +10) به ثبت رسانیده باشند، مشروط به اینكه هنگام ثبت درخواست در سن مشمولیت بوده و واجد شرایط معافیت باشند، رسیدگی به درخواست آنان برابر مقررات سابق یعنی سن 59 سال تمام پدر بلامانع است.

اجتمام** 1379**1572



:: برچسب‌ها: عروسی , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، علی لاریجانی در پیامی به همین مناسبت، این مصحف شریف كه همراه با ترجمه و تفسیر فارسی است را گنجی بی مانند و گوهری یگانه از دانش و هنر ایرانیان خوانده است.

رییس مجلس در این پیام كه به همراه این مصحف شریف ارسال شد، اظهار امیدواری كرده است كه همه كشورهای مسلمان در سایه قرآن كریم گردهم آیند و با پیروی از آموزه های كتاب آسمانی شان، روز به روز بر همبستگی، اتحاد و برادری میان خود بیفزایند.

در این پیام یادآوری شده است: این مصحف شریف به خط كوفی ایرانی در قرن پنجم هجری نوشته شده است. مجلد حاضر كه قریب هزار سال قدمت دارد، جلد هشتم از یك دوره 14 جلدی است و بقیه مجلدات آن در حوادث روزگار از میان رفته است.

كتابت و تذهیب این اثر را عثمان بن حسین وراق غزنوی در سال 484 ق، به انجام رسانده و یك اثر هنری كم نظیر را در پرتو عشق به قرآن پدید آورده است.

این پیام می افزاید: اصل این دستنویس در كتابخانه كاخ موزه توپقاپی محفوظ است و چاپ نسخه برگردان آن در قطع اصل، به كوشش كتابخانه مجلس شورای اسلامی (تهران) با همكاری كاخ موزه توپقاپی (استانبول) به گونه ای نفیس و با مقدمه ای تحقیقی در شناخت اثر منتشر شده است.

سیام**9132**2026



:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

خبرگزاری فرانسه یكشنبه از كاراكاس گزارش داد كه

دادستانی كاراكاس اعلام كرد كه 'كارن برندیكه' 19 ساله كه سرنشین یك كامیونی بود كه برادر 28 ساله وی آن را هدایت می كرد در ساعات اولیه شنبه به قتل رسید.

'خوزه اومبرتو رامیرز' مدیر ملی 'نیروهای تحقیقات علمی و جنایی' كه ماموران بازداشتی به آن وابسته هستند گفت كه پس از آنكه راننده به درخواست های ایست ماموران توجهی نكرد آنها بسوی خودروی وی شلیك كردند.

به گفته این مقام تعقیب كنندگان در حال پیگرد سرقت خودرو در منطقه بودند كه ظاهرا مجبور به شلیك شده و سه گلوله به 'كارن برندیكه ' اصابت می كند.

وزارت خارجه ونزوئلا در بیانیه ای استفاده از زور را محكوم كرده و خواستار 'توضیح حقایق در كوتاه ترین زمان ممكن' شده است.

'فرناندو برندیكه' كنسول شیلی اعلام كرد كه این حادثه 'ضربه سختی' به وی وارد كرده است.

این دیپلمات اعلام كرد كه از فرصت پیش آمده استفاده می كند تا از دولت ونزوئلا بخواهد به سلامت عمومی توجه بیشتری بكند.

براساس آمار های غیر رسمی سال گذشته یكی از خونبار ترین سال های در ونزوئلا بوده و حدود 19 هزار قتل در سراسر كشور گزارش شده است.

مترجمام/1533** 1514



:: برچسب‌ها: واشنگتن , رقص , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز یكشنبه ایرنا،زمانی كه اولین چاه نفت در ایران در بیش از یك صد سال قبل در منطقه مسجد سلیمان در استان خوزستان توسط یك شركت انگلیسی كشف شد ، دولت وقت ایران هیچ آگاهی و دركی از این اتفاق مهم نداشت. اما كاشفان آن به خوبی می‌دانستند به چه ثروتی در ایران دست یافته‌اند و پایه‌های استعمار خود در ایران را با قراردادهای استثماری استخراج، تولید و فروش نفت خام ایران بنا نهادند.

شركت های خارجی سال ها سرمایه مردم ایران را به تاراج بردند و دولت های وقت ایران هیچ گونه تلاش و توجهی برای احقاق حقوق مردم انجام ندادند.

دكتر 'محمد مصدق ' بزرگمرد تاریج سیاسی و اقتصادی ایران حركت بزرگی را در كشور آغاز كرد كه سنگ بنای تفكر اقتصاد 'بدون نفت' بود.

وی در شهریورماه 1320 و سقوط رضاخان ، در انتخابات دوره چهاردهم مجلس وقت، بار دیگر به مجلس راه یافت.

شرایط بین المللی در این دوره، به نحوی بود كه كشورهای مختلف به ویژه روسیه، انگلیس و آمریكا با پیشنهادهایی به دولت ایران، خواستار كسب امتیاز نفتی بودند و از آنجا كه انگلیس، امتیاز بهره برداری از منابع نفت جنوب كشور را در اختیار داشت، روسها درصدد كسب امتیاز منابع نفتی شمال و آمریكایی ها نیز به دنبال امتیاز نفت، در ایران بودند.

دكتر مصدق كه رهبری گروهی متشكل از ‎ 16تن از نمایندگان مجلس چهاردهم را برعهده داشت، در خصوص واگذاری امتیاز نفت به خارجی ها گفت: 'به بهانه اینكه به یك كشور نفت داده شده است، نباید به هیچ كشور دیگری امتیاز داد چرا كه این دور باطل تمامی نخواهد داشت.'

مصدق در دوارن مبارزات خود برای ملی كردن صنعت نفت، بارها بر این نكته تاكید داشت كه ایرانیان باید خود منابع نفتی كشورشان را اداره و بهره برداری كنند.

دكتر مصدق برای مقابله با فشار شوروی برای گرفتن امتیاز نفت شمال ایران، قانونی را در این دوره مجلس به تصویب رساند كه دولت از مذاكره در مورد امتیاز نفت تا زمانی كه نیروهای خارجی در ایران هستند، منع می‌شد.

حركت ملی شدن صنعت نفت در شرایطی شكل گرفت كه ایران بزرگترین تولیدكننده نفت خام خاورمیانه بود و پس از آمریكا، ونزوئلا و شوروی سابق؛ چهارمین تولیدكننده معتبر نفت خام دنیا محسوب می شد. در آن دوران، كل تولید نفت خام ایران، ‎ 32میلیون تن در سال معادل بیش از یك سوم مجموع تولید نفت خام خاورمیانه (‎ 90میلیون تن در سال ) بود. از سوی دیگر، ایران ‎ 90درصد نفت خام مورد نیاز اروپای غربی را در آن دوران تامین می كرد.

بدنبال تلاش های دكتر مصدق برای نجات سرمایه های كشور از دست بیگانگان، دربار پهلوی اجازه نداد وی در دوره پانزدهم مجلس ، به مجلس راه یابد. در این دوره هدف عوامل وابسته به انگلیس این بود كه قرارداد سال ۱۹۳۳ دوره رضاشاه را به دست دولت ساعد مراغه‌ای و با تصویب مجلس تنفیذ كنند. اما بر اثر فشار افكار عمومی مقصود انگلیسی‌ها تأمین نشد و عمر مجلس پانزدهم به‌سر رسید.

لذا، نارضایتی انگلیس از حركت ملی شدن صنعت نفت و تلاش برای برهم زدن این حق خواهی ملت ایران، امری كاملا طبیعی بود. شركت نفت انگلیس كه به دلیل تاراج منابع نفتی ایران، دارای سرمایه هنگفتی شده بود اكنون منافع خود را در خطر می دید.

گسترش فعالیت‌های سیاسی پس از شهریور ۱۳۲۰ سبب گسترش مبارزات مردم و به ویژه توجه آنان به وضع قرارداد نفت شده بود. دكتر مصدق در مجلس و بیرون از آن این جنبش را كه به «نهضت ملی شدن نفت» معروف شد، هدایت می‌كرد.

در انتخابات مجلس شانزدهم با همه تقلبات و مداخلات شاه و دربار، مصدق در دور دوم انتخابات، به مجلس راه یافت و در این دوره طرح 'ملی شدن صنعت نفت' به رهبری وی در مجلس تصویب شد.

قانون ملی شدن صنعت نفت در واقع پیشنهادی بود كه به امضای همه اعضای كمیسیون نفت در مجلس شورای ملی ایران در 17 اسفند 1329 به مجلس ارائه شد.

كمیسیون نفت، كمیسیونی بود كه در اول تیرماه 1329 در دوره شانزدهم مجلس شورای ملی ایران برای رسیدگی به لایحه نفت (معروف به لایحه گس-گلشائیان)تشكیل شد. همین كمیسیون پیشنهاد ملی شدن صنعت نفت را در اسفند 1329 به مجلس ارائه داد.

سرانجام با تلاش های دكتر مصدق و همراهان وی ، ماده واحده ملی شدن صنعت نفت در روز 24 اسفند ماه سال 1329 در مجلس شورای ملی مطرح و در روز 29 اسفندماه همان سال به تصویب رسید.

در متن پیشنهاد تصویب شده ، آمده بود: 'به ‌نام سعادت ملت ایران و به‌منظور كمك به تأمین صلح جهانی، امضاكنندگان ذیل پیشنهاد می‌نمائیم كه صنعت نفت ایران در تمام مناطق كشور بدون استثنا ملی اعلام شود یعنی تمام عملیات اكتشاف، استخراج و بهره‌برداری در دست دولت قرارگیرد.'

مجلس سنا نیز این پیشنهاد را در 29 اسفند 1329 تصویب كرد و پیشنهاد به قانون تبدیل شد.

انگلیس كه با تصویب این قانون منافع خود را در خطر می دیدی، برای جلوگیری از به ثمر نشستن حركت ملی شدن صنعت نفت، از تمامی شگردهای ممكن استفاده كرد و یكی از این شگردها، تحریم نفت ایران درنیمه اول سال ‎ 1330 با هدف به خطر انداختن ثبات سیاسی و اقتصادی كشور بود.انگلیس به تمام خریداران نفت خام ایران هشدار داده بود كه نفت ایران را خریداری نكنند.

اما دولتمردان وقت ایران در ادامه مبارزات خود با تلاش زیاد توانستند بر این حركت استعمارگر پیر فائق آیند. دكتر مصدق كه در آن زمان نخست وزیر بود، برای خنثی كردن توطئه انگلیس و كسب درآمد برای كشور، ترجیح داد نفت خام را با تخفیف به مشتریان بفروشد.

نكته قابل توجه آن است كه درآمدی كه دولت مصدق با فروش تخفیفی نفت خام و فرآورده نفتی برای كشور كسب كرد دو برابر رقمی بود كه 'شركت نفت انگلیس و ایران' بابت فروش سالانه ‎ 31میلیون تن نفت خام به ایران پرداخت می كرد.

اجرای برنامه ریاضت اقتصادی با محوریت عدم اتكا به درآمدهای نفتی و تلاش برای مصرف نفت خام در داخل كشور، اقدام دیگری بود كه دكتر مصدق برای خنثی كردن تحریم نفت از سوی انگلیس انجام داد و موفق شد اقتصاد كشور را در آن دوره، سرپا نگاه دارد.

گرچه حركت ملی شدن صنعت نفت تاحدودی منافع مردم ایران را در قراردادهای نفتی حفظ كرد، اما تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ، تمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از خارج وارد می شد و پایانی برای حضور شركت های نفتی خارجی در صنعت نفت ایران متصور نبود.

بسیاری از كارشناسان صنعت نفت براین باورند كه هدف مصدق به عنوان بنیانگذار حركت 'ملی شدن صنعت نفت ' مبنی براینكه مردم ایران بر منابع زیرزمینی و روزمینی خود حاكمیت داشته باشند، در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد. از آن بابت كه نه فقط دولت بر منابع نفت و گاز كشور تسلط یافت ، بلكه اداره آن را نیز نیروهای متخصص ایرانی عهده دار شدند.

نیروهای مومن و متخصص صنعت نفت ایران در طول سال‌های جنگ تحمیلی عراق كه تاسیسات نفتی ایران بارها از سوی دشمن بعثی بمباران شد ، نه فقط توانستند با كار شبانه روزی این تاسیسات را سرپا نگاه دارند ، بلكه اجازه ندادند یك روز تولید و صادرات نفت ایران قطع شود.

با پایان جنگ و شروع دوران بازسازی نیز نیروهای توانمند صنعت نفت ایران بودند كه تجهیزات آسیب دیده را بازسازی كردند و سبب شدند تولید، فراورش و صادرات نفت خام برای تامین نیازهای مالی كشور جریان داشته باشد.

حضور شركت‌های ایرانی در طرح‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون هرروز پررنگ تر شده است. به طوری كه اكنون در شرایط تحریم های غرب ، شركت های داخلی نه فقط توسعه میدان‌های بزرگ نفت وگاز كشور را عهده دار هستند، بلكه بخش عمده تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را تامین می كنند.

اقتصام** 1070**1561



:: برچسب‌ها: هاوایی , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا به نقل از پلیس راه نیروی انتظامی، این محور از ساعت 22 شنبه شب بر روی تمامی خودروهای عبوری بسته شده است.

براساس این گزارش، عوامل راهداری و مامورین پلیس راه هم اكنون در تلاش برای گشودن این محور هستند.

ضمنا مركز كنترل ترافیك پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 (10 خط) بطور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راههای كشور (جوی و ترافیكی) و یا امداد رسانی احتمالی به همه هموطنان است.

** شبد** 1528** 1597



:: برچسب‌ها: دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

عبدالله سنوسی از چهره های کلیدی در سرکوب قیام معترضان در لیبی در سال گذشته میلادی بود

مقامات دولت لیبی و موریتانی می گویند عبدالله سنوسی، رئیس دستگاه امنیتی حکومت معمر قذافی، رهبر سابق لیبی دستگیر شده است. پیشتر مقامات موریتانی گفته بودند که آقای سنوسی را در فرودگاه نواکشوت، پایتخت موریتانی،دستگیر کرده اند.

در همین حال دادگاه بین المللی کیفری، لیبی و فرانسه خواستار استرداد او شده اند.

از آقای سنوسی که از چهره های بانفوذ حکومت سابق لیبی بود، به عنوان بازوی راست سرهنگ قذافی یاد می شد.

آژانس خبری رسمی موریتانی اعلام کرده که آقای سنوسی در فرودگاه نواکشوت و هنگام بازگشت از مراکش دستگیر شده است.

آقای سنوسی با پاسپورت جعلی متعلق به کشور مالی در حال مسافرت بود.

او به اتهام جنایت علیه بشریت از سوی دادگاه بین المللی کیفری تحت تعقیب بود.

یکی از سخنگویان این دادگاه گفته است هر چند موریتانی اسناسنامه دادگاه بین المللی کیفری را تصویب نکرده، اما این دادگاه امیدوار است که دولت موریتانی برای تحویل آقای سنوسی با آنها همکاری کند.

در همین حال لیبی و فرانسه هم هر یک خواستار استرداد او شده اند.

لیبی می گوید که برای استرداد عبدالله سنوسی درخواستی را به دولت موریتانی ارائه می کند.

این در حالی است که گزارش ها از فرانسه حاکی است که این کشور هم اقداماتی را برای استرداد آقای سنوسی انجام داده است.

آقای سنوسی به دلیل دخالت در بمبگذاری در یک هواپیمای مسافربری بر فراز نیجر در سال ۱۹۸۹، غیابا محکوم به حبس ابد شده است.

در جریان این بمبگذاری تمامی مسافرین و خدمه این هواپیما از جمله ۴۵ فرانسوی کشته شدند.

در همین حال دولت موریتانی گفته است که قبل از در نظرگرفتن هرگونه درخواست استردادی، این کشورقصد دارد تا تحقیقاتی را در این مورد انجام دهد.

آقای سنوسی ۶۳ ساله، پس از ساقط شدن حکومت سرهنگ قدافی از لیبی فرار کرد.

به گفته خبرنگاران، آقای سنوسی که ملقب به " قصاب" بود، از آخرین چهره های شناخته شده حکومت قذافی بود که هنوز دستگیر نشده بود.

منابع لیبی، کشورهای عربی و غربی از او به عنوان فردی جنایتکار و بیرحم یاد می کنند که در دوران حکومت سابق شخصا زندانیان را آزار و اذیت می کرد.

گفته می شود او مسئول سرکوب معترضان در حد فاصل دهه ۸۰ تا ۹۰ میلادی و همچنین کشتار ۱۲۰۰ زندانی در زندان ابوسلیم در طرابلس در سال ۱۹۹۶ بود.

از آقای سنوسی همچنین به عنوان یکی از چهره‌های اصلی در سرکوب قیام معترضان در شهر بنغازی در فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی یاد شده است.

تاکنون اخبار متعددی درباره دستگیری و یا مرگ او منتشر شده، اما هر بار پس از مدتی این خبرها تکذیب شده است.

مقامات نیجریه در اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کردند که آقای سنوسی از طریق کشور نیجر به مالی گریخته، اما یک ماه بعد مقامات لیبی گفتند که او را در جنوب لیبی دستگیر کردند.

اخبار دیگر در مورد دستگیری او به ماه دسامبر گذشته مربوط می شود، در آن زمان مقامات اعلام کردند که نمی توانند شواهدی تصویری درباره این دستگیری ارائه دهند.



:: برچسب‌ها: شهرستان , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

'هاشم ربانی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: قیمت بلیت وسایل نقلیه، اقلام مصرفی در بخش هتل ها و نیز دستمزدها، سه عامل تاثیرگذار در قیمت گذاری تورهای داخلی هستند، زیرا اقامت و حمل ونقل دو عنصر اصلی تشكیل دهنده یك سفر محسوب می شوند.

وی با یادآوری آنكه قیمت بلیت وسایل نقلیه بیش از هر چیز تابعی از قیمت حامل های انرژی است، گفت: قیمت بلیت هواپیما در سال 90 در دو مرحله افزایش یافته است.

ربانی به وضعیت مراكز اقامتی كشور اشاره كرد و با بیان آنكه افزایش دستمزدها و قیمت اقلام مصرفی و خوراكی، هزینه جاری را در هتل ها و دیگر مراكز اقامتی نسبت به نوروز 90 افزایش قایل توجهی داده است، افزود: همه این عوامل در گران شدن تورهای داخلی اثرگذار هستند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران تاكید كرد: محدود بودن مراكز اقامتی در قطب های اصلی گردشگری كشور از جمله كیش، مشهد، شیراز، اصفهان، یزد و كرمان در افزایش قیمت این مراكز در اوج مسافرت ها تاثیرگذار است.

ربانی یادآور شد: در نوروز 91 به علت گران شدن تورهای خروجی، بخشی از تقاضای سفر به تورهای داخلی تحمیل شد كه در نتیجه تقاضای سفر را در كشور به نحو چشم گیری افزایش داد.

این فعال صنعت گردشگری اظهار داشت: برای نمونه تور 3 تا 4 روزه كیش در نوروز 91 بالغ بر یك میلیون و 200 هزار تومان به مسافران عرضه می شود در حالی كه سال گذشته با این قیمت مسافران می توانستند یك تور خارجی را انتخاب كنند.

ربانی تاكید كرد: به علت محدودیت عرضه در بخش مراكز اقامتی در كشور و نیز محدود بودن قطب های گردشگر پذیر شناخته شده در كشور، حجم قابل توجهی از سفرهای هموطنان در برخی استانها متمركز می شود كه همین مساله روی افزایش قیمت هتل ها نیز تاثیر می گذارد.

وی افزود: این در حالیست كه اگر توزیع سفر در كشور متناسب با ظرفیت های موجود در مراكز اقامتی صورت گیرد و تقاضای سفر در سطح استان های مختلف توزیع شود، انحصار موجود در حوزه مراكز اقامتی نیز شكسته خواهد شد كه این امر به كاهش هزینه ها منجر می شود.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به نامناسب بودن توزیع سفر در كشور اشاره كرد و گفت:‌ بهتر است دولت برای توزیع مناسب سفر در كشور و نیز طراحی تعطیلات میان فصلی اقدام كند تا بخشی از تقاضای سفر در نوروز به فصول دیگر منتقل شود.

فراهنگ ** 2025 ** 1071



:: برچسب‌ها: غذا , ماکرو , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

۲۷ نفر کشته در سوریه بر اثر انفجار بمب

انفجار دو خودروی بمب گذاری شده نزدیک مراکز امنیتی در دمشق، پایتخت سوریه، شماری از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان رهگذر را کشت. وزارت بهداشت سوریه می گوید دستکم ۲۷ نفر کشته شده اند.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

بر اساس اعلام مقامات سوریه، در دو انفجار مرگبار در دمشق، پایتخت این کشور، دست‌کم ۲۷ نفر کشته و ۹۷ نفر زخمی شده‌اند.

تلویزیون دولتی سوریه این انفجارها را حمله‌های "تروریستی" خوانده است، اما تاکنون هیچ‌کس مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است.

در گزارش‌های اولیه، انفجار دو خودروی مملو از مواد منفجره دلیل این دو انفجار اعلام شده است.

تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده است که یک ساختمان متعلق به نهادهای اطلاعاتی و ساختمان نیروی پلیس هدف انفجارها بوده‌اند.

به دلیل محدودیت‌های شدیدی که دولت سوریه برای فعالیت خبرنگاران خارجی در این کشور اعمال می‌کند، تایید جزئیات این گزارش‌ها امکان‌پذیر نیست.

این انفجارها در دمشق دو روز بعد از اولین سالگرد آغاز اعتراضات ضد دولتی در سوریه رخ می‌دهد.

سازمان ملل متحد برآورد کرده است که در یک سال گذشته بیش از ۸ هزار نفر در جریان این اعتراضات در سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

در تصاویری که تلویزیون دولتی سوریه از محل انفجارها نشان داده است، بقایای چند خودرو و جسدهای سوخته، رد خون در خیابان و نیز افرادی زخمی دیده می‌شود که برای درمان به بیمارستان اعزام شده‌اند.

این تلویزیون گفته است که یکی از جسدها متعلق به یک "تروریست" است.

تلویزیون دولتی سوریه انفجارهای دمشق را حمله‌های تروریستی خوانده است

تلویزیون دولتی سوریه همچنین اعلام کرده است که یکی از ساختمان‌های محل انفجار، دفتر پلیس سوریه و دیگری دفتر سازمان اطلاعات هوانوردی این کشور بوده است.

یکی از مخالفان دولت سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت که اولین انفجار ساعت ۷ و نیم صبح به وقت محلی رخ داد و به دنبال آن، انفجار دوم با شدت بیشتری روی داد.

ادامه خشونت‌ها

انفجارهای روز شنبه، ۱۷ مارس در دمشق، یک روز قبل از سفر هیات اعزامی فرستاده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه، به این کشور رخ می‌دهد.

کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه گفته است که هیاتی را به دمشق می‌فرستد تا با دولت سوریه درباره اعزام ناظران بین‌المللی به این کشور مذاکره کند.

همچنین گزارش شده است که هیاتی از سوی سازمان ملل متحد و سازمان همکاری‌های اسلامی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه وارد دمشق می‌شود.

امداد و کمک‌رسانی در مناطقی که بیشترین آسیب را در خشونت‌های سوریه دیده‌اند، هدف اصلی اعزام این هیات اعلام شده است.

مقامات دولت سوریه که پیش از این، چندین‌بار به هیات‌های مشابه اجازه دسترسی به این مناطق را نداده‌اند، این بار گفته‌اند که با این هیات همکاری می‌کنند.

براساس گزارش‌ها از سوریه، روز جمعه، ۱۶ مارس (۲۶ اسفند)، دمشق و مناطق حومه آن شاهد دور جدیدی از خشونت‌ها بود.

نیروهای دولتی از چند هفته پیش کنترل نظامی این مناطق را در دست داشته اند و خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید که آغاز دوباره خشونت‌ها در حومه دمشق، این تردید را ایجاد کرده است که ارتش سوریه تا چه مدتی می‌تواند قبل از آغاز دوباره اعتراضات، این مناطق را کنترل کند.

گزارش‌هایی هم از برخورد مسلحانه ارتش سوریه با مخالفان مسلح در بعضی دیگر از شهرها منتشر شده است.



:: برچسب‌ها: هندوستان , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

*** كلیپ كوتاه و چند ثانیه ای از انتقال و مصدومیت ' علی دایی ' در داخل بیمارستان توسط برخی از شهروندان كاشانی به سرعت در بین سایر هواداران تیم های فوتبال مقابل بیمارستان شهید بهشتی كاشان برای یكدیگر توسط بلوتوث ارسال می شود.

*** بردار كوچك علی دایی كه برای عیادت وی به كاشان سفر كرده بود با مشكلات فراوانی توانست وارد بیمارستان شود.

*** شماری از هواداران تیم پرسپولیس و علاقه مندان به آقای گل جهان در كاشان با وجود سردی هوا با در دست داشتن پرچم پرسپولیس، مقابل بیمارستان شهید بهشتی كاشان حضور یافته اند و برای سلامتی سرمربی تیم فوتبال راه آهن دست به دعا برداشتند.

*** ' محسن بنگر ' و ' رحمان احمدی ' بازیكنان تیم فوتبال سپاهان نیز به زحمت وارد بیمارستان شدند.

*** والدین 'جواد كاظمیان' بازیكن تیم پرسپولیس نیز برای عیادت دایی مقابل بیمارستان شهید بهشتی كاشان حضور یافته اند.

*** مهدی عرشی عكاس ایرنا كه قصد داشت هنگام انتقال دایی به اتاق عمل از وی عكس تهیه كند از طرف بردارش مورد حمله قرار گرفت كه 'محمددایی' پس از گذشت مدتی از عكاس ایرنا عذرخواهی كرد.

خودرو پرادو حامل علی دایی آقای گل جهان ساعت 20 و 30 دقیقه شنبه هنگامی كه از اصفهان عازم تهران بود در كیلومتر 8 ورودی شهر 'بادرود' در آزاد راه نطنز - كاشان واژگون شد.

پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان علت واژگونی این خودرو را سرعت زیاد و ناتوانی راننده در كنترل آن اعلام كرده است.

در این سانحه رانندگی به 'ژلكو میاچ' سرمربی خارجی تیم فوتبال راه آهن و 'محمد دایی' برادر علی دایی آسیبی نرسید.

9876/562/ 1592



:: برچسب‌ها: زنده , توکیو , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، دكتر 'محمود احمدی نژاد' شنبه شب ‌در برنامه تلویزیونی سفر بخیر كه در آستانه سفرهای نوروزی هر شب از شبكه سوم سیما پخش می شود، افزود: اگر در كشوری سفر انجام نشود چیزی از اقتصاد، فرهنگ، علم و نشاط باقی نمی ماند.

وی با بیان اینكه در خصوص ایرانیان با توجه به فرهنگ كهن ملت ایران باید به تاثیرات سفر بیشتر توجه كنیم ، تصریح كرد: فرهنگ ایرانیان پس از اسلام بسیار غنی تر شده و باید به خانواده كه از اركان فرهنگ ایرانیان است توجه بیشتری شود .

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینكه اگر چه یك كشته در حوادث رانندگی زیاد می باشد،گفت: میزان تلفات رانندگی در سال گذشته حدود 23 هزار نفر بود كه امیدواریم سال 1391 به زیر 20 هزار نفر كاهش یابد چرا كه مرگ یك نفر 200 نفر را مستقیم و چند میلیون نفر را غیر مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد .

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دلایل افزایش سرانه خودرو در كشور، خاطرنشان كرد: جامعه در حال پیشرفت و زندگی در حال رشد است و هر قدر ارتباطات بیشتر می شود نیاز به خودرو نیز افزایش می یابد.

رییس جمهور ادامه داد: با بزرگ شدن شهرها بدون وسیله نقلیه شخصی یا عمومی نمی توان زندگی كرد و باید به نقطه ای برسیم كه هر خانواده حداقل یك وسیله نقلیه داشته باشند و هم اكنون از 21 میلیون خانواده حدود 16 میلیون آن حداقل یك وسیله نقلیه دارند.

احمدی نژاد، وسیله نقلیه امن، كم مصرف ، شیك و سالم را نیاز همگان خواند و گفت: البته اینكه خودرو در چه جاهایی مصرف شود بحث دیگری است.

رییس جمهور افزود: ایمنی در سفر از زمان سفر مهم تر است و ایمنی ابتدا به راننده ، سپس به نوع خودرو و در نهایت به نوع جاده بستگی دارد .

وی با اشاره به اینكه ارتقاء ایمنی خودرو نیازمند توجه دولت، خودروسازان، مسوولان، دستگاههای نظارتی و خود مردم است، گفت: در ایمنی خودرو، كارخانجات نقشی اساسی دارند و نباید فقط به فكر تیراژ خودرو و درآمدشان باشند.

رییس جمهور، حركت كشور به سمت استانداردسازی و مناسب سازی خودرو را در سال های اخیر رو به رشد دانست و افزود: دولت به طور قاطع از برنامه های نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط زیست در ارتقاء ایمنی و مقابله با آلاینده های خودرو حمایت می كند و در این خصوص عده كمی هستند كه باید مشكلات آنها را نیز حل كنیم.

وی اظهار داشت: ایمنی خودرو جزء حقوق مردم است و برای تحقق این مهم حتی اگر كارخانه ای تعطیل و یا خط تولیدی تغییر كند اشكالی نخواهد داشت.

احمدی نژاد افزود: البته كارخانجات تولید خودرو باید برنامه های تحقیقاتی خود را افزایش دهند و آزمایشگاههای تست قطعات را بیشتر كنند چرا كه اولویت باید سلامت مردم باشد.

رییس جمهور پیشنهاد كرد سال 1391 به مجموعه عوامل نمونه دست اندركار اعم از رانندگان، ماموران نیروی انتظامی، كاركنان هلال احمر ، اورژانس ، راهداری و امدادخودرو نشان ملی اهداء شود.

وی در پایان از همه كسانی كه وقت ، سلامت ، تعطیلات و توان خود را صرف شادی و سلامتی ملت ایران می كنند، قدردانی و از یكی از همیاران پلیس كه خطابه ای در اهمیت و نقش فعالیت های نیروی انتظامی در كاهش تلفات رانندگی قرائت كرد، تجلیل كرد.

سردار سرتیپ 'اسماعیل احمدی مقدم' فرمانده ناجا نیز در این برنامه تلویزیونی، 'فرهنگیار ترافیك' را به رییس جمهور تقدیم كرد.

دكتر احمدی نژاد را در برنامه سفر بخیر، سردار سرتیپ 'اسماعیل احمدی مقدم' فرمانده ناجا ، سردار سرتیپ 'اسكندر مومنی' رییس پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین تعدادی از همیاران پلیس و پلیس یاران جوان همراهی می كردند.

**شبد** 3404



:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

امروز در آخرین روز مطبوعات در سال ۱۳۹۰ تنها هشت روزنامه تهران منتشر شده اند و بیشتر روزنامه ها شماره های پایانی گذشته را آخرین شماره خود تلقی کرده اند چنان که روزنامه ها خبر داده اند که جاده های شمال شلوغ می شود و غیبت دانش آموزان در مدارس هم موجه تلقی شده است.

پسلرزه های سئوال رییس جمهور، قطع خدمات بانکی سوئیفت، گزارش هائی در تقویت موضع دولت بشار اسد در سوریه و ابراز نگرانی برای وضعیت کشور در سال آینده از جمله مهم ترین مطالب این روزنامه ها ست که با عکس هائی از پیروزی تیم فوتبال استقلال در جام حذفی کشور خبر داده اند.

قهرمانی تیم فوتبال استقلال در مسابقات جام حذفی باشگاه های کشور، برای ششمین بار ، در صفحه اول چند روزنامه اول هفته تهران منعکس شده چنان که شرق نوشته قهرمانی استقلال از آن جهت برای پرویز مظلومی لذت‌بخش است که در مقاطعی بحران را با تمام وجود لمس کرد.

به نوشته این روزنامه استقلال برای ششمین بار جام حذفی را بالای سر برد تا به ‌رغم این هیجان یک پله هم از حریف دیرینه فاصله بگیرد. از ۲۶ دوره‌ای که جام حذفی برگزار شده، استقلال ۶ قهرمانی دارد و پرسپولیس ۵ قهرمانی.

تیتر و عکس صفحه اول روزنامه شرق

تیتر و عکس صفحه اول روزنامه شرق

از وام بدهیم که گاز ببرند تا تنها موفقیت اقتصاد

"رکورد تا رکود" تیتر اول اعتماد است، "یارانه نقدی افزایش نمی یابد" عنوان اصلی جهان صنعت است و دنیای اقتصاد از " سه پیامد اصلاح بسته پولی" نوشته است.

رضا زندی در سرمقاله شرق با اشاره به قراردادهای تازه نفتی ایران و هند نوشته شبه ‌قاره‌نشینان هم بازی را یاد گرفته‌اند. فشار آمریکا را «علنی» می‌کنند و از ایران «امتیاز» می‌گیرند. به تهران «نزدیک» می‌شوند تا قراردادهایشان با واشنگتن را «امضا» کنند. حکایت بازیکنان چینی و روسی هم در این میدان «مثنوی هفتادمن» است. ما «کجا» ایستاده‌ایم؟

این کارشناس مسائل نفتی به یادها آورده در بحبوحه خبرهای انتخاباتی مجلس، خبر اعطای وام ۲۵۰میلیون‌دلاری تهران به اسلام‌آباد، برای احداث خط لوله انتقال گاز ایران در خاک پاکستان، «فید» شد. اواسط هفته گذشته وزارت نفت پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سرپرست چینی کنسرسیوم ارایه خدمات مشاوره‌ای برای احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، از معاهده کنار کشیده و حاضر به امضای نهایی قرارداد نشده است.» این درحالی است که قول وام ۲۵۰میلیون دلاری ایران را در جیب گذاشته‌اند. آیا پاکستان از گشاده‌دستی ایران طماع شده و امتیازات بیشتری می‌خواهد؟!

به نوشته مقاله شرق ماجراهای قرارداد انتقال گاز ایران به شبه‌‌ قاره که زمانی «خط لوله صلح»! نامیده می‌شد، چه وقت به پایان خواهد رسید؟ هنوز هندی‌ها را فراموش نکرده‌ایم. قابله با «ابعاد تحریم» قابل درک است اما اگر خارجی‌ها بدانند که فشاری از سوی افکارعمومی ایران متوجه پشت میزنشینان نیست، زیاده‌خواهی می‌کنند. مگر تجربه‌ها را نداشته‌ایم؟! این رسم دیپلماسی است. پس به سود منافع کشور است که مذاکره‌کنندگان پاسخگوی افکارعمومی باشند.

و خلاصه این که: مقامات دولتی با کدام منطق در این شرایط سخت اقتصادی که گرفتن دلارهای نفتی هم دشوار شده است ۲۵۰میلیون دلار وام به پاکستان داده‌اند؟ حتی اگر توجیه کنیم که منافع‌مان در اجرای به موقع این پروژه است چرا باید تعهدات پاکستانی‌ها را ما انجام دهیم؟!

کارتون آروین در شرق

کارتون آروین در شرق

دکتر حسین عبده‌تبریزی اقتصاددان در مقاله ای در اعتماد نوشته شایسته آن است که خوش‌بینانه به نکات مثبت اقتصاد ایران اشاره کنیم. در این شرایط دشوار حصر و تحریم، نرخ رشد نازل اقتصاد، چندنرخی شدن فسادآور ارز، دلاری‌شدن اقتصاد که نشان از تورم لجام‌گسیخته دارد و از هفت برابر شدن حجم پول در شش سال گذشته نشات می‌گیرد، نرخ بالای بیکاری، اصرار بر ریشه‌کن‌کردن تکنوکراسی بعد از انقلاب و...، به کدام گوشه روشن اقتصاد ایران نگاه کنیم که سخن به دروغ نرانده باشیم؟ تنها نکته مثبت اقتصاد ایران جان‌گرفتن نسبی صنعت ملی و کشاورزی در ماه‌های اخیر است؛ وضعیتی که در ماه‌های آتی بهتر نیز خواهد شد. البته این تحول ارتباطی با اقدامات دولتیان ندارد و برعکس حاصل آن است که دولتیان ـ‌‌ برخلاف برنامه و خواست خود -‌ از کنترل قیمت ارز بازماندند.

نویسنده مقاله اعتماد تاکید کرده دولتیان به دنبال دلار ۶۰۰ تومانی بودند که در صورت حصول این هدف، تتمه تولیدات صنعتی و کشاورزی داخلی نیز نابود می‌شد. اقتصاددانان ایران در پیش‌نویس برنامه سوم، نرخ دلار را در سال آخر برنامه سوم حدود ۱۲۶۰ تومان تعیین کرده بودند. ولی هیچ‌کس چنین نرخی را جدی نگرفت و حتی رسیدن به آن را خیانت تلقی کردند. چنین بود که با وجود رشد نقدینگی و نرخ تورم بالاتر از ۲۰درصد، قیمت ارز به بهانه واهی «دفاع از پول ملی» همچنان پایین نگه داشته شد تا به صنایع خارجی-‌ و در راس آنها اقتصاد چین- یارانه پرداخت شود و حتی تولید کبریت و شیشه با سابقه‌یی ۱۵۰ ساله در ایران متوقف شود.

نویسنده این مقاله به طعنه نوشته جایی که میوه نیست چغندر سلطان مرکبات است. بهترین اتفاق این روزهای اقتصاد ایران نفس‌گرفتن تولید ملی به دلیل گران شدن ناخواسته ارز است. این البته به معنای تایید افزایش بی‌برنامه قیمت ارز و بلبشوی چندنرخی‌شدن آن نیست. ای‌کاش افزایش نرخ ارز متناسب با تورم، به اتکای برنامه‌یی دقیق طی چند سال اجرایی می‌شد تا هزینه‌های اقتصاد سیاسی آن به حداقل می‌رسید. «چراغ مرده کجا، شمع آفتاب کجا».

محمدرضا سعدی در سرمقاله جهان صنعت نوشته دو روز دیگر سال ۹۰ هم به پایان می‌رسد و سال ۹۱ به کارنامه دولت دهم اضافه خواهد شد، سالی که به صورت غیررسمی آخرین سال مدیریت آقای احمدی‌نژاد خواهد بود. چه آنکه ۹۲ سال کاملی نیست و فرصتی برای تکمیل وعده‌های داده شده وجود ندارد. از همین رو سال ۹۱ تنها فرصت باقی مانده برای آقای احمدی‌نژاد به عنوان رییس‌جمهور دولت دهم است و دولت باید بسیاری از برنامه‌های نیمه‌تمام خود را به پایان برساند، برنامه‌هایی مثل اجرای فاز بعدی قانون هدفمندی یارانه‌ها و ایجاد ۵/۲ میلیون شغلی که قرار بود در سال ۹۰ اجرایی شود.

به نوشته این مقاله بجز این دو موضوع وعده‌های بسیاری چون مسکن مهر یا عملیات عمرانی گسترده که طی سفرهای استانی داده شد هم نیازمند توجه جدی است. متاسفانه گزارش‌های غیررسمی حکایت از آن دارد که بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌هایی که در دولت نهم و دهم کلنگ خورده‌اند یا اجرایی نشده یا به صورت نیمه‌ فعالند زیرا منابع مالی که قرار بود صرف تکمیل آنها شود، نرسید و در بودجه‌های سنواتی هزینه بخش‌جاری شد!

جهان صنعت نوشته بخش تولید هم به دلیل اجرای نیمه‌تمام قانون هدفمندی یارانه‌ها وضعیت خوبی ندارند آنها در سال آینده چشم به راه تصمیم‌های درست و بجا از سوی دولت دارند تا بتواند از کمای رکود خارج شوند. حجم گسترده نقدینگی که در سال گذشته هر بار یک بخش از اقتصاد کشور را نشانه رفته و وضعیت را بحرانی کرد از چالش‌های دولت در سال آینده خواهد بود.

صفحه اول روزنامه جوان

صفحه اول روزنامه جوان

بچه های فقیر دور از مدرسه

شیرزاد عبداللهی در مقاله ای در اعتماد نوشته اگر تنها یک وظیفه برای وزارت آموزش و پرورش قائل شویم، آن وظیفه، زیر پوشش تحصیلی بردن همه کودکان است به گونه‌یی که هیچ کودک واجب‌التعلیمی خارج از مدرسه نباشد. واقعا چه تعداد از کودکان ایرانی از تحصیل بازمانده‌اند؟ برخی آمارهای غیررسمی از محرومیت ۶ تا ۷ میلیون کودک ایرانی از تحصیل حکایت می‌کند. گزارش منتشرشده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس، رقم ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را صحیح می‌داند، اما آمارهای رسمی آموزش و پرورش خبر از پوشش ۹۸ درصدی کودکان ایرانی می‌دهند و رقم بازماندگان از تحصیل را حداکثر ۳۰۰ هزار نفر برآورد می‌کنند.

به نظر این کارشناس مسائل آموزش و پرورش نکته مورد توافق همگان این است که تعداد دانش‌آموزان ایرانی از رقم ۱۹ میلیون در سال ۱۳۷۸ به رقم ۴/۱۲ میلیون کاهش یافته است. به عبارتی دیگر در ۱۳ سال اخیر به‌ طور متوسط سالانه حدود ۵۰۰ هزار نفر از آمار دانش‌آموزان ایرانی کاسته شده است که البته کارشناسان دلیل اصلی آن را کاهش نرخ رشد جمعیت در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ می‌دانند. عده‌یی از بازماندگان از تحصیل هرگز پشت میز مدرسه ننشسته‌اند، اما بیشتر آنها در طول سال‌های تحصیل از چرخه آموزش خارج می‌شوند. بیشترین میزان ترک تحصیل دانش‌آموزان مربوط به دوره متوسطه و کمترین آن، مربوط به دوره ابتدایی است. به عبارتی ترک تحصیل کودکان با افزایش سن آنها نسبت مستقیم دارد.

مقاله اعتماد پیشنهاد کرده اگر دلیل ترک تحصیل فقر است، باید تحصیل به عنوان کار این کودکان محسوب و برای آنها کمک‌هزینه آموزشی منظور شود. کودکانی که بر اثر خشونت اولیای مدرسه یا روش‌های سختگیرانه آموزشی و ترس از آزمون مدرسه را ترک کرده‌اند، باید با ملاطفت، دوباره به مدرسه برگردانده شوند و آموزش و پرورش به این شعار که تحصیل حق همه کودکان است، جامه عمل بپوشاند.

پسلرزه های سئوال و جواب های شوخ

"پاسخ‌ها به «پاسخ» احمدی‌نژاد" تیتر اول شرق است و آرمان از "پسلرزه های جلسه سئوال" نوشته است.

بهمن کشاورز در مقاله ای در شرق به سئوال مجلس از رییس جمهور پرداخته و آن را از دیدگاه حقوقی و قانونی بررسی کرده و نوشته اهل سیاست و پرسش‌کنندگان اگر صلاح دیدند، به برخی پرسش‌های متقابل پاسخ دهند و ذهن امثال بنده را روشن کنند. مثلا در مورد بودجه فرهنگی کشور یا نحوه انشاء و اجرای قانون ادغام وزارتخانه‌های ورزش و جوانان یا موضوع مستثنا کردن مجلس و دیوان محاسبات از شمول قانون خدمات کشوری (به‌ویژه این ادعا که در قانون، پس از تایید شورای نگهبان تغییراتی داده و ابلاغ شده است) یا این اعلام که موجودی صندوق ذخیره ارزی صفر است و بالاخره اینکه اعلامات و ادعاهایی که در مورد کم‌شدن یا گم‌شدن مبالغ عظیم ارزی شده بود صحت ندارد و پولی کم یا گم نشده است.

به نوشته شرق در مورد دلیل آقای رییس‌جمهور و بیان طنزآمیز ایشان نیز بحثی نمی‌کنیم زیرا شوخی‌هایی خیلی «جدی‌تر» از اینها قبلا مطرح شده بود. آن زمان که فرمودند: با قانون‌هایتان پدر صاحب بچه را درمی‌آورید یا مجلس باید قانونی تصویب کند که قابل اجرا باشد یا قانون را اجرا می‌کنیم به شرطی که قابل اجرا باشد.» واقعیت این است که مجلس محترم در استفاده از ابزارهای نظارتی خود نسبت به دولت بسیار ممسک و محتاط بوده است. اینکه صرفا سوال از رییس‌جمهور – که امری عادی است و آثار و تبعات فوری قانونی هم ندارد – با این همه بحث و نقل مواجه و همراه می‌شود، ناشی از همین امساک و احتیاط است. باید منتظر ماند و دید مجلس بعدی از اختیارات و ابزارهای نظارتی خود چگونه استفاده خواهد کرد.

نویسنده مقاله بعد از طرح راه های مختلفی که برای نمایندگانی وجود دارد که از پاسخ ها قانع نشده اند نوشته آقای رییس‌جمهور فرمودند: «... این بازی که در بازار ارز و طلا درست شد را من در یک فرصت مناسب برای مردم توضیح خواهم داد و علت چیز دیگری است...» بارها از ایشان و روسای جمهور پیشین و مسوولان و دولتمردان خرد و کلان شنیده‌ایم و می‌شنویم. سوال این است: این رازها و اسرار مگر چه چیزهایی هستند که افراد مختلف طی ۳۰ سال وعده افشای آنها را داده و بعدا از افشاگری منصرف شده‌اند؟ آیا آن حدود ۳۰ میلیون نفر سی و چند سال پیش که حالا ۷۰ و چند میلیون نفر شده‌اند، بالاخره به آن حد از رشد، تقوا و قابلیت اعتماد نرسیده‌اند که بتوان مسایلی از اینگونه را با ایشان در میان نهاد؟

طرح علی دیواندری در اعتماد

طرح علی دیواندری در اعتماد

روبرت صافاریان در صفحه آخر شرق از ماهی قرمز و نسبت آن با فرهنگ- اقتصاد و فلسفه نوشته و اضافه کرده که این روزها بحث خریدن یا نخریدن ماهی قرمز داغ است: ماهی قرمز نخرین. بیماری می‌یاره. درست نیست یه جاندار را برای شادی‌مون نابود کنیم. تازه ماهی قرمز مال سفره هفت‌سین نیست! مال چینیاست! بخریم اما بعد سیزده بریزیم تو حوض یا دریاچه پارک‌ها، این طوری هم زنده می‌مونن هم بیشتر می‌شن.

به نوشته این مقاله یک عده می گویند به جای این کارا روش‌های نگهداری ماهی قرمز را بگویید. کسی با این حرف‌ها از خریدن ماهی قرمز منصرف نمی‌شه قربون شکلت. یا برای تعویض آب ماهی قرمز، مقداری آب رو دست‌کم برای چهار ساعت در ظرفی دیگه بگذارین تا کلر و اکسیژنش کمتر بشه. زودتر از هفته‌ای یک‌بار آب رو عوض نکنید. بیشتر از سه‌ چهارم آب رو هم عوض نکنید.

مقاله شرق تاکید کرده که در آن میهمانی عده ای هم می گفتند خب دیگه چندوقت دیگه میگی شما باعث مرگ گوسفندان و مرغ و... ‌اید. با نخریدن آنها به تولیدشان نه بگویید و با نخریدن‌شان زندگی را به آنها هدیه دهید! یکی هم می‌یاد می‌نویسه اصلا گوشت خوردن که تو فرهنگ ما نبوده! ماله چینه!

و خلاصه این که: اگه اینقد که به فکر ماهی حوض هستین به فکر مملکت بودین بهتر نبود.

پیشنهادهائی برای گذران تعطیلات نوروزی

پوریا عالمی در ستون کاناپه اعتماد نوشته: عید از راه رسیده است و دو ، سه هفته‌‌یی، کشور تعطیل است. البته خیلی فرقی هم ندارد. یعنی قبلا همه‌ جا باز بود ولی کار مفید آنچنانی انجام نمی‌شد، در عید همه جا تعطیل است و کاری انجام نمی‌شود. از آن‌طرف قبلا همه کارخانجات و ادارات باز بود و بعضی بیکار بودند، در عید کارخانجات و ادارات نیمه بسته‌اند، اما همه تمام‌بیکار هستند. پس ما یک جامعه رو به ثباتی در این زمینه داریم و بیکاری کم‌کم باید به عنوان یک کار تعریف شود. حالا که همه بیکاریم، ما برای پر کردن اوقات فراغت شما در ایام نوروز چند پیشنهاد داریم که بروید و حالش را ببرید.

از مجلس تقاضا می‌شود با عنایت به نظر آقای احمدی‌نژاد، مبنی بر «صفاخیز» بودن ساختمان مجلس، از سال جدید، در ایام عید و تعطیلات آخر هفته مجلس باز باشد و زیرنظر مدیریت پارک ملت، پذیرای مردم باشد. البته مردم باید دقت کنند که در محوطه‌ مجلس خواب‌شان نبرد. در ضمن باید دقت کنید سر شوخی را با کسی باز کنید آنجا. بعد هم خیلی سخت نگیرید اصولا می‌روند مجلس شوخی کنند و صفا کنند. شما هم حالش را ببرید.

طنزنویس چند تا پیشنهاد برای تعطیلات نوروز مطرح کرده: با خانواده برویم مجلس صفا، با خانواده برویم میدان پاستور تماشای رحیم‌مشایی. با خانواده برویم کانادا بغل سلین‌دیون تماشای محمودرضا خاوری.با خانواده برویم تماشای سلحشور و جیرانی و فراستی. با خانواده برویم تماشای کفاشیان. با خانواده برویم سفرهای استانی. البته سفر استانی ما با سفر استانی آقای احمدی‌نژاد فرق دارد. ما در سفر استانی باید از جیب خودمان خرج کنیم، برای همین ممکن است آنقدر که به هیات دولت در سفر خوش می‌گذرد به ما خوش نگذرد.

و سرانجام طنز اعتماد این است که: با خانواده برویم سازمان ملل، تماشا. صندلی که هست. خب به صورت خودجوش برویم که صندلی‌ها هم پر شود. و اگر وقت اضافه آوردیم بروید اینترنت و چنان درگیر دور زدن فیلتر می‌شوید که نمی‌فهمید چطور وقت‌تان تمام شد و چشم که باز کنید می‌بینید عید هم تمام شده. بله. اینطوری‌هاست.

کارتون روز

نوروز از فیروزه مظفری

نوروز از فیروزه مظفری



:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، 'منصور آیرم ' ،سرپرست سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای روز شنبه با ' جوئو شو' (Zhou Xu ) قائم مقام توریسم استان جیانگسو در مورد گسترش روابط دو جانبه دیدار و گفت وگو كرد.

قائم مقام توریسم جیانگسو ضمن استقبال از رشد مناسبات گردشگری با ایران از اطلاع رسانی متقابل بمنظور بسط و توسعه مناسبات و سفر به ایران جهت آشنایی با صنعت گردشگری كشورمان استقبال كرد.

وی اظهار داشت ، در حال حاضر بیشتر گردشگران تجاری عازم ایران هستند و لذا بایستی تلاش بیشتری برای اطلاع رسانی و جذب گردشگران چینی انجام پذیرد.

سرپرست سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای نیز با اشاره به ضرورت رشد همه جانبه روابط فیمابین كشورمان و استان جیانگسو ، خواستار بسط و توسعه مناسبات گردشگری فیمابین در چارچوب رشد جامع مناسبات میان دو طرف شد.

آیرم با اشاره به انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان یكی از مقاصد گردشگری چین در سال 2011 ، خواستار تحرك بیشتر طرفین برای افزایش مبادلات گردشگری میان استان جیانگسو و ایران شد.

وی همچنین آمادگی نمایندگی ایران در شانگهای را برای اطلاع رسانی متقابل از جذابیت های گردشگری استان جیانگسو و ارسال نرم افزارها و سخت افزارهای گردشگری ایران به این استان جهت انعكاس جذابیت های گردشگری اعلام كرد.

استان جیانگسو در شرق چین و در مجاورت دریای زرد واقع شده است.

این استان با 75 میلون نفر جمعیت و 102/600 كیلو متر مربع وسعت چهارمین شهر توسعه یافته چین محسوب می شود.

این استان با قدمتی بالغ بر 600 سال ، از نمودهای توسعه یافتگی برخوردار بوده بگونه ای كه احداث پل های هوایی، برجهای بلند مرتبه و حضور فعال شركت های معتبر خارجی در بخش نرم افزاری و سخت افزار كاملا مشهود بود .

حجم تجارت خارجی استان جیانگسو 26/31 میلیارد دلار بوده كه از این مقدار 31/18 میلیارد دلار سهم صادرات و 95/12 میلیارد دلار سهم واردات است .

آساق ** 275**



:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، براساس اعلام روز شنبه وزارت علوم، دفتر گسترش آموزش عالی این وزارتخانه تاكید كرد: دانشگاه صنایع و معادن با توجه به مصوبه اخیر معاونت برنامه‌ریزی و توسعه ریاست ‌جمهوری منحل شده و ساختمان این دانشگاه قرار است در اختیار سازمان مهارت قرار گیرد.

در ادامه این اطلاعیه با یادآوری آنكه تمام آموزش‌های دانشگاه صنایع و معادن در حال حاضر متوقف شده و دانشجویان آن نیز به دانشگاه‌های دیگر منتقل شده‌اند، آمده است: اخیرا مشاهده شده كه این دانشگاه نسبت به جذب دانشجو در مقاطع مختلف اقدام كرده كه با اعلام غیر قانونی بودن این حركت، چنانچه مدركی از سوی این دانشگاه به دانشجویان اعطاء شود، این مدارك به هیچوجه مورد تایید وزارت علوم نخواهد بود.

فراهنگ ** 1055 ** 1071



:: برچسب‌ها: دوچرخه , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمود احمدی نژاد صبح امروز (شنبه) در سخنانی كوتاه پس از افتتاح چهار هزار واحد مسكن مهر در شهر جدید پردیس اظهار امیدواری كرد كه هیچ متقاضی ساكن تهران یا استان تهران نباشد كه تكلیف مسكن او در سال 91 معلوم نشود.

رییس قوه مجریه گفت: دولت بخصوص برای استان تهران برنامه های بسیار گسترده ای در بخش مسكن برای سال 91 تنظیم كرده است.

وی اظهار داشت: امیدوارم همه متقاضیان مسكن بویژه در استان تهران در سال آینده وارد چرخه برنامه ریزی ساخت و تحویل مسكن شوند تا دیگر در تهران مشكلی به نام مشكل مسكن نداشته باشیم.

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود ضمن تبریك فرا رسیدن عید نوروز گفت: خدا را شاكرم كه در آستانه نوروز جمعی از هموطنان ما امروز مسكن خود را تحویل می گیرند.

احمدی نژاد اظهار داشت: پروژه های مسكن مهر در استان تهران بخشی از برنامه های دولت برای تامین مسكن مردم است كه با كمك سرمایه گذاران، پیمانكاران، سازندگان و خود مردم در حال اجرا است.

احمدی نژاد ضمن تشكر از پیمانكاران، سازندگان و همه دستگاه ها و مسوولان ذیربط در اجرای پروژه های مسكن مهر گفت: از خدا می خواهم كه رحمت و بركت خود را بر سرزمین نور، ایران عزیز بیش از پیش ببارد.

رییس جمهوری صبح امروز شنبه آخرین سفر پروژه ای خود در سال جاری به شهر جدید پردیس واقع در شرق استان تهران سفر كرد و طی مراسمی با اهدای كلید چند واحد مسكن مهر در مجتمع مسكونی ثامن الائمه (ع) به طور رسمی چهار هزار واحد مسكن مهر در این شهر جدید را افتتاح كرد.

علی نیكزاد وزیر مسكن و شهرسازی، رییس جمهوری را در این سفر همراهی می كرد.

احمدی نژاد بلافاصله پس از سخنرانی و پیش از ترك شهر جدید پردیس به مقصد تهران برای دقایقی در میان جمع صمیمی تعدادی از اهالی شهر جدید پرند حضور یافت و ضمن پاسخگویی به ابراز احساسات آنان از نزدیك در جریان مسایل و درد دل های مردم قرار گرفت و دستور حل مشكلات این منطقه را صادر كرد.

رییس جمهوری دقایقی پیش شهر جدید پردیس را به مقصد تهران ترك كرد.

سیام**1723**9132**2026



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، وی پس از دیدار از سوریه در جمع خبرنگاران حضور یافت و به تشریح دستاوردهای سفر خود پرداخت.

عنان افزود : همه اعضای شورای امنیت پذیرفتند كه بهتر است همه تصمیمات در امور سوریه یك صدا و توسط یك نفر مدیریت شود.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به رایزنی های فشرده خود با مقام های سوری اشاره كرد و گفت: در جریان این سفر با ولید معلم وزیر خارجه، تعدادی از شخصیت های مذهبی و فعالان امور مدنی در سوریه دیدار و گفت وگو شد.

عنان خاطر نشان كرد: همچنین در تركیه با رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه و رییس گروه مخالفان دولت سوریه رایزنی های ویژه صورت گرفت.

وی افزود: همه نگران اوضاع سوریه هستند و اگر این شرایط به طور موثر اداره نشود موجب نگرانی در كل منطقه نخواهد شد.

كوفی عنان اظهار امیدواری كرد كه حمایت همه كشورها و نهادهای سازمان ملل به راه حلی مسالمت آمیز برای پایان بحران در سوریه منجر شود.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: اطمینان دارم با پایان خشوت های موجود سوریه در كمترین زمان ممكن راه حلی برای دمكراسی واقعی در آن كشور پیدا شود.

اروپام 1908 ** 1574



:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

روان ویلیامز: خدمت به عنوان اسقف اعظم "سعادتی بسیار بزرگ" بوده است

روان ویلیامز، اسقف اعظم کانتربری و بلندپایه‌ترین مقام کلیسای انگلیکن اعلام کرده است که در ماه دسامبر آینده، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

در وبسایت آقای ویلیامز آمده است که او از ژانویه سال میلادی آینده، ریاست کالج مگدالن، یکی از کالج‌های مهم دانشگاه کمبریج را به عهده خواهد داشت.

آقای ویلیامز که ۶۱ سال دارد، در سال ۲۰۰۲ میلادی به عنوان یکصدوچهارمین اسقف اعظم کانتربری انتخاب شد.

او که ریاست کلیسایی را با ۸۵ میلیون پیرو به عهده دارد، گفته است که خدمت به عنوان اسقف اعظم "سعادتی بسیار بزرگ" بوده است.

او گفت که کناره‌گیری از این سمت، تصمیم آسانی نبوده است و در طول مدتی که تا پایان دوره خدمتش باقی مانده است، "کارهای زیادی برای انجام دادن دارد."

آقای ویلیامز از افرادی که در کلیسای انگلستان و جامعه کلیسای انگلیکن که در طول دوره ریاست او "بصیرت، امید و هیجان به همراه آورده‌اند"، تشکر کرد.

در طول دوره ریاست او، مقامات کلیسای انگلستان بر سر بحث‌های مربوط به انتصاب روحانیون همجنسگرا و اسقف‌های زن، با اختلاف‌نظرهای شدید روبه‌رو بودند.

آقای ویلیامز به طور مداوم از انتصاب زنان حمایت کرده است و پیش از این، نسبت به انتصاب فردی که علنا همجسنگرا بود به عنوان اسقف ردینگ اعتراضی نکرد.

او که در اظهاراتی بحث‌برانگیز در سال ۲۰۰۸ میلادی، گفته بود که منظور کردن جنبه‌های مشخصی از قانون شریعت در نظام قضایی بریتانیا "اجتناب‌ناپذیر" به نظر می‌رسد، گفته است که همچنان به این حرف‌های خود اعتقاد دارد.

روان ویلیامز برای بیش از ۲۰ سال در سمت اسقف و اسقف اعظم فعالیت کرده است. لرد کری که پیش از آقای ویلیامز اسقف اعظم کانتربری بود، این سمت را برای ۱۱ سال و نیم به عهده داشت و در ۶۶ سالگی در سال ۲۰۰۲ میلادی بازنشسته شد.

کمیسیونی که مسئول انتخاب جانشین آقای ویلیامز است، در فرصتی که تا پایان دوره خدمت او وجود دارد، اسقف اعظم آتی کانتربری را انتخاب خواهد کرد.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز گفته است که آقای ویلیامز "هدایت کلیسا را در طول دوره‌هایی چالش‌برانگیز و پرتغییر" به عهده داشته است.



:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرگزاری رویترز،این مقام كه خواست هویتش فاش نشود، این سرباز را گروهبان دوم ' رابرت بیلز' معرفی كرد.

وی از ذكر جزییات بیشتر درباره این فردكه روز یكشنبه با خروج از پایگاهی در جنوب افغانستان 16 نفر از زوستاییان را به ضرب گلوله از پای در آورد، خودداری كرد.

این حادثه روابط متشنج آمریكا و افغانستان را وخیم تر كرد و موجب اعتراض شدید افغانها شد.

وكیل این سرباز گفته است كه این گروهبان دوم ارتش قرار است روز جمعه وارد پایگاه نظامی فورت لیونورث در ایالت كانزاس شود.

مترجمام ** 1403



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

'علی اصغر مدیرروستا' جمعه شب دركنفرانس خبری قبل از بازی درجمع خبرنگاران اظهار كرد: دیگر وقت آن گذشته كه درمیدان اشتباه كنیم، چرا كه جای جبران اشتباهات نیست.

وی اضافه كرد: اگر بازیكنان در بازی فردا تاكتیك هایی را كه به آنها گفته شده در زمین پیاده كنند و با دقت به توپ ضربه بزنند، می توانیم عیدی خوبی به اهالی ورزش هدیه كنیم.

مدیرروستا بیان كرد: تمام امكانات برای موفقیت تیم شهرداری فراهم است و هیچ فشاری روی بازیكنان نه از سوی هیات مدیره و نه كادرفنی وجود ندارد و بازیكنان اگر بازی روان خود را در بازی های باقیمانده به نمایش بگذارند، قطع یقین در لیگ برتر خواهیم ماند.

وی افزود: تا جایی كه می توانستم، داشته ها و دانسته هایم را به بازیكنان انتقال دادم و این آنها هستند كه باید با تلاش و تمركز بیشتر یك بازی خوب ارایه داده و سه امتیاز حساس را از آن خود و تیم كنند.

وی در خصوص تیم صبای قم و بازیكنان و كادر فنی این تیم، گفت: آشنایی خوبی از این تیم دارم و با آنالیز چند بازی این تیم و گوشزد كردن نقاط ضعف و قوت آن به بازیكنانم، امیدوارم كه اولین سه امتیاز خانگی را در بازی فردا كسب كنیم.

مدیرروستا افزود: تمامی بازیكنان بجز 'میرزاپور'، 'دراگان زاركوویچ' و 'عیسی پرتو' كه دچار مصدومیت و محرومیت هستند، برای انجام بازی فردا در آمادگی كامل هستند.

دیدار دو تیم شهرداری تبریز و صبای قم از هفته بیست و هشتم لیگ برتر ساعت 16 روز شنبه /فردا/ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز انجام می شود.

عبدالله ویسی سرمربی تیم صبای قم به دلیل تاخیر پرواز تهران - تبریز نتوانست در كنفرانس خبری پیش از بازی حضور یابد.

7233/587



:: برچسب‌ها: دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر بان كی مون با انتشار بیانیه ای نوشت: دبیر كل سازمان ملل از جمهوری دموكراتیك خلق كره می خواهد كه در راستای تعهدات پیشین خود مبنی بر خودداری از پرتاب موشك های دوربرد، در تصمیم خود تجدید نظر كند.

در این بیانیه همچنین به قطعنامه های سازمان ملل كه كره شمالی را در استفاده از فناوری موشك های بالستیك منع كرده است، اشاره شده است.

پیونگ یانگ روز جمعه اعلام كرد كه قصد دارد یك راكت را طی روزهای 12 تا 16 آوریل به مناسبت یكصدمین زادروز كیم ایل سونگ بنیانگذار و رهبر پیشین كره شمالی در مدار زمین قرار دهد.

در پی اعلام این خبر بلافاصله آمریكا، ژاپن، كره جنوبی و انگلیس نسبت به پرتاب موشك دوربرد حامل ماهواره كره شمالی واكنش نشان دادند.

مترجمام/9242**



:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز جمعه ایرنا از منابع خبری، اعتصاب كامیونداران از 20 روز پیش در اعتراض به برنامه های ریاضت اقتصادی دولت 'ماریو مونتی 'نخست وزیر ایتالیا، افزایش قیمت سوخت، افزایش عوارضی و خصوصی سازی این بخش، آغاز شده است و كماكان ادامه دارد.

كارخانجات خودروسازی فیات ایتالیا در 'ملفی'، 'پومیلیانو'، 'كاسینو' و 'سول' امروز به دنبال اعتصاب رانندگان كامیون های حمل خودرو، به ناچار خط تولید خودرو را متوقف كردند.

اتحادیه های وابسته علت تعطیلی كارخانجات گروه صنتعی فیات را اعتصاب كامیونداران حمل خودرو و تكمیل ظرفیت پاركینگ خودروهای تولیدی اعلام كردند.

با این اعتصاب زیان های وارده به فیات در تولید و فروش خودرو، 20 هزار دستگاه اعلام شده است كه جبران آن در طول سال مشكل است.

همچنین خسارات وارده به فیات تاثیر منفی حدود 10 درصدی در سهم بازار داخلی و خارجی را به همراه خواهد داشت.

كارشناسان بر این عقیده اند كه اعتصاب كامیونداران حمل خودرو كه از 20 روز پیش آغاز شده است، در صورت تداوم می تواند خسارات جبران ناپذیری به فیات وارد كند.

كارخانه های تولید خودرو 'ملفی' و 'پومیلیانو' به خاطر تكمیل ظرفیت پاركینگ های خود از روز گذشته تعطیل شدند.

این در حالی است كه 'السا فورنرو' وزیر كار ایتالیا با انكار مشكل پیش آمده با اعتصاب ها ، گفت كه فیات كارخانجات خود را تعطیل نخواهد كرد.

وی افزود: شركت ها و كارخانه ها برای ایتالیا حیاتی هستند اما این وظیفه دولت نیست كه آنها را كمك كند و یا بگوید چكار باید انجام دهند.

گروه خودروسازی فیات در ماه فوریه گذشته 66 هزار و 249 دستگاه خودرو فروش داشت كه در مجموع 16.5 درصد كاهش نشان می دهد.

اروپام ** 2171**1596 ** 1574



:: برچسب‌ها: بهار , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

'احمد شیبانی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:‌ نشان ایمنی و سلامت به شكل یك سیب سبز بر روی بسته بندی محصولات تولیدی داخل كشور، درج می شود.

وی با بیان اینكه حوزه تولید لوازم آرایشی، بهداشتی و غذایی بسیار گسترده است،‌ افزود : مراكز و شركت های تولید كننده باید در كنار تولید یك كالا، راه های كاربردی را برای ارتقای ‌كیفیت این فرآورده ها در سبد زندگی مردم بكار گیرند.

شیبانی ادامه داد: نشان ایمنی و سلامت، بیانگر این مساله است كه شركت های تولید كننده فرآورده های غذایی، بهداشتی و آرایشی گام های موثری را در راستای ارتقا كیفیت محصول خود برداشته اند.

وی اظهار داشت: این نشان به خریداران ثابت می كند كه محصول مورد نظرشان دارای كیفیت برتر بوده و از آسیب ها و زیان دور است.

شیبانی تاكید كرد: فرآورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی كه دارای پروانه و شماره بهداشتی هستند، می توانند نشان ایمنی و سلامت را دریافت كنند.

براساس آیین نامه اجرایی نحوه اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولات غذایی و آشامیدنی، این نشان تنها به محصولاتی تعلق می گیرد كه دارای شروط لازم برای پروانه ساخت و پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت باشند.

نداشتن مواد افزودنی شیمیایی سنتتیك، به حداقل رساندن میزان كالری فرآورده از طریق كاهش مصرف كربوهیدرات های ساده و چربی ها، به حداقل رساندن تركیبات و عوامل خطرساز از قبیل اسیدهای چرب ترانس و اشباع و استفاده از مواد افزودنی و اولیه طبیعی و ارگانیك از دیگر معیارهای اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولات غذایی و آشامیدنی است.

تولید بهداشتی و صنعتی فرآورده های سنتی، عاری بودن فرآورده از سموم قارچی، باقیمانده سموم دفع آفات نباتی و داروهای دامپزشكی و عوامل آلودگی بیولوژیك و بكارگیری سازوكارهای بهبود ارزش تغذیه ای فرآورده نیز از دیگر معیارهای اعطای نشان به محصولات غذایی و آشامیدنی است.

اجتمام**9105**1572*



:: برچسب‌ها: عروسی , جشنواره , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

'حبیب الله مسعودی فرید' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زاهدان افزود: سند استانی كنترل و كاهش آسیبهای اجتماعی در همه استانهای كشور با تعامل دستگاههای مربوطه تهیه و به تصویب استانداریها رسیده است و به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی بیان كرد: سند ملی كنترل و كاهش آسیبهای اجتماعی جمع بندی سندهای استانی است كه اكنون در مرحله تدوین قرار دارد و در این سند اورژانسهای اجتماعی نقش مهمی ایفا می كنند.

او اظهار داشت: كار اورژانس اجتماعی شناسایی زودهنگام و مداخله بهنگام در زمان بروز آسیبها است تا قبل از گسترش با دخالت به موقع از بروز حوادث احتمالی و یا برخورد قضایی با آسیب دیده تا حد امكان جلوگیری كند.

مدیركل دفتر آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: اكنون 144 مركز اورژانس اجتماعی در كشور با شناسایی زودهنگام آسیبهای اجتماعی و مداخله بهنگام در تلاش برای كاهش بزه ها هستند كه با تمهیدات اندیشیده شده در سال آینده همه شهرستانهای كشور از اورژانس اجتماعی برخوردار می شوند.

او گفت: بحث آسیبهای اجتماعی فرابخشی است و سازمان بهزیستی در ساماندهی و پیشگیری آنها به تنهایی نمی تواند موفق شود لذا نیاز به همدلی و همكاری سایر سازمانهای دولتی و غیردولتی، مردم نهاد و اقشار مختلف مردم دارد.

وی پیشنهاد كرد: استانداریها و فرمانداریها طی برگزاری نشستهایی با دستگاههای محلی كه به نوعی با آسیبهای اجتماعی ارتباط دارند، در كنترل آسیبها بیشتر تلاش كنند زیرا با رصد آسیبها از نزدیك، مشكلات به حد بحران نخواهد رسید.

او از استانداریها، فرمانداریها، بهداشت و درمان، بهزیستی، آموزش و پرورش و رسانه ها به عنوان دستگاههایی یاد كرد كه می توانند در كنترل آسیبهای اجتماعی نقش آفرینی بیشتری داشته باشند و رسانه های ارتباط جمعی را ستون اصلی این حلقه دانست.

7315/2729



:: برچسب‌ها: فیلم , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، 'محمد ایوب سالنگی' به رسانه ها گفت: حادثه ساعت 10 و 30 دقیقه صبح امروز به وقت محلی در منطقه حسین خیل بگرامی رخ داد.

سالنگی علت این حادثه را عوارض فنی اعلام كرد.

سالنگی گفت: در این حادثه هفت نظامی تركیه و 5 غیر نظامی كشته شده اند كه دو زن و كودك نیز از جمله كشته شدگان هستند.

شاهدان عینی گفته اند كه بالگرد در آغاز آتش گرفته و پس از آن به یك منزل مسكونی برخورد كرد.

ساكنان محل گفته اند كه آنها جسد ده نظامی تركیه و یك غیر نظامی را مشاهده كرده اند كه از محل حادثه بیرون آورده شده است.

تركیه بیش از یك هزار نظامی در افغانستان دارد كه این نظامیان در شهر كابل و اطراف آن مستقر هستند . نظامیان تركیه از سوی مخالفان دولت كمتر هدف حمله قرار می گیرند.

آساق**ع.ن**



:: برچسب‌ها: معماری , کودک , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، منابع خبری دو كره روز جمعه گزارش های علیه یكدیگر درج كردند.

این حادثه روز پنجشنبه در شورای حقوق بشرسازمان ملل در ژنو رخ داده است.

خبرگزاری كره شمالی در گزارشی بشدت مقام های كره جنوبی را مورد انتقاد قرار داد و به نمایندگان مجلس این كشور تاخت .

گزارش های دریافتی حاكیست، هیاتی از نمایندگان مجلس كره جنوبی پس از سخنرانی ' سو سه پیونگ ' سفیر كره شمالی در شورا حقوق بشر سازمان ملل به وی نزدیك شده و شعارهای ضد پیونگ یانگ سر داده اند.

این شعارها موجب شد تا برای مدتی هیات های دیپلماتیك دو كره با یكدیگر درگیر شوند.

درگیری فیزیكی طرفین موجب شد تا نظم نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل برای دقایقی برهم بخورد .

كره شمالی این اقدام نمایندگان كره جنوبی را توهین به ملت كره و چهره بین المللی این كشور قلمداد كرده و نسبت به رویارویی دو كشور هشدار داده است.

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

'احمد شیبانی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود:‌ نشان ایمنی و سلامت به شكل یك سیب سبز بر روی بسته بندی محصولات تولیدی داخل كشور، درج می شود.

وی با بیان اینكه حوزه تولید لوازم آرایشی، بهداشتی و غذایی بسیار گسترده است،‌ افزود : مراكز و شركت های تولید كننده باید در كنار تولید یك كالا، راه های كاربردی را برای ارتقای ‌كیفیت این فرآورده ها در سبد زندگی مردم بكار گیرند.

شیبانی ادامه داد: نشان ایمنی و سلامت، بیانگر این مساله است كه شركت های تولید كننده فرآورده های غذایی، بهداشتی و آرایشی گام های موثری را در راستای ارتقا كیفیت محصول خود برداشته اند.

وی اظهار داشت: این نشان به خریداران ثابت می كند كه محصول مورد نظرشان دارای كیفیت برتر بوده و از آسیب ها و زیان دور است.

شیبانی تاكید كرد: فرآورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی كه دارای پروانه و شماره بهداشتی هستند، می توانند نشان ایمنی و سلامت را دریافت كنند.

براساس آیین نامه اجرایی نحوه اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولات غذایی و آشامیدنی، این نشان تنها به محصولاتی تعلق می گیرد كه دارای شروط لازم برای پروانه ساخت و پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت باشند.

نداشتن مواد افزودنی شیمیایی سنتتیك، به حداقل رساندن میزان كالری فرآورده از طریق كاهش مصرف كربوهیدرات های ساده و چربی ها، به حداقل رساندن تركیبات و عوامل خطرساز از قبیل اسیدهای چرب ترانس و اشباع و استفاده از مواد افزودنی و اولیه طبیعی و ارگانیك از دیگر معیارهای اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولات غذایی و آشامیدنی است.

تولید بهداشتی و صنعتی فرآورده های سنتی، عاری بودن فرآورده از سموم قارچی، باقیمانده سموم دفع آفات نباتی و داروهای دامپزشكی و عوامل آلودگی بیولوژیك و بكارگیری سازوكارهای بهبود ارزش تغذیه ای فرآورده نیز از دیگر معیارهای اعطای نشان به محصولات غذایی و آشامیدنی است.

اجتمام**9105**1572*



:: برچسب‌ها: هنر , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

تقریبا تمام بانک‌های دنیا برای معاملات خود از خدمات سویفت استفاده می‌کنند

سازمان جهانی انتقالات بین بانکی (سویفت) گفته است که از روز شنبه، ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) در ادامه تحریم‌های علیه ایران، بانک‌های ایران را از دسترسی به خدمات خود محروم می کند.

این تصمیم منجر خواهد شد که تقریبا دیگر نقل و انتقالات پولی بانکهای ایرانی با خارج از کشور از راه های رسمی غیر ممکن شود.

قطع خدمات سویفت برای بانکهای ایرانی علاوه بر اینکه تاثیر بزرگی بر صنعت نفت ایران خواهد گذاشت، زندگی ایرانیان خارج از کشور که به ایران پول می فرستند و یا برای شان پول فرستاده می شود را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تصمیم سویفت در پی اعلام اعمال تحریم های بیشتر از سوی کشورهای اروپایی علیه از ایران به منظور تحت فشار دادن ایران برای شفاف سازی برنامه های اتمی اش، اتخاذ شده است.

ماه گذشته این سازمان اعلام کرده بود که آماده است همزمان با عملی شدن تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، بانک‌های ایرانی را از دسترسی به خدمات خود محروم کند.

اتحادیه اروپا در هفته پایانی ژانویه سال جاری اعلام کرد که در چارچوب افزایش فشارها بر ایران برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای این کشور، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند که اعمال محدودیت در تبادلات مالی با بانک مرکزی ایران از جمله این تحریم‌ها است.

سویفت کد چیست؟

سویفت مخفف اصطلاح انگلیسی Society For Worldwide Interbank Financial Telecopmmunication است که یک موسسه مالی بین‌المللی به شمار می‌رود و یکی از مهم‌ترین عوامل اتصال شبکه نقل و انتقالات ارزی جهان است.

سویفت ارائه‌دهنده خدمات به موسسه‌های مالی نیز هست و بیشتر مشتریان این نهاد از شبکه سویفت‌نت و کدهای شناسه بانکی ایزو ۹۳۶۲ استفاده می‌کنند. این کدها تحت عنوان سویفت‌کد شناخته می‌شوند.

انتقال هر گونه ارز در مبادلات بانکی با ارائه شماره حساب بانکی، نام بانک و سویفت‌کد بانک مورد نظر امکان پذیر است و بدون سویفت‌کد، امکان انتقال هر گونه ارز بین‌المللی در شبکه بانکی جهان غیرممکن است.

آمریکا و کشورهای غربی ایران را متهم می کند که در صدد دستیابی به سلاح های هسته ای است؛ اتهامی که همواره از سوی ایران رده شده است.

سویفت یک سازمان بلژیکی متعلق به بانک های بزرگ بین المللی است که زیر نظر بانک مرکزی اتحادیه اروپا، خزانه داری آمریکا و بانک های مرکزی چند قدرت اقتصادی دیگر کار می کند و تقریبا تمام بانک‌های دنیا برای معاملات خود از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

قرار است سویفت خدمات خود را برای بانکهای ایرانی از ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت گرینویچ متوقف کند.

هفته گذشته ایران موافقت کرد که مذاکرات خود را با گروه ۱+۵ بر سر برنامه های هسته ای اش از سر گیرد. با این حال هنوز زمان و مکانی برای این مذاکرات تعیین نشده است.

مهرداد عمادی، مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا، به بی‌بی‌سی فارسی گفت که با توقف خدمات سویفت برای بانک های ایرانی "دیگر هیچ بانک خارجی تمایل نخواهد داشت که پولی از ایران بگیرد و یا پولی در حساب این کشور بریزد."

به گفته او "فقط ۴۰ بانک و موسسه مالی ایران دارای کد سویفت ‌هستند، ولی در عین حال، بیش از ۸۹ درصد از تجارت خارجی ایران در ماه دسامبر توسط همین ۴۰ نهاد مالی انجام شده است."

در همین حال بیشتر صرافی های امارات عربی متحده که یکی از شرکای تجاری اصلی ایران محسوب می شود، در چند هفته گذشته از تبدیل ریال به ارزهای دیگر خودداری کرده اند.

آمریکا نیز پیش از این تحریم‌هایی را برای مبادلات مالی با شبکه بانکی ایران از جمله بانک مرکزی این کشور تصویب کرده است. بخش عمده ای از عواید حاصل از فروش نفت ایران از طریق بانک مرکزی این کشور انجام می گیرد.

طلا در ازای نفت

قطع خدمات سویفت برای بانکهای ایرانی تاثیر بزرگی بر صنعت نفت ایران خواهد گذاشت

با این حال هند و چین گفته اند که همچنان از ایران نفت وارد خواهند کرد، اما تنها راه باقیمانده این خواهد بود که در ازای خرید نفت، به ایران طلا بدهند.

مرتضی معصوم زاده، بازرگان ایرانی و عضو کمیته اجرایی شورای بازرگانی ایران در دوبی به خبرگزاری رویترز گفته است که با این تصمیم سویفت عملا تجارت با ایران غیر ممکن می شود.

آقای معصوم زاده گفت: "اگر بانکهای ایرانی نتوانند با بانک های جهان تبادلات مالی داشته باشند، منجر به سقوط بسیاری از بانک ها و تجارت های ایران خواهد شد."

لاتزارو کامپوس، مدیرعامل سویفت گفته است: "قطع ارتباط با بانکهای عملی غیرعادی و بی سابقه برای سویفت است و این تصمیم مستقیما با اقدامات بین المللی تشدید تحریم ها علیه ایران مرتبط است."

در همین چارچوب ژاپنی ها بانک تجاری متفق کرده. کنسرسیوم بانکی چینی، تامین نیازهای سرمایه خط لوله گاز پاکستان و طرف هندی کنار کشیدند.



:: برچسب‌ها: خورشید , ابرها , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

بوگدانف روز جمعه در نشست با خبرنگاران گفت: همه پرسی قانون اساسی جدید سوریه نشان داد كه اكثریت مردم این كشور از بشار اسد حمایت می كنند و مخالفان اقلیت ناچیزی را تشكیل می دهند.

وی با تكرار مخالفت مسكو با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه افزود: روسیه با توجه به تجربه به دست آمده در مساله لیبی اجازه اجرای سناریوی نظامی در باره سوریه را نخواهد داد.

وی اظهار داشت: هیچگاه اجازه قانونی كردن این گونه اقدامات و تصمیم گیری در باره آن را در شورای امنیت نخواهیم داد.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان كرد كه كشورش در نشست آتی گروه موسوم به 'گروه دوستان سوریه' شركت نخواهد كرد، زیرا كه این گروه یادآور 'گروه تماس لیبی' می باشد.

وی با بیان این مطلب كه موضع روسیه در قبال تحولات منطقه به ویژه رویدادهای سوریه اصولی و تغییرناپذیر است، اضافه كرد: ما هیچ گونه مداخله خارجی در امور داخلی كشورهای دیگر را نمی پذیریم و بر این باوریم كه هر گونه اقدام قهر آمیز باید مطابق با مصوبات و مجوز سازمان ملل باشد.

وی تشریح كرد: ما نسبت به سیر حوادث در منطقه بی تفاوت نیستیم و در طرفداری از تحولات صلح آمیز، هر گونه زورگویی را محكوم می كنیم و بر این عقیده ایم كه در تحولات جاری سوریه تمامی طرف های ذی نفوذ باید از نفوذ خود برای حل و فصل مسایل این كشور استفاده كنند.

بوگدانف با ابراز نگرانی از وضعیت حاكم بر سوریه اضافه كرد: اولویت اصلی ما در قبال تحولات جاری این كشور قطع خشونت و خونریزی و توقف تحویل سلاح به مخالفان و مجهز كردن آنان از سوی نیروهای خارجی است كه به مانند پاشیدن نفت بر روی آتش می باشد.

وی با تاكید بر ضرورت آغاز گفت و گوهای ملی بدون هیچ پیش شرط در سوریه افزود: همه پرسی قانون اساسی و حمایت بالای مردم از اسد نشان داد كه مخالفان باید تصور كنند وضعیت استثنایی دارند.

معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگزی از سخنانش در خصوص وضعیت عراق پس از خروج نیروهای آمریكایی از این كشور اظهار داشت: پس از خروج آمریكایی ها نه تنها وضع در عراق بدتر نشده است، بلكه مردم زندگی عادی خود را تجربه می كنند و من اول ماه جاری میلادی از نزدیك این را تجربه كردم.

بوگدانف با اشاره به تلاش عراق برای بازگشت به جمع كشورهای عربی گفت: بغداد هم اكنون به رغم نوپا بودن حكومت جدید سیاست موزون و سنجیده ای را در قبال تحولات منطقه ای و بین المللی در پیش گرفته است و ما نیز علاقه مندیم كه در حوزه های مختلف به این كشور مساعدت كنیم.

وی با اشاره به تلاش مردم و دولت عراق برای غلبه بر مشكلات پیش رو افزود: شرط اصلی تعمیق ثبات در عراق دستیابی به تفاهم ملی با گفت و گوی ملی گسترده است و مسكو از این رویكرد حمایت می كند.

وی همچنین روابط مسكو و بغداد را مناسب توصیف كرد و ادامه داد: روسیه و عراق در حوزه های مختلف انرژی و تجارت همكاری های گسترده ای باهم دارند و از نوری المالكی نخست وزیر عراق دعوت كرده ایم كه تابستان امسال به مسكو سفر كند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین وضعیت مذاكرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشكیلات خودگردان را در حالت ركود توصیف كرد و افزود: اسراییل باید به شهرك سازی خاتمه دهد و دو طرف ضمن پرهیز از تیراندازی متقابل از خود خویشتنداری نشان دهند.

وی با اعلام حمایت روسیه از توافق فتح و حماس، ابراز امیدواری كرد كه گروه چهار میانجی گران خاورمیانه نیز از این روند حمایت كند.

وی اضافه كرد كه روسیه از تشكیل دولت مستقل فلسطین و به پایتختی بیت المقدس حمایت می كند.

اروپام/2240**2242**518**1369



:: برچسب‌ها: رنگ , سنگ , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ،در این مراسم كه لحظاتی پیش در موزه دفاع مقدس خرمشهرآغاز شده علاوه بر حسینی شماری از مسوولان محلی و استانی به همراه جمع كثیری از مردم شهید پرور و همیشه در صحنه خوزستان نیز حضور دارند.

در این مراسم با شكوه قرار است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخن بپردازد.

'سید محمد حسینی ' وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی برای افتتاح چند طرح و پروژه فرهنگی و هنری به استان خوزستان سفر كرده است.

گشایش خانه فرهنگ اندیمشك،افتتاح كتابخانه شاوور از توابع شهرستان شوش،افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری كوی شهید مدرس دزفول،گشایش مجتمع فرهنگی و هنری الوان ،حضور در مناطق عملیاتی شلمچه،زیارت قیور شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای گمنام،بازدید از پادگان محمودوند(قرارگاه حفظ ابنیه و آثار سرزمینی دفاع مقدس خوزستان) و... از جمله برنامه های سفر یكروزه وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی به استان خوزستان است كه تا كنون و لحظه مخایره این خبر از سوی ایشان انجام شده است.

'سید محمد حسینی ' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در مراسم افتتاح و بهره برداری چندین طرح و پروژه فرهنگی و هنری و شركت در برنامه های مختلف فرهنگی هنری صبح پنجشنبه وارد استان خوزستان شده است.

اخبار تكمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

فراهنگ ** 1355 **



:: برچسب‌ها: عشق , رقص , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

' روزبه محسنی ' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: برای ترك اعتیاد به مواد روان گردان می توان از دارو و گفتار درمانی استفاده كرد تا وابستگی معتاد به این مواد كمرنگ تر شود.

وی با بیان اینكه استفاده از داروهای ضد افسردگی نیز به كاهش افسردگی معتادان به مواد روان گردان كمك می كند، اضافه كرد قرار گرفتن در معرض این مواد می تواند اشتیاق فرد را برای مصرف مواد روان گردان برانگیزد و در افرادی كه حتی مدت طولانی در حالت پرهیز قرار داشته اند، موجب برگشت شود.

این روانشناس تصریح كرد: زمانی كه معتادان بهبود یافته در معرض محرك های تداعی شده با مواد روان گردان قرار بگیرند پاسخ فیزیولوژیكی غیر ارادی ایجاد می شود.

محسنی گقت: رویكردهای درمان رفتاری نیز می تواند انگیزه بیمار را برای ماندن درحالت پرهیز، تقویت كند و حمایت خانواده و اطرافیان نیز در درمان قطعی معتادان به مواد روان گردان بسیار تاثیر پذیر است.

اجتمام **9022 ** 1569*



:: برچسب‌ها: تایوان , جشن تولد , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()